ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Διαχειρίζεσαι σωστά τον χρόνο σου; 3 συμβουλές θα αλλάξουν τον τρόπο που εργάζεσαι

Τα μυστικά που κανείς δεν σου είπε για τη συγκέντρωσή σου, μέχρι σήμερα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς να διαχειρίζεσαι σωστά τον χρόνο σου.
-Πώς να παραμείνεις συγκεντρωμένος εν ώρα εργασίας.


Το να διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας – και τις εκκρεμότητές μας μέσα στην ημέρα- είναι πιο εύκολο να ειπωθεί, παρά να γίνει. Κυρίως γιατί εκτός από το ότι να προσδίδουμε αξία στο κάθε λεπτό, για να κάνουμε τα παραπάνω χρειάζεται να θέσουμε και σωστές προτεραιότητες.

Ο Adam Grant, συγγραφέας και καθηγητής ψυχολογίας στο Wharton, περιέγραψε το πόσο σημαντική είναι η διαχείριση χρόνου στους New York Times. Αντί να τρέχουμε να τα προλάβουμε όλα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, το να διαχειριζόμαστε κυρίως την προσοχή μας, δίνει έμφαση στην ενσυνειδητότητα και στο να φροντίζουμε εμάς τους ίδιους, ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε πιο εύκολα πότε και που είμαστε πιο συγκεντρωμένοι.

Και υπάρχει λόγος που δυσκολευόμαστε τόσο να πηδήσουμε από την μια εκκρεμότητα στην άλλη, μέσα στην ημέρα. Αυτό συμβαίνει κυρίως οι σκέψεις σου για τις αρκετές εκκρεμότητες που έχεις αφήσει, δεν σε αφήνουν να συγκετρνωθείς, λέει η καθηγήτρια στην Οικονομική Σχολή του Πανεπιστημίου Bothell της Ουάσιγκτον, Sophie Leroy.

Όπως ο χρόνος, και η ικανότητά μας να συγκεντρωνόμαστε δεν είναι απεριόριστη, έτσι πρέπει εμείς οι ίδιοι να μάθουμε να την διαχειριζόμαστε. Τι μπορούμε όμως να κάνουμε ώστε να βεβαιωθούμε πως διαχειριζόμαστε την προσοχή μας σωστά; Παρακάτω θα βρεις 3 tips ειδικών, που θα σε βοηθήσουν.

Κάνε ένα πλάνο

Όλοι μας το έχουμε ζήσει: Εκεί που είσαι συγκεντρωμένος, χτυπάει το κινητό σου και σου αποσπά την προσοχή. Έτσι, η συγκέντρωσή σου απλά χάθηκε.

Προτού συμβεί κάτι αντίστοιχο ξανά, κάνε ένα πλάνο δράσης για το πώς θα λύσεις το ζήτημα, προτείνει η Leroy. Μόλις αποσυγκεντρωθείς, πάρε λίγο χρόνο για να αξιολογήσεις πού βρίσκεσαι σχετικά με την εκκρεμότητά σου, και τι χρειάζεται να κάνεις ακόμα ώστε να το ολοκληρώσεις. Η έρευνά της αναφέρει ότι η ικανότητα λήψης αποφάσεων που όλοι έχουμε, αυξάνεται κατά 80% με αυτό τον τρόπο. Το να έχεις ένα πλάνο επίσης, θα σε βοηθήσει να είσαι πιο αποδοτικός.

Προστάτευσε ο ίδιος την συγκέντρωσή σου

«Μην αφήνεις τις συσκευές τεχνολογίας να σου υποδεικνύουν σε τι πρέπει να συγκεντρωθείς», αναφέρει η Leroy suggests. Αντί για αυτό, όρισε εσύ ποιες ώρες θα κάνεις διάλειμμα και ποιες θα δουλέψεις απερίσπαστος.

Για απαιτητικά projects και δύσκολα εγχειρήματα, δημιούργησε ο ίδιος ένα περιβάλλον εργασίας χωρίς παρεμβολές. Απενεργοποίησε τις ειδοποιήσεις σου, έστω και για 10 λεπτά ώστε να δουλέψεις πάνω σε ό,τι χρειάζεται απερίσπαστος. Κλείσε τις ειδοποιήσεις σου και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που πιθανόν έχεις, γιατί και αυτά μπορούν να λειτουργήσουν αρνητικά στην συγκέντρωσή σου.

Μετά τη δουλειά, αποφορτίσου

Το να προσέχεις πώς και πού κατανέμεις τη συγκέντρωσή σου, αφορά και την προσωπική σου ζωή. Για να θέσεις υγιή όρια ανάμεσα στην επαγγελματική και την προσωπική σου ζωή, στο τέλος της ημέρας προσπάθησε να αποφορτιστείς ώστε τελικά να επαναφορτιστείς. Το να έχουμε συνέχεια την προσοχή μας στραμμένη στην επαγγελματική μας ζωή συχνά μας ωθεί στην εξουθένωση, το άγχος και την κακή ποιότητα ύπνου, όπως λέει η Leroy στη Thrive Global.

Διάβασε ακόμα:

Ο χρόνος είναι χρήμα! 3 συμβουλές για να μην τον σπαταλάς.

Πρόβλημα διαχείρισης χρόνου ή πρόβλημα διαχείρισης προτεραιοτήτων;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργασία από το σπίτι: Πώς να μείνεις αποδοτικός όπως όταν ήσουν στο γραφείο

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Δουλειά και σπουδές: Πώς να κερδίσεις αυτό το στοίχημα

THRIVING MIND//

12 τρόποι για να πάρεις δύσκολες αποφάσεις πιο εύκολα

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης