ΕΥΕΞΙΑ//

Ευεξία: Το μέλλον της αγοράς του $1.5 τρισεκατομμυρίου

Η νέα έρευνα της McKinsey δείχνει μια αύξηση στο καταναλωτικό ενδιαφέρον και η αγοραστική ικανότητα δημιουργεί ευκαιρίες σε πολλές αγορές, ειδικότερα καθώς οι δαπάνες των καταναλωτών αυξάνονται.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσες κατηγορίες καταναλωτών υπάρχουν.
-Ποια παράμετρος της ευεξίας είναι σημαντικότερη για τους καταναλωτές.


Η ιδέα της ευεξίας βρίσκεται ανάμεσά μας εδώ και αρκετό καιρό. Ωστόσο, πλέον οι καταναλωτές βλέπουν την ευεξία μέσα από έναν πολύ πιο ευρύ και εκλεπτυσμένο φακό, περιλαμβάνοντας όχι μόνο το fitness και τη διατροφή, αλλά και τη γενικότερη σωματική και ψυχική υγεία και εμφάνιση. Επίσης, έχουν περισσότερες επιλογές ως προς τα είδη των προϊόντων και των υπηρεσιών που αγοράζουν και ως προς τον τρόπο που τα αγοράζουν. 

Η ευεξία σε όλον τον κόσμο: Πώς συμπεριφέρονται οι καταναλωτές 

Η τελευταία έρευνα της McKinsey δείχνει ότι οι καταναλωτές ενδιαφέρονται πραγματικά για την ευεξία και ότι το ενδιαφέρον τους μεγαλώνει. Σε μια έρευνα με περίπου 7.500 συμμετέχοντες σε 6 χώρες, 79% των συμμετεχόντων πιστεύουν ότι η ευεξία είναι σημαντική και 42% τη θεωρούν κορυφαία προτεραιότητα. Για την ακρίβεια, οι καταναλωτές σε κάθε χώρα ανέφεραν μια σημαντική αύξηση στην προτεραιοποίηση της ευεξίας τα τελευταία 2 χρόνια. 

Η παγκόσμια αγορά ευεξίας εκτιμάται πάνω από $1,5 τρισεκατομμύρια, με ετήσια αύξηση 5-10%. Μια αύξηση τόσο στο ενδιαφέρον των καταναλωτών, όσο και στην αγοραστική δύναμη, δημιουργεί εκπληκτικές ευκαιρίες για τις εταιρείες, ειδικά καθώς τα έξοδα που αφορούν την προσωπική ευεξία αυξάνονται μετά από τη στασιμότητα ή ακόμα και τη μείωση που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού. Παράλληλα, η αγορά ευεξίας έχει αρχίσει να υφίσταται κορεσμό, δημιουργώντας την ανάγκη να κάνουν οι εταιρείες στρατηγικές επιλογές ως προς το πού και πώς θα ανταγωνίζονται. 

Πώς οι καταναλωτές προσδιορίζουν την ευεξία 

Καθώς η ευεξία διαρκώς ανεβαίνει, οι εταιρείες πρεπει να δουν την αγορά από την πλευρά του καταναλωτή.

Η καλή υγεία, ίσως η πιο στενά συνδεδεμένη κατηγορία με την ευεξία και αυτή στην οποία ξοδεύουν περισσότερα χρήματα οι καταναλωτές, ξεπερνά τα φάρμακα και τα συμπληρώματα για να συμπεριλάβει ατομικές ιατρικές συσκευές και trackers προσωπικής υγείας. Οι καταναλωτές παίρνουν την υγεία τους στα χέρια ολοένα και περισσότερο: βλέπουμε μια αύξηση στα στοχευμένα, βάσει δεδομένων apps υγείας που βοηθούν τους καταναλωτές να κλείσουν εύκολα τα ιατρικά τους ραντεβού ή να πάρουν τις συνταγές που χρειάζονται και τις συσκευές που θα τους βοηθούν να ελέγχουν την υγεία τους μεταξύ των ραντεβού. 

Η καλή φυσική κατάσταση ήταν δύσκολη τον τελευταίο χρόνο. Πολλοί καταναλωτές δυσκολεύονται να διατηρήσουν τα προ-COVID επίπεδα φυσικής τους κατάστασης, όταν δεν μπορούν να πάνε στο γυμναστήριο τόσο συχνά ή να κάνουν αθλήματα όπως παλιά. Για παράδειγμα, μια έρευνα από το Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών έκαναν λιγότερη γυμναστική αφού ξεκίνησε το lockdown και πολλοί δεν επανήλθαν στα προηγούμενα επίπεδα άσκησης, ακόμα κι όταν το lockdown τελείωσε. Ωστόσο, οι fitness στόχοι παραμένουν. Οι δημιουργικές υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών στα σπίτια τους έχουν σημειώσει άνευ προηγουμένου άνοδο τον τελευταίο χρόνο. 

Η καλή διατροφή ήταν πάντα ένα σημαντικό κομμάτι της ευεξίας, αλλά πλέον οι καταναλωτές δεν επιθυμούν απλώς το φαγητό να έχει καλή γεύση, αλλά να τους βοηθά να πετύχουν τους στόχους ευεξίας τους. Περισσότερο από το ⅓ των καταναλωτών σε όλον τον κόσμο αναφέρουν ότι “ίσως” ή “σίγουρα” θα αρχίσουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε εφαρμογές fitness, προγράμματα διατροφής, αποτοξινωτικούς χυμούς και υπηρεσίες φαγητού με συνδρομή τον επόμενο χρόνο. 

Η καλή εμφάνιση περιλαμβάνει κυρίως τον εξοπλισμό που σχετίζεται με την άσκηση και τα προϊόντα ομορφιάς. Ένας μεγάλος αριθμός υπηρεσιών στον τομέα της ομορφιάς έχουν εμφανιστεί τον τελευταίο καιρό, οι οποίες αφορούν μη επεμβατικές διαδικασίες, όπως το microneedling και το laser.

Ο καλός ύπνος είναι μια σχετικά νέα κατηγορία, δημοφιλής στους καταναλωτές και όχι χωρίς λόγο, αφού η πανδημία έχει προκαλέσει πολύ στρες. Τα παραδοσιακά φάρμακα για τον ύπνο όπως η μελατονίνη έχουν πλέον παρέα: sleep trackers μέσω εφαρμογών και προϊόντα για καλύτερο ύπνο (για παράδειγμα, κουρτίνες blackout και κουβέρτες με βάρος). Οι μισοί καταναλωτές σε όλον τον κόσμο αναφέρουν την επιθυμία τους για περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες που να καλύπτουν την ανάγκη για καλής ποιότητας ύπνο. 

Η ενσυνειδητότητα έχει αποκτήσει καθολική αποδοχή σχετικά πρόσφατα, με τη μορφή εφαρμογών που εστιάζουν στο διαλογισμό, όπως το  Headspace και Calm, και υπηρεσιών που στόχο έχουν τη χαλάρωση και την ξεκούραση, όπως το Travaasa και το Soothe. Κατά τη διάρκεια της κρίσης της COVID-19, οι αναφορές για ψυχικές δυσκολίες έχουν αυξηθεί σε παγκόσμια κλίμακα, με περισσότερους από τους μισούς καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα, να αναφέρουν ότι επιθυμούν να προτεραιοποιήσουν περισσότερο την ενσυνειδητότητα. Οι μισοί καταναλωτές υποστήριξαν ότι θα ήθελαν περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες ενσυνειδητότητας, δημιουργώντας ευκαιρίες για τις εταιρείες.

Σε γενικές γραμμές, οι καταναλωτές αναμένουν να αυξήσουν τις αγορές τόσο προϊόντων, όσο και υπηρεσιών υγείας την επόμενη χρονιά. Αναμένεται, μάλιστα, μια μεγαλύτερη στροφή προς τις υπηρεσίες, ειδικά το personal training, τους διατροφολόγους και τους συμβούλους, που εστιάζουν στη σωματική και ψυχική υγεία. 

Τέλος, οι εταιρείες πρέπει να καταλάβουν ότι οι καταναλωτές στον τομέα της ευεξίας δεν κάνουν τις ίδιες επιλογές, ούτε έχουν τις ίδιες καταβολές. Η έρευνα της McKinsey έδειξε ότι εντάσσονται σε ευδιάκριτες μεταξύ τους ομάδες, που συμπεριφέρονται πολύ διαφορετικά. Οι ένθερμοι οπαδοί της ευεξίας είναι καταναλωτές με υψηλά εισοδήματα που ακολουθούν ενεργά brands στα social media, αναζητούν τις κυκλοφορίες νέων προϊόντων και ενθουσιάζονται με τις καινοτόμες ιδέες. Οι κοινωνικά υπεύθυνοι προτιμούν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για brands που είναι βιώσιμα με καθαρά συστατικά. Οι καταναλωτές που λαμβάνουν υπόψη τις τιμές πιστεύουν ότι τα προϊόντα ευεξίας είναι σημαντικά, αλλά συγκρίνουν προσεκτικά τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη πριν κάνουν την τελική τους επιλογή. Οι πιστοί καταναλωτές προτιμούν να τηρούν τη ρουτίνα τους και να αγοράζουν τα brands που γνωρίζουν, ενώ οι παθητικοί συμμετέχοντες λίγο ενδιαφέρονται για την κατηγορία της ευεξίας και δεν ακολουθούν ενεργά brands ή νέα προϊόντα. Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι ένθερμοι οπαδοί της ευεξίας και οι κοινωνικά υπεύθυνοι καταναλωτές είναι αυτοί που ξοδεύουν περισσότερο. 

Παρόλο που οι καταναλωτές σε κάθε αγορά παρακινούνται από διαφορετικά στοιχεία και χαρακτηριστικά, όλοι έχουν κάποιο κίνητρο που συνδέεται με την τιμή και τη συμβατότητα με τον τρόπο ζωής τους.

Διάβασε ακόμα:

Το μέλλον της υγείας μας καλεί να πάμε κόντρα στο ρεύμα

Οι πιο συνηθισμένοι λόγοι που σας κάνουν να αγχώνεστε και να σας κρατούν όρθιους τη νύχτα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Ευεξία: κλειδί για την επιτυχία

COVID-19//

COVID-19: Επιτακτική ανάγκη για τις εταιρείες η ευεξία των εργαζομένων τους

COVID-19//

Η άλλη πλευρά του COVID-19: Πώς οι επιχειρήσεις μπορούν να επιταχύνουν την αποκατάσταση, προάγοντας μια κουλτούρα υγείας

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης