ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Έχεις δίκιο! Δουλεύεις περισσότερο και κάνεις περισσότερα meetings

Μια έρευνα 3 εκατομμυρίων ανθρώπων επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί εργαζόμενοι εξ αποστάσεως γνωρίζουμε ήδη: Πνιγόμαστε!


Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο η εργάσιμη ημέρα.
-Ποιο είναι το παράδοξο με τα meetings.


Οι εργαζόμενοι εξ αποστάσεως, των οποίων οι μέρες μοιάζουν μεγαλύτερες, με περισσότερα meetings και emails από ποτέ, ίσως βρήκαν την επιβεβαίωση που αναζητούσαν. Μια ανάλυση των meetings και των emails 3,1 εκατομμυρίων ανθρώπων σε 16 μεγάλες πόλεις διαπίστωσε ότι η μέση εργάσιμη μέρα αυξήθηκε κατά 8,2% ή 48,5 λεπτά κατά τη διάρκεια των πρώτων εβδομάδων της πανδημίας. Οι εργαζόμενοι, επίσης, συμμετείχαν σε περισσότερα meetings, τα οποία ωστόσο διήρκεσαν λιγότερο, συγκριτικά με πριν. “Υπάρχει μια γενικότερη αίσθηση ότι δεν σταματάμε ποτέ να είμαστε μπροστά από ένα Zoom” αναφέρει η Raffaella Sadun, καθηγήτρια διοίκησης επιχειρήσεων στο Harvard Business School.

Η αλλαγή στην εξ αποστάσεως εργασία στην αρχή της πανδημίας μας πήρε ό,τι μας πρόσφερε το ωράριο 9-5 και το αντικατέστησε με τηλεδιασκέψεις και “ασύγχρονη εργασία”. Με τουλάχιστον το 16% των Αμερικανών να σχεδιάζει να εξακολουθήσει να δουλεύει εξ αποστάσεως και μετά το τέλος της COVID-19, οι ερευνητές εξετάζουν πώς οι ψηφιακές αλληλεπιδράσεις ίσως αναδιαμορφώσουν τους οργανισμούς.

Στην πρώτη ανάλυση μεγάλης κλίμακας της ψηφιακής επικοινωνίας στην αρχή της κρίσης, η ομάδα -Sadun, Jeffrey T. Polzer,  το UPS Foundation Professor of Human Resource Management, ο υποψήφιος διδάκτορας του HBS Evan DeFilippis, ο διδακτορικός φοιτητής από το New York University Stephen Michael Impink και η πρώην ερευνητής του HBS Madison Singell-μελέτησε ανώνυμα emails και προσκλήσεις σε meetings των εργαζομένων σε 21.5000 εταιρείες στη Βόρεια Αμερική, την Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

“Ο ρόλος ενός γραφείου είναι να συγκεντρώνει και να βοηθά τους ανθρώπους να δουλεύουν μαζί,” αναφέρει η Sadun. “Για εμάς, η ερώτηση ήταν: τι συμβαίνει όταν δεν μπορείς να έχεις πλέον το φυσικό χώρο; Πώς οι άνθρωποι προσαρμόζουν τον τρόπο εργασίας τους;”

Μεγαλύτερες μέρες και περισσότεροι έλεγχοι

Η ομάδα συνέκρινε τη συχνότητα και το χρόνο των email που στάλθηκαν εντός του οργανισμού 8 εβδομάδες πριν την έναρξη της καραντίνας και 8 εβδομάδες μετά. Κατά μέσον όρο διαπίστωσαν ότι:

-Οι εργαζόμενοι έστειλαν 5,2% περισσότερα email τη μέρα.
-Τα emails είχαν 2,9% περισσότερους παραλήπτες.
-Περίπου 8,3% των email στάλθηκαν εκτός ωραρίου εργασίας .

Περισσότερα email και περισσότεροι παραλήπτες 

Οι εργαζόμενοι ξεκίνησαν να στέλνουν περισσότερα emails κάθε μέρα, όταν ξεκίνησε η καραντίνα. Οι Sadun και Polzer επίσης ανέλυσαν τις προσκλήσεις σε meeting-την ποσότητα, τη διάρκεια και τον αριθμό των συμμετεχόντων-και παρατήρησαν ότι:

-Οι άνθρωποι συμμετείχαν σε 13% περισσότερα meetings.
-Κάθε meeting διήρκεσε 12 λεπτά ή 20% λιγότερο, μειώνοντας τον αριθμό των ωρών meeting κατά 12%, ή 19 λεπτά.
-Ο αριθμός των προσκεκλημένων αυξήθηκε κατά 2 ή 14%.

Ίσως το πιο εντυπωσιακό είναι ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η εργάσιμη μέρα διαρκεί κατά 8,2% περισσότερο και 48,5 λεπτά περισσότερο. Παρόλο που είναι απίθανο οι εργαζόμενοι να δουλεύουν ασταμάτητα, η Sadun υποπτεύεται ότι οι εργαζόμενοι υιοθέτησαν πιο ευέλικτα προγράμματα για να προσαρμοστούν στις διακοπές, π.χ από ένα παιδί που δυσκολεύεται με το e-learning ή ένα άρρωστο μέλος της οικογένειας. 

“Εκτός κι αν μπορείς πραγματικά να θέσεις διακριτά όρια ανάμεσα στη δουλειά και τη ζωή σου, είναι σχεδόν αναπόφευκτο ότι θα θολώσουν τα όρια μεταξύ τους,” υποστηρίζει. 

Η ομάδα παρουσίασε τα ευρήματά της έρευνας Collaborating During Coronavirus: The Impact of COVID-19 on the Nature of Work, που δημοσιεύτηκε από το National Bureau of Economic Research τον Ιούλιο.

Εξετάζοντας την αποδοτικότητα και τις επιπτώσεις στην ψυχολογία

Η ανώνυμη φύση των δεδομένων κατέστησε δύσκολη τη δυνατότητα να διαπιστωθεί η ποιότητα των meeting και της επικοινωνίας μέσω email και την επίδραση στην ευεξία των εργαζομένων. Η έρευνα, επίσης, δεν περιέλαβε τον χρόνο ενασχόλησης με τα εργαλεία ομαδικής δουλειάς, όπως το Slack και το Microsoft Teams, που έχουν γίνει εξαιρετικά δημοφιλή. 

Για να αντιμετωπίσει μερικά από αυτά τα ζητήματα, η Sadun μελέτησε πώς 300 εργαζόμενοι στον χώρο της επιστήμης πέρασαν τον χρόνο τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας και πώς αυτές οι δραστηριότητες επηρέασαν τη διάθεση και την αποτελεσματικότητά τους. Μέχρι τώρα τα αποτελέσματα ποικίλουν. “Είναι ένα από τα πράγματα που είναι δύσκολο να βγάλεις ένα αποτέλεσμα για όλους,” αναφέρει η Sadun. “Αν έχεις μεγάλο σπίτι, η ζωή είναι καλή. Αν πρέπει να συνδυάσεις την κρεβατοκάμαρα με το γραφείο σου, τότε δεν είναι τόσο καλή.” 

“Το ζήτημα με το Zoom είναι ότι είσαι πάντα εκεί. Πρέπει να δείξεις τη συγκέντρωσή σου όλη την ώρα,” τονίζει. “Είναι αφύσικο να δείχνεις προσοχή για ώρες.” 

Πώς οι managers μπορούν να δείχνουν κατανόηση

Το ανθρώπινο δυναμικό της πανδημίας έχει δημιουργήσει μια σημαντική πρόκληση για τους managers, υποστηρίζει η Sadun.

Δίνει 3 συμβουλές στους διευθυντές εργαζομένων εξ αποστάσεως:

Δείξε ενσυναίσθηση σε εργαζομένους που βρίσκονται σε δύσκολες συνθήκες. Οι managers πρέπει να γνωρίζουν τις δυσκολίες των εργαζομένων τους για να προσφέρουν τη σωστή επαγγελματική υποστήριξη.

Εστίασε στο αποτέλεσμα, όχι στις ώρες. Είναι σχεδόν αδύνατο να ελέγχεις πώς οι εργαζόμενοι αξιοποιούν το χρόνο τους. Αντ’ αυτού, οι managers πρέπει να εστιάσουν στην ποιότητα της δουλειάς τους.

Περίμενε μεγάλες διαφορές στην αποδοτικότητα των εργαζομένων. Παρόλο που μερικοί θα προσαρμοστούν στην εξ αποστάσεως εργασία, πολλοί εργαζόμενοι ίσως δεν θα μπορέσουν να είναι όσο παραγωγικοί ήταν.

Η Sadun, η οποία την άνοιξη συμβούλευε την ιταλική κυβέρνηση για το πώς να ξανανοίξει την οικονομία της μετά την καραντίνα, δεν έχει ανοσία στις αναταραχές που προκάλεσε η πανδημία. Αλλά, για έναν ακαδημαϊκό η ανάλυση μιας μοναδικής στην ιστορία πανδημίας και των οικονομικών της επιπτώσεων, είναι ένας τρόπος αντιμετώπισης. 

“Αυτός είναι ο τρόπος μας να κατανοήσουμε τον κόσμο,” υπογραμμίζει η Sadun. “Προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι, γιατί συνειδητοποιούμε ότι συμβαίνει κάτι πολύ σημαντικό γύρω μας.”

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Ο μέσος εργαζόμενος βιώνει burnout στην ηλικία των 32 ετών

Έρευνα: Πώς η περιήγηση στα social media το βράδυ επηρεάζει τη δουλειά σου την επόμενη μέρα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργασία από το σπίτι με άπειρα meetings; Πώς να τα περιορίσεις

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Τα Walking Meetings Είναι Το Μυστικό Που Έψαχνες

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ποια meetings να αποφεύγεις όταν δουλεύεις από το σπίτι

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης