ΕΥΕΞΙΑ//

9 υγιεινές διατροφικές επιλογές για μία πολυάσχολη ημέρα

Είναι εύκολες και δεν χρειάζονται προετοιμασία.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια είναι τα οφέλη του αβοκάντο.
-Γιατί δεν πρέπει να ξεχνάς τη μαύρη σοκολάτα.


Το πρώτο βήμα για να βελτιώσει κανείς τις διατροφικές του συνήθειες και να υιοθετήσει τελικά νέες και πιο υγιεινές είναι κάθε πρωί να φτιάχνει το φαγητό ή το σνακ που θα πάρει μαζί του στο γραφείο. Με αυτόν τον τρόπο, όσο δύσκολη και αν είναι η ημέρα που έχει μπροστά του και όσο φορτωμένο πρόγραμμα και αν έχει, θα μπορεί να αποκτήσει ενέργεια και να αντισταθεί σε ανθυγιεινούς πειρασμούς, αποφεύγοντας κάποιο επεξεργασμένο φαγητό και χωρίς θρεπτικές ουσίες. 

Οι υγιεινές διατροφικές επιλογές που ακολουθούν βοηθούν στην ενέργεια και την καλύτερη συγκέντρωση σε μία δύσκολη ημέρα: 

1. Γαλοπούλα

Τα πουλερικά και ιδιαίτερα η γαλοπούλα είναι πλούσια σε τρυπτοφάνη, που συμβάλλει στην βελτίωση της διάθεσης αλλά και στην διατήρηση της ηρεμίας και της συγκέντρωσης του εγκεφάλου. Επιπρόσθετα, όπως υποστηρίζει έρευνα του 2015, τα πουλερικά βοηθούν στην βελτίωση της υγείας και ευεξίας, την διατήρηση ενός υγιούς και φυσιολογικού βάρους, ενώ σχετίζονται με την μείωση της πιθανότητας εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων ή διαβήτη τύπου 2. Η γαλοπούλα μπορεί να προστεθεί σε σαλάτα, σάντουιτς ή ακόμα και να καταναλωθεί ως κυρίως γεύμα. 

2. Αβοκάντο

Πλούσιο σε καλά λιπαρά και φυτικές ίνες, τα αβοκάντο είναι πολύ απολαυστικά και υγιεινά. Βοηθούν στην καλή λειτουργία του αίματος και στη συγκέντρωση και μπορούν να συνδυαστούν με κράκερς ή μέσα σε σάντουιτς. Έρευνα του 2013 υποστηρίζει ότι η κατανάλωση αβοκάντο βοηθάει στην καλή υγεία της καρδιάς, την διατήρηση του βάρους και το healthy aging. 

3. Ξηροί καρποί 

Γεμάτα πρωτεΐνη, φυτικές ίνες, μεταλλικά στοιχεία αποτελούν μία πολύ καλή πηγή ενέργειας. Καταναλώνονται μόνα τους ή συνδυάζονται με φρούτα, μέλι και γιαούρτι. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του 2010, προστατεύουν την καρδιά, ενώ ρυθμίζουν την πίεση του αίματος, τον μεταβολισμό, ακόμα και την υπέρταση. Αντίστοιχη έρευνα του 2020, υποστηρίζει ότι οι ξηροί καρποί συμβάλλουν σημαντικά στην καλή υγεία του εγκεφάλου, καθώς και στην βελτίωση των πνευματικών λειτουργιών του, όπως η μνήμη, η συγκέντρωση και η ικανότητα μάθησης. 

4. Κεράσια, blueberries ή cranberries 

Γεμάτα αντιοξειδωτικές ουσίες, τα blueberries και τα cranberries τρώγονται είτε φρέσκα, είτε αποξηραμένα. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του 2001 τόσο αυτά τα φρούτα όσο και τα κεράσια βελτιώνουν την λειτουργία του εγκεφάλου και βοηθούν στην καλύτερη συγκέντρωση. 

5. Χούμους με λαχανικά

Το χούμους, προσφέρει βιταμίνη B, πρωτεΐνη και φυτικές ίνες, ενώ βοηθάει στην διατήρηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, καθώς και του γλυκαιμικού δείκτη. Έρευνα του 2020 υποστηρίζει ότι το χούμους μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2 και παχυσαρκίας. 

6. Γιαούρτι

Πλούσιο σε πρωτεΐνη, ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνη Β, Β12 και ριβοφλαβίνη. Το γιαούρτι, σύμφωνα με έρευνα του 2017, τονώνει το ανοσοποιητικό, βοηθάει στην πέψη και την διατήρηση του βάρους, ενώ μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών. Ο συνδυασμός με φρούτα έχει ακόμα μεγαλύτερα οφέλη στην υγεία, ενώ αποτελεί ένα ιδανικό σνακ γεμάτο ενέργεια και θρεπτικά συστατικά.

7. Κανέλα

Η κανέλα ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας, ενώ  σύμφωνα με έρευνα του 2016, βελτιώνει την μνήμη. Μπορεί να προστεθεί στον καφέ, τα δημητριακά ή το γιαούρτι.

8. Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει σίδηρο, ψευδάργυρο, φώσφορο και μαγνήσιο που συμβάλλουν στην καλή ψυχολογία, την αύξηση της ενέργειας, αλλά και την βελτίωση της όρασης. Άρθρο του Harvard School of Public Health, υποστηρίζει ότι η μαύρη σοκολάτα συμβάλλει στην καλή υγεία της καρδιάς, αλλά και την κυκλοφορία του αίματος. Προτείνεται η κατανάλωσή της, αλλά με μέτρο.

9. Σπιτική μπάρα δημητριακών 

Μία σπιτική μπάρα δημητριακών με ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα, μέλι και ταχίνι αποτελεί το ιδανικό σνακ για ενέργεια και καλύτερη συγκέντρωση κατά την διάρκεια μίας δύσκολης ημέρας στο γραφείο. 

Διάβασε ακόμα:

Πώς θα καταλάβεις αν πίνεις αρκετό νερό

Κορονοϊός & Διατροφή: Η σχέση της ζάχαρης με το ανοσοποιητικό σύστημα που ίσως αγνοείς

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Γιατί να μειώσεις τον αριθμό γευμάτων σε δύο

ΕΥΕΞΙΑ//

Γιατί το να τρως υγιεινά τώρα είναι πιο σημαντικό από ποτέ

THRIVING BUSINESS//

Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να βελτιώσει την διατροφή της

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης