ΕΥΕΞΙΑ//

Χρόνια κόπωση: Συμπτώματα και αντιμετώπιση

Νιώθεις πως κουράζεσαι πολύ εύκολα; Ότι δεν μπορείς να κάνεις πράγματα που παλιότερα άντεχες; Κοιμάσαι καλά αλλά ξυπνάς νιώθοντας κούραση και δυσκολεύεσαι να σηκωθείς;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο διαρκεί η οξεία κόπωση.
-Γιατί μπορεί τα συμπληρώματα να αποδειχθούν σωτήρια.


Εάν αισθάνεσαι έστω και ένα από αυτά ή έναν συνδυασμό αυτών τότε ίσως να πάσχεις από κόπωση, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί χρόνια εάν τα συμπτώματα σου διαρκούν πάνω από 6 μήνες. Υπάρχει βέβαια και η οξεία κόπωση, η οποία δεν διαρκεί πάνω από 1 μήνα και μπορεί να οφείλεται σε κάποια λοίμωξη ή έντονο στρες.

Αρχικά λοιπόν εντόπισε τα συμπτώματα σου: υπνηλία, εύκολη κόπωση, αδυναμία ή και αδυναμία συγκέντρωσης, κάποια από αυτά τα συμπτώματα μπορεί να οφείλονται σε αναιμία, καρδιαγγειακά νοσήματα, υποθυρεοειδισμό, υπερθυρεοειδισμό, σακχαρώδη διαβήτη, λοιμώξεις ή ψυχολογικούς παράγοντες όπως η κατάθλιψη. Κάνε έναν εργαστηριακό έλεγχο για να σιγουρευτεί; από τι προέρχονται τα συμπτώματα προτού ξεκινήσεις οποιοδήποτε είδος αντιμετώπισης.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή ίσως αποτελέσει μια λύση, ειδικά εάν η καθημερινότητά σου είναι αρκετά πιεστική και το διατροφικό σου πρόγραμμα αρκετά άστατο. Η κατανάλωση μικρών και συχνών γευμάτων μπορεί να αποδειχθεί πολύ ευεργετική, εφόσον παρέχει τη συνεχή απαιτούμενη ενέργεια στον οργανισμό και αποφεύγεται με αυτόν τον τρόπο η σωματική εξάντληση.

Επιπρόσθετα, βάλε στην διατροφή σου τρόφιμα πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες C,Α,Ε, μαγνήσιο, σίδηρο, ιώδιο και σελήνιο. Πηγές αυτών των θρεπτικών στοιχείων αποτελούν τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα καρύδια και γενικότερα οι ξηροί καρποί, ο σολομός, ο τόνος, η σοκολάτα υγείας, το μέλι, τα φρούτα και τα λαχανικά εποχής.

Ακόμη, προσοχή πρέπει να δίνεται στη σωστή ενυδάτωση. Ένα από τα πρώτα σημάδια της αφυδάτωσης πέρα από την επίμονη δίψα είναι και η αδυναμία συγκέντρωσης και η συνεχόμενη κούραση.

Μπορεί η διατροφή να καλύψει τις ανάγκες μου ή χρειάζεται να πάρω και κάποιο συμπλήρωμα;

Τα συμπληρώματα διατροφής δεν μπορούν να υποκαταστήσουν μια ισορροπημένη διατροφή, μπορούν όμως να συμπληρώσουν την διατροφή μας, ειδικά σε άτομα με αυξημένη σωματική και πνευματική δραστηριότητα. Τα συμπληρώματα διατροφής εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες που προκαλούνται από το στρες και μπορούν να προσφέρουν άμεση τόνωση και πνευματική διαύγεια.

Τα συμπληρώματα διατροφής που μπορούν να βοηθήσουν την χρόνια κόπωση πρέπει να περιλαμβάνουν συνδυασμό αντιοξειδωτικών ουσιών, ρεσβερατρόλη, κουρκουμίνη, πράσινο τσάι, κερσετίνη, βιταμίνη C.

Διαλέξτε το κατάλληλο συμπλήρωμα για εσένα με την βοήθεια του διατροφολόγου σου.

Αρχική δημοσίευση από τη Μαργαρίτα Μπουλούμπαση στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

9 tips για να μάθεις να τρως πιο υγιεινά

Γλουτένη: Μία πολυσυζητημένη πρωτεΐνη

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Γρίπη Στο Γραφείο; Πώς Θα Την Κρατήσεις Μακριά Σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ναι ή όχι στην εργασία από το σπίτι;

COVID-19//

Παρατεινόμενα συμπτώματα της νόσου COVID-19 σε παιδιά και εφήβους

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης