ΕΥΕΞΙΑ//

Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα;

Μύθος ή αλήθεια;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια είναι τα οφέλη του μήλου στην υγεία μας.
-Πώς βοηθάει την εγκεφαλική λειτουργία.


Πολύ πιθανό να γνωρίζετε τη φράση “Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα” καθώς είναι αρκετά διάσημη. Είναι όμως Αλήθεια ή Μύθος;

Η φράση αυτή πρώτη φορά ακούστηκε το 1913, όμως πηγάζει από μία παροιμία που χρησιμοποιούσαν το 1866 οι κάτοικοι ενός χωριού στην Ουαλία.

Στην πραγματικότητα, ένα περιοδικό με παροιμίες και γνωμικά ήταν το πρώτο που δημοσιοποίησε την παροιμία ‘’Φάε ένα μήλο πριν κοιμηθείς, και θα κάνεις τον γιατρό να “πεινάσει”.

Παρόλο που έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μήλων δεν σχετίζεται με λιγότερες επισκέψεις σε γιατρούς, βάζοντας στο καθημερινό διαιτολόγιο ένα μήλο έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Αυτό το άρθρο θα εμβαθύνει στο εάν τελικά ‘’ένα μήλο την ήμερα, τον γιατρό τον κάνει πέρα’’.

Οφέλη για την υγεία μας

Τα μήλα έχουν συσχετιστεί με πολλά πλεονεκτήματα που μπορούν να μας οδηγήσουν στην μακροζωία.

Εξαιρετικά θρεπτικά

Τα μήλα είναι πλούσια σε σημαντικά θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά.

Θρεπτική αξία

  • Θερμίδες: 95
  • Υδατάνθρακες: 25 γραμμάρια
  • Φυτικές ίνες: 4,5 γραμμάρια
  • Βιταμίνη C: 9% της ημερήσιας αξίας
  • Χαλκός: 5% της ημερήσιας αξίας
  • Κάλιο: 4% της ημερήσιας αξίας
  • Βιταμίνη Κ: 3% της ημερήσιας αξίας

Συγκεκριμένα, η βιταμίνη C δρα ως ένας αντιοξειδωτικός παράγοντας για την καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών και την προστασία από διάφορες ασθένειες.

Τα μήλα επίσης είναι μια εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών όπως είναι η κερσετίνη, επικατεχίνη και καφεΪκό οξύ.

Υποστήριξη Καρδιαγγειακής Λειτουργίας

Έρευνες έδειξαν ότι τρώγοντας περισσότερα μήλα μπορεί να υπάρξει συσχέτιση με χαμηλό κίνδυνο εμφάνισης κάποιας χρόνιας νόσου, συμπεριλαμβανομένου των καρδιακών διαταραχών.

Συγκεκριμένα, σε επιστημονική μελέτη όπου συμμετείχαν πάνω από 20.000 ενήλικες βρέθηκε ότι η υψηλή κατανάλωση φρούτων και λαχανικών λευκής σάρκας, συμπεριλαμβανομένου των μήλων, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης εγκεφαλικού.

Αυτό οφείλεται στην υψηλή σε φλαβονοειδή περιεκτικότητα των μήλων, όπου μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης κάποιας φλεγμονής και προστατεύουν από καρδιαγγειακά.

Τα μήλα επίσης περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες, που βοηθούν στην μείωση την αρτηριακής πίεσης και των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα, όπου και οι 2 είναι παράγοντες εμφάνισης καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Περιέχουν αντί-Καρκινικούς παράγοντες

Τα μήλα περιέχουν αρκετά θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στην μείωση σχηματισμού καρκίνου, όπως είναι τα φλαβονοειδή και αντιοξειδωτικά.

Σύμφωνα με μια παρουσίαση 41 ερευνών, καταναλώνοντας μεγαλύτερες ποσότητες μήλων υπάρχει σημαντική μείωση εμφάνισης καρκίνου του πνεύμονα.

Μια άλλη έρευνα με παρόμοιες μεταβλητές έδειξε ότι μπορεί να υπάρξει και μείωση εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου καταναλώνοντας μεγαλύτερες ποσότητες μήλων.

Επιπροσθέτως, άλλες έρευνες αναφέρουν ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών, μπορούν να μας προστατέψουν από διάφορες μορφές καρκίνου όπως είναι, στομάχου, πνευμόνων, οισοφάγου και στοματικής κοιλότητας.

Ωστόσο, χρειαζόμαστε περισσότερες μελέτες και έρευνες ώστε να έχουμε καλύτερη αξιολόγηση όσο αναφορά την συσχέτιση κατανάλωσης μήλων και μείωση εμφάνισης καρκίνου, και εάν εμπλέκονται και άλλοι παράγοντες.

Άλλα οφέλη για την υγεία μας

Τα μήλα έχουν συσχετιστεί με αρκετά και διάφορα οφέλη προς την υγεία μας όπου και μας βοηθάνε να “κάνουμε τον γιατρό πέρα”.

• Απώλεια Βάρους

Λόγω της περιεκτικότητας των μήλων σε φυτικές ίνες, προάγουν το αίσθημα του κορεσμού, με αποτέλεσμα την μείωση της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης, που έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση του βάρους.

• Βελτίωση οστικής υγείας

Μελέτες σε ανθρώπους και ζώα έδειξαν ότι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας και να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης οστεοπόρωσης.

• Προάγει την εγκεφαλική λειτουργία

Μελέτες πάνω σε ζώα έδειξαν ότι καταναλώνοντας μήλα μπορεί να υπάρξει μείωση του οξειδωτικού στρες, βελτίωση της ψυχικής υγείας και μείωση των σημαδιών της γήρανσης.

• Προστασία ενάντια στο Άσθμα

Μελέτες έδειξαν ότι η κατανάλωση μήλων, σχετίζεται με την μείωση εμφάνισης άσθματος.

• Μείωση εμφάνισης Διαβήτη

Σύμφωνα με μια μεγάλη έρευνα που πραγματοποιήθηκε, τρώγοντας ένα μήλο την ημέρα αντιστοιχούσε σε μείωση ανάπτυξης Διαβήτη Τύπου 2 κατά 28%, σε σύγκριση με άτομα που δεν τρώγανε.

Εν κατακλείδι

Παρόλο που τρώγοντας περισσότερα μήλα δεν σχετίζεται με λιγότερες επισκέψεις σε έναν γιατρό, τα μήλα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και προσφέρουν πολλά θετικά στην υγεία μας όσο αναφορά πρόληψη από ασθένειες και μακροζωΐα.

Εν αντίθεση με τα μήλα, πολλά άλλα φρούτα και λαχανικά προσφέρουν ένα παρόμοιο σετ θρεπτικών συστατικών και θετικών επιδράσεων για την υγεία μας. Για καλύτερα αποτελέσματα, απολαύστε μια ποικιλία φρούτων και λαχανικών ως μέρος μιας ισορροπημένης και θρεπτικής διατροφής.

Αρχική δημοσίευση από τον Χάρη Τσιμπινό στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

15 λόγοι για να τρως φρούτα καθημερινά

Τα φρούτα και τα λαχανικά αυξάνουν το αίσθημα της ευτυχίας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

8 Τρόποι Για Να Κάνεις Λίγο Καλύτερη Την Κάθε Ημέρα

ΕΥΕΞΙΑ//

Ένα φρούτο την ημέρα κάνει πάντα το γιατρό πέρα;

ΕΥΕΞΙΑ//

10 φρούτα για “χτίσιμο” μυών!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης