ΕΥΕΞΙΑ//

Διατροφικές οδηγίες για το σύνδρομο PICA

Το Σύνδρομο Pica, χαρακτηρίζεται από μεγάλη λαχτάρα ή συνήθεια του ατόμου να τρώει ακατάλληλες ουσίες και υλικά λόγω διαταραχής της όρεξης.

Από πρόσφατη έρευνα διαπιστώθηκε ότι το σύνδρομο εμφανίζεται συχνά σε άτομα που έχουν χαμηλά επίπεδα  μετάλλων όπως σίδηρο, ασβέστιο και πυρίτιο.

Είναι σύνηθες στην πρώιμη παιδική ηλικία ενώ παράλληλα παρατηρείτε και σε ασθενείς με ψυχολογικές διαταραχές.

Πιο κοινές αιτίες πρόκλησης του συνδρόμου είναι η γονική παραμέληση, η έλλειψη στοργής, η συναισθηματική στέρηση, ο υποσιτισμός, κακή οικονομική κατάσταση και νοητική υστέρηση.

Συμπτώματα της Pica

Αυξημένη κατανάλωση μη θρεπτικών και επιβλαβών ουσιών όπως:

  • Λάσπη
  • Γρασίδι
  • Φύλλα
  • Πέτρες
  • Κιμωλία
  • Μολύβια
  • Γυψοσανίδα
  • Πηλός
  • Φλαμουριά
  • Χρώμα
  • Σαπούνι
  • Τσιγάρα

Με την ολοκλήρωση των απαραίτητων εξετάσεων και τη διαπίστωση της αιτίας που προκαλείτε το σύνδρομο δίνουμε την αντίστοιχη διατροφή για την αντιμετώπιση του προβλήματος, συνδυαστικά με κάποια φαρμακευτική αγωγή ή με τα κατάλληλα συμπληρώματα.

Ωστόσο, το σύνδρομο PICA όπως και όλες οι διατροφικές διαταραχές προκειμένου να αντιμετωπιστούν, χρειάζονται παρακαλούθηση από μία ομάδα ειδικών (γιατρό, ψυχολόγο, διατροφολόγο).

 Όσον αφορά στη διατροφική αντιμετώπιση, είναι σημαντικό να δώσουμε έμφαση στην πρόσληψη των ακολούθων:

Σίδηρο:

  • Μοσχάρι, κοτόπουλο, αυγά, μανιτάρια
  • Κρέατα οργάνων, πουλερικά, θαλασσινά – ψάρια τόνου, σολομός, στρείδια
  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά, ρίζες τεύτλων, δημητριακά, όσπρια, φακές, δημητριακά ολικής αλέσεως και σιταποθήκες, ξηροί καρποί
  • Καρύδια Βραζιλίας και αμύγδαλα, αποξηραμένα φρούτα, χουρμάδες, δαμάσκηνα, σταφίδες βερίκοκα κλπ.

Ασβέστιο:

  • Γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, θαλάσσιες τροφές όπως – καβούρια, γαρίδες, σαρδέλες κλπ.
  • Πράσινα λαχανικά όπως μπρόκολο, μανιτάρια, κινέζικο λάχανο, κουνουπίδι.
  • Ξηροί καρποί όπως σουσάμι, καρύδα, αμύγδαλα, καρύδια, καρύδια Βραζιλίας κ.λπ.
  • Δημητριακά και όσπρια

Πυρίτιο:

  • Πράσινα φυλλώδη λαχανικά
  • Ρίζες και κόνδυλοι όπως ρίζα τεύτλων, πατάτες, κρεμμύδια, τζίντζερ, κορκουμάς, παντζάρια
  • Ολόκληροι κόκκοι, δημητριακά όπως καστανό ρύζι, μπιζέλια και φασόλια
  • Βρώμη

Αρχική δημοσίευση από τη Γεωργία Καπώλη στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

Η επιστήμη αποκαλύπτει τα 5 τρόφιμα για να χάσεις λίπος αποτελεσματικά

10 μύθοι για τη δίαιτα, που υποστηρίζουν πως δεν μπορείς να αδυνατίσεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μήπως είσαι και εσύ μια μαμά «manager»;

COVID-19//

Μάστιγα οι “ραγισμένες καρδιές” από το στρες της πανδημίας

ΕΥΕΞΙΑ//

Σύνδρομο Χρόνιας Kόπωσης: Αυτό Το Ήξερες;

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης