ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργονομικές συμβουλές για εργασία από το σπίτι

Ο οδηγός από την Ελληνική Εταιρεία Εργονομίας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η πλάτη σας πρέπει να είναι στραμμένη προς τον τοίχο.
-Τι να κάνετε, αν δουλεύετε πάνω σε καναπέ.


Η τρέχουσα συγκυρία έχει αναγκάσει πολλούς να εργάζονται εκτάκτως από το σπίτι χωρίς την αναγκαία προετοιμασία. Για την ομαλότερη προσαρμογή στις νέες αυτές συνθήκες, η Ελληνική Εταιρεία Εργονομίας συνέταξε έναν οδηγό συμβουλών, με στόχο να προφυλάξει την υγεία των εργαζόμενων κατά το διάστημα που θα εργάζονται στον προσωπικό τους χώρο.

Εργασία με laptop

Εάν εργάζεστε με laptop, συνδέστε το laptop σας σε εξωτερική μεγαλύτερη οθόνη και χρησιμοποιείστε εξωτερικό πληκτρολόγιο και ποντίκι. 

-Εάν δεν έχετε εξωτερική οθόνη, υψώστε την οθόνη του laptop έτσι, ώστε να μειώσετε την κάμψη του αυχένα σας κατά τη θέαση της οθόνης. Αυτό μπορείτε να το πετύχετε με τη χρήση ειδικής βάσης ή άλλου τρόπου στήριξης (π.χ. 2-3 βιβλία). 
-Με το laptop σε υπερυψωμένη θέση, χρησιμοποιήστε ανεξάρτητο πληκτρολόγιο και ποντίκι. Τα ανεξάρτητα περιφερειακά σας δίνουν πολύ μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στο σώμα και επιτρέπουν πιο άνετες στάσεις.

Χώροι «εργασίας» στο σπίτι

Αποφεύγετε την εργασία σε καναπέ ή κρεβάτι. Εάν, παρόλα αυτά, δουλεύετε για κάποιο χρόνο με laptop σε καναπέ ή κρεβάτι:

-Βάλτε ένα μαξιλάρι χαμηλά στην πλάτη για να διατηρείται η φυσική λόρδωση του κορμού.
-Προβλέψτε μια επιφάνεια (π.χ. τραπεζάκι) σε εγγύτητα για να αφήνετε το laptop με ευκολία και να σηκώνεστε πιο συχνά.

Εάν δουλεύετε σε τραπέζι φαγητού ή τραπεζαρία:

­-Λάβετε υπόψη ότι τα τραπέζια αυτά είναι πιο ψηλά από τα γραφεία (δηλαδή πάνω από 75 εκ). Ρυθμίστε το κάθισμα σας έτσι ώστε οι αγκώνες σας να βρίσκονται σε ίδιο ύψος ή λίγο χαμηλότερα από την επιφάνια του τραπεζιού. Αν δεν διαθέτετε κάθισμα ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, τοποθετήστε ένα σκληρό μαξιλάρι στην καρέκλα για να υψώσετε το σώμα σας.
­-Εάν τα πόδια σας στη νέα θέση δεν πατάνε στο έδαφος χρησιμοποιείστε κάποιο υποπόδιο.
-Αποφεύγετε την παρατεταμένη θέση των ποδιών σε σταυροπόδι, οκλαδόν.
-Δημιουργείστε καθαρό χώρο εργασίας στην επιφάνεια του τραπεζιού για την άνετη κίνηση των χεριών σας στο πληκτρολόγιο και στον περιφερειακό εξοπλισμό που χρησιμοποιείτε.

Φωτισμός – Οπτική άνεση

Προσπαθήστε όταν εργάζεστε:

-Να έχετε το φυσικό φώς των παραθύρων από πλάγια θέση. Αποφύγετε να τοποθετείτε τη θέση εργασίας σας μετωπικά στα παράθυρα/μπαλκονόπορτες (ειδάλλως χρησιμοποιείστε μια κουρτίνα η στόρια).
-Να μην υπάρχουν αντανακλάσεις από φωτεινές πηγές στην οθόνη σας.
-Προτιμάτε να έχετε πλάτη και όχι πρόσωπο σε έναν κοντινό τοίχο ώστε το βλέμμα σας να μπορεί να «ξεκουράζεται» εκτός οθόνης σε απόσταση μεγαλύτερη των 2 μέτρων.

Συνθήκες περιβάλλοντος

-Αερίζετε συχνά τον χώρο που εργάζεστε.
-Δημιουργείστε κατάλληλες θερμοκρασιακές συνθήκες ώστε να νιώθετε άνετα με ελαφρύ ντύσιμο (21-26°C και 40-60% υγρασία).
-Αποφύγετε την εργασία σε χώρο με πολλές εξωτερικές αποσπάσεις (θορύβους, πολλά άτομα κλπ).

Δημιουργήστε σταθερές καθημερινές ρουτίνες

-Ακολουθείστε την πρωινή ρουτίνα που ακολουθούσατε και όταν βγαίνατε από το σπίτι (π.χ. πρωινό γεύμα, ντους, ντύσιμο). Επίσης βγείτε έστω για λίγο σε εξωτερικό χώρο με ήλιο και καθαρό αέρα πριν ξεκινήσετε την εργασία.
-Προσπαθήστε να τηρείτε το σύνηθες ωράριο στη δουλειά σας. Να κάνετε διαλλείματα για ρόφημα ή γεύμα τη συνήθη ώρα και να τερματίζετε την εργασία σας αυστηρά μια συγκεκριμένη ώρα.
-Αποφύγετε να εκτίθεστε ή και να ανταποκρίνεστε σε επαγγελματικά μηνύματα εκτός ωραρίου εργασίας.

Διαλείμματα

-Βρείτε τρόπο να επιβάλετε στον εαυτό σας να σηκώνεστε και να τεντώνεστε κάθε 20 με 30 λεπτά. Χρησιμοποιήστε υπενθυμιστικά alarm ή άλλους τρόπους να σας το θυμίζουν.
-Εκμεταλλευτείτε την ιδιωτικότητα του χώρου σας και αλλάζετε συχνά θέσεις και μέσα εργασίας (καρέκλα, πολυθρόνα, όρθια στάση, desktop, tablet) ανάλογα με το είδος της συγκεκριμένης δουλειάς (διάβασμα, συγγραφή, τηλεδιάσκεψη).

Τηλεδιασκέψεις

Κατά τις τηλεδιασκέψεις:

­-Προσπαθήστε να προσαρμόσετε τον εξοπλισμό σας έτσι ώστε να σας επιτρέπει να συμμετέχετε εναλλάσσοντας την καθιστή με την όρθια στάση (χρήση ηχείων ή ασύρματων ακουστικών, σωστή τοποθέτηση laptop).
-Κρατάτε το μικρόφωνό σας κλειστό και ανοίγετέ το μόνον όταν θέλετε να παρέμβετε, ώστε να μειώνεται η προκαλούμενη όχληση στους υπόλοιπους.
-Προετοιμάστε τις παρεμβάσεις σας και κρατήστε τις όσο το δυνατόν πιο σύντομες.

Αν είστε ο συντονιστής της τηλεδιάσκεψης:

­-Προετοιμάστε μια ατζέντα με σφιχτά χρονικά περιθώρια.
-Προτρέψτε τους συμμετέχοντες να είναι προετοιμασμένοι για τα θέματα συζήτησης και σύντομοι. Αυτό αποτρέπει το σύνηθες φαινόμενο του πλατιάσματος της συζήτησης, της συνεπαγόμενης μείωσης της προσοχής των συμμετεχόντων και κατ’ επέκταση της αύξησης του χρόνου της τηλεδιάσκεψης.

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Η αποδοτικότητά σου εξαρτάται από το πώς οργανώνεις το γραφείο σου

Πώς να βρεις τη χαμένη σου συγκέντρωση όταν εργάζεσαι εξ αποστάσεως

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ναι ή όχι στην εργασία από το σπίτι;

COVID-19//

Είναι ο κορονοϊός μία ευκαιρία για να δοκιμαστεί το remote working στην Ελλάδα;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Αισθάνεστε αποδοτικοί όσο εργάζεστε από το σπίτι; Πολλοί managers διαφωνούν

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης