THRIVING BUSINESS//

Έρευνα: Η μεταμόρφωση του εργατικού δυναμικού μετά την πανδημία

Τι αποκαλύπτει η έρευνα της Adecco για τις προσδοκίες εργαζομένων και ηγετών μετά την πανδημία.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Σε ποια 4 σημεία κλειδιά διαφέρουν οι απόψεις εργαζομένων και ηγετών.
-Γιατί είναι ενδεχομένως απαραίτητο ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο.


Καθώς οι οργανισμοί προετοιμάζονται για τις νέες μεθόδους εργασίας και προσδιορίζουν τους στόχους, τις προτεραιότητες και τις στρατηγικές τους για μετά την πανδημία, έχει καταστεί σαφές ότι υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ των προσδοκιών των επιχειρηματικών ηγετών και των εργαζομένων σε ό,τι αφορά το χώρο εργασίας.

Αυτό αναλύεται λεπτομερώς στην τελευταία έρευνα του Adecco Group Foundation Future of Work post-COVID: Bridging divides for shared prosperity, που συμπληρώνει την προηγούμενη έρευνα της εταιρείας, Reset Normal, μια παγκόσμια έρευνα 8.000 ανθρώπων που αποκάλυψαν τις σκέψεις τους πάνω στα κύρια κίνητρα αλλαγών στον κόσμο της εργασίας μετά την τρέχουσα κρίση. 

Η έρευνα υπογραμμίζει τα ακόλουθα: 

Ψηφιακός μετασχηματισμός: οι επιχειρηματικοί ηγέτες είναι πιο ενθουσιασμένοι από τους εργαζομένους για το θετικό αντίκτυπο της τεχνολογίας στο μελλοντικό χώρο εργασίας.

Τηλεργασία: οι ηγέτες οραματίζονται μια μετατόπιση προς την τηλεργασία, ενώ οι εργαζόμενοι εστιάζουν σε πιο ευέλικτα εργασιακά ωράρια.

Βιωσιμότητα και ασφάλεια: η λειτουργική βιωσιμότητα είναι μεγαλύτερη προτεραιότητα για τους ηγέτες παρά για τους εργαζομένους, ενώ οι τελευταίοι ανησυχούν περισσότερο για την ευημερία των εργαζομένων.

Δεξιότητες: οι προχωρημένες τεχνολογικές δεξιότητες είναι πολύτιμες τόσο για τους ηγέτες, όσο και για τους εργαζομένους, αλλά οι απόψεις τους διαφέρουν σχετικά με την αξία αυτών των δεξιοτήτων. 

Ωστόσο, παρόλο που οι προσδοκίες των εργαζομένων και των ηγετών διαφέρουν, δεν αλληλοαποκλείονται. Η έρευνα, επίσης, εξετάζει τις λύσεις για να ευθυγραμμιστούν όσο γίνεται περισσότερο. 

Η ψηφιοποίηση του χώρου εργασίας

Η πανδημία έχει επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό σε όλους τους τομείς και ξεκλείδωσε νέες δυνατότητες ανάπτυξης μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής και της αυτοματοποίησης. Οι ηγέτες είναι αισιόδοξοι για τα οφέλη που αυτές οι αλλαγές θα φέρουν στο χώρο εργασίας, με το 74%, σε μια ανεπίσημη έρευνα κατά τη διάρκεια του FU.SE Digital 2020, να μοιράζεται αυτήν την αίσθηση.

Ωστόσο, με την επίδραση της COVID στην αγορά εργασίας, σε συνδυασμό με τον αντίκτυπο της αυτοματοποίησης στις δουλειές, μόνο το 35% των εργαζομένων μοιράζεται την ίδια αισιοδοξία για το μέλλον με τα αφεντικά του. Οι γυναίκες εργαζόμενες είναι λιγότερο αισιόδοξες συγκριτικά με τους άνδρες συναδέλφους τους, με το 43% των γυναικών να αναμένει ότι το μέλλον της εργασίας μετά την πανδημία θα είναι χειρότερο, συγκριτικά με το 39% των ανδρών. Οι γυναίκες, που εξακολουθούν να αποτελούν τον κύριο πάροχο φροντίδας στην οικογένεια, είναι πιο πιθανό να χάσουν τη δουλειά τους

Αυτή η διαφοροποίηση των προσδοκιών θα μπορούσε να σημαίνει περαιτέρω πόλωση του εργατικού δυναμικού στο μέλλον, με τους ηγέτες που είναι υπερβολικά αισιόδοξοι να αποτυγχάνουν να αναγνωρίσουν τις μεγαλύτερες ανησυχίες των εργαζομένων και να μη λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για να συμμετέχουν στην μεταμόρφωση του εργατικού δυναμικού. Αν οι γυναίκες είναι τελικά οι χαμένες, όλα όσα κερδήθηκαν ως προς την ισότητα των φύλων, τη διαφορετικότητα και την αποδοχή της την τελευταία δεκαετία θα μπορούσαν να τεθούν υπό αμφισβήτηση.  

Το υβριδικό μοντέλο εργασίας 

Οι επιχειρηματικοί ηγέτες και οι εργαζόμενοι μοιράζονται παρόμοιες προσδοκίες σχετικά με τις μακροπρόθεσμες αλλαγές στο χώρο εργασίας μετά την πανδημία, αλλά εκεί που διαφέρουν είναι το αντικείμενο της τηλεργασίας, με το 82% των ηγετών να επιθυμεί να διευκολύνει περισσότερο την τηλεργασία, συγκριτικά με το 48% των εργαζομένων. Στην έρευνα του Adecco Group Resetting Normal, ένα κύριο εύρημα ήταν η επιθυμία για μεγαλύτερη ευελιξία στο ωράριο και η επιλογή μεταξύ τηλεργασίας και γραφείου, όπως ανέφερε το 75%. Παρόλο που ηγέτες και εργαζόμενοι ξεκάθαρα καλωσορίζουν την προοπτική μεγαλύτερης ευελιξίας και αυτονομίας εντός του εργατικού δυναμικού, ο τρόπος που ένα τέτοιο μοντέλο θα μπορούσε να λειτουργήσει πρέπει να διαμορφωθεί έτσι, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες και των δυο πλευρών. 

Η ευημερία των εργαζομένων 

Η έρευνα εξέθεσε μια ακόμη πολύ μεγάλη διαφορά μεταξύ των προσδοκιών των ηγετών και των εργαζομένων, αυτή της ασφάλειας των εργαζομένων. Ζητήματα, όπως η ασφάλεια εργασίας και η στήριξη του εισοδήματος, επιβαρύνουν πολύ το μυαλό των εργαζομένων, με το 80% των εργαζομένων να αναφέρει ότι η εταιρεία τους πρέπει να θέσει σε προτεραιότητα την οικονομική τους υποστήριξη, συγκριτικά με το 30% των ηγετών. Το ίδιο ποσοστό εργαζομένων επίσης έθεσε ως προτεραιότητα το ζήτημα της ασφάλειας της εργασίας, συγκριτικά με το 50% των ηγετών. Αυτό είναι ένα σημαντικό μήνυμα, γιατί η πανδημία μας δείχνει ότι οι εταιρείες που ανταποκρίνονται στις ανησυχίες των υπαλλήλων τους είναι πιο πιθανό να πετύχουν καλύτερη απόδοση. 

Οι δεξιότητες για το παρόν και το μέλλον 

Πάνω στο κρίσιμο ζήτημα των δεξιοτήτων, οι ηγέτες και οι εργαζόμενοι εναρμονίζονται ως προς την αξία των τεχνολογικών δεξιοτήτων, όπως το data analytics και το data science, με το 56% των εργαζομένων και το 54% των ηγετών να τις θεωρούν ιδιαίτερα σημαντικές. Ωστόσο, όπως έχει δείξει η πανδημία, τα soft skills που συνδέονται με την κρίση, όπως η ανθεκτικότητα και η συναισθηματική νοημοσύνη είναι το κλειδί, αν και οι εργαζόμενοι φαίνεται να υποτιμούν την αξία τους. 

Η γεφύρωση του χάσματος

Το χάσμα μεταξύ των απόψεων των εργαζομένων και των ηγετών σχετικά με το εργασιακό περιβάλλον του μέλλοντος δικαιολογεί κάποιες ανησυχίες. Ωστόσο, αυτές οι διαφορές παρακινούνται από την ίδια φιλοδοξία: να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις και να αξιοποιηθούν οι ευκαιρίες που εμφανίζονται. 

Στο εργασιακό τοπίο μετά την πανδημία, μια συμμαχία μεταξύ εταιρειών, κυβερνήσεων και ατόμων μέσω ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου, μπορεί να προσφέρει μια καθόλα επικερδή κατάσταση που θα μπορούσε να ανατρέψει θεμελιωδώς τις συμβάσεις της αγοράς εργασίας.

Οι εταιρείες που θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν τις ανάγκες των εργαζομένων και να τις προτεραιοποιήσουν στα σχέδια του ψηφιακού τους μετασχηματισμού, θα είναι στην καλύτερη θέση για να ανακάμψουν και να επιτύχουν στις αβέβαιες οικονομικές συνθήκες μετά την πανδημία. 

Μάθετε περισσότερα για τα εταιρικά μας προγράμματα σήμερα.

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Απασχολησιμότητα στην Ελλάδα 2020

Έρευνα: O Chief Human Resources Officer είναι ο καταλύτης της ανάπτυξης

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Έρευνα: Η ψυχική υγεία στο χώρο εργασίας

THRIVING BUSINESS//

Η Covid-19 ανέτρεψε τον τρόπο που δουλεύουμε. Προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε, αλλά τι θα γίνει μακροπρόθεσμα; (μέρος 5ο)

THRIVING BUSINESS//

Έρευνα: Λιγότερο από το 10% των εταιρειών προσφέρει δυνατότητες κατάρτισης και επιμόρφωσης στους εργαζομένους

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης