X-MAS THRIVE//

9 «τελετουργίες» που μειώνουν το άγχος και ενισχύουν την ευημερία μας κατά τη διάρκεια των διακοπών

Οι ιδέες φροντίδας του εαυτού μας που όλοι χρειαζόμαστε κατά τη διάρκεια μιας περιόδου διακοπών πανδημίας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πως να διαχειριστείς το άγχος σου κατά τη διάρκεια των διακοπών.
-Έξυπνες συμβουλές για να παραμείνεις θετικός .


Γνωρίζουμε ήδη ότι οι καθημερινές μας τελετουργίες και οι συνήθειες μπορούν να βοηθήσουν στην τόνωση της διάθεσης μας και στη μείωση του στρες. Τώρα οι νέες έρευνες δείχνουν ότι μπορεί να είναι ιδιαίτερα θεραπευτικές και τονωτικές κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, τη στιγμή μάλιστα που τόσοι πολλοί άνθρωποι βιώνουν αυξημένα συναισθήματα άγχους και κόπωσης.

Ειδικά κατά τη διάρκεια αυτής της χρονιάς που άλλαξε τελείως τις ισορροπίες μας, κάποιες τυπικότητες που εμπεριέχονται στα έθιμα των διακοπών μπορούν να μας βοηθήσουν να επαναφορτιστούμε, να κάνουμε reset και να καταπολεμήσουμε το άγχος και την ανησυχία που μπορεί να νιώθουμε.

Καθημερινές κλήσεις ευγνωμοσύνης

Μπορείς κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, να οργανώσεις ομαδικές κλήσεις ή να επικοινωνήσεις με τα πρόσωπα που θέλεις να τους εκφράσεις την ευγνωμοσύνη σου (κάποιον μέντορα, διευθυντή, έναν άνθρωπο που σε στήριξε, γονείς ή συγγενείς) Σε κάθε κλήση, προσπάθησε να εκφράσεις τον λόγο για τον οποίο επικοινωνήσεις, εξήγησε του τι σημαίνει για σένα και πώς όσα σου έδωσε αυτός ο άνθρωπος συνεχίζουν να σε βοηθούν. Είναι τόσο σημαντικό να υπενθυμίζεις στους άλλους τον θετικό αντίκτυπο που έχουν σε εσένα. 

Ένας καθημερινός περίπατος 

Ένα από τα καλύτερα τελετουργικά για την ανακούφιση από το άγχος που μπορείς  να εφαρμόσεις κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου που βιώνουμε είναι ένας καθημερινός περίπατος με παρέα με έναν φίλο ή με τον σύντροφό σου. «Ξεκολλώντας» από τη δουλειά ή από το σπίτι και παίρνοντας λίγο καθαρό αέρα, μπορείτε να περάσετε πολύ όμορφα μαζί. Να ακούσετε ο ένας τον άλλον, να κάνετε σχέδια, να συζητήσετε για τις προκλήσεις που έχετε μπροστά σας και απολαύσετε την ύπαιθρο. Ακόμα και τις βροχερές μέρες, μπορείτε να βγείτε έξω με μπουφάν και να απολαύσετε τον καθαρό αέρα.

Σκέψεις για ύπνο

Ένα τελετουργικό που θα σε βοηθήσει να γεμίσεις τις μπαταρίες σου είναι κάτι που μπορείς να κάνεις με το παιδί ή τον σύντροφό σου κάθε βράδυ πριν πέσετε για ύπνο. Μπορείτε να μοιραστείτε από δύο πράγματα που πήγαν καλά κατα τη διάρκεια της ημέρας σας και από ένα πράγμα που θα θέλατε να βελτιώσετε. Αυτό που είναι θετικό σε αυτό το τελετουργικό είναι ότι δίνει, από τη μια, τη δυνατότητα να σκεφτείτε πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν αλλά συγχρόνως να εστιάζετε περισσότερο στα καλά πράγματα της ζωής, τα οποία υπάρχουν πάντα παράλληλα με τα κακά. Μπορείτε να το ονομάσετε τελετουργικό του «ρεαλισμού και της ευγνωμοσύνης». Σίγουρα θα σας βοηθήσει όλους να κοιμάστε καλύτερα και αυτά τα λίγα λεπτά μπορούν να γίνουν η αγαπημένη ώρα της ημέρας για όλους.

Σύντομες συνεδρίες με τον εαυτό σου

Κάθε πρωί πριν ξεκινήσει η ημέρα σου, αφιέρωσε δεκαπέντε λεπτά στο γράψιμο. Ξεκίνησε πρώτα με τρία πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων, τα οποία μπορεί να είναι από την υπέροχη βροχή έξω, από την υποστήριξη της οικογένειάς σου έως τον σκύλο σου. Στη συνέχεια, άρχισε να γράφεις σαν να μιλάς με τον καλύτερό σου φίλο, γράψε για τις χαρές, τις επιτυχίες σου και τις απογοητεύσεις σου. Όταν τελειώσουν αυτά τα δεκαπέντε λεπτά, θα νιώθεις έτοιμος να ξεκινήσεις τη μέρα σου. Όποια σκληρή αυτοκριτική ή σκέψεις που σε βαραίνουν και σε ρίχνουν, όλα, μπορείς να τα ακουμπήσεις πάνω στο χαρτί. Ξεκίνησε αυτό το τελετουργικό και θα δεις διαφορά στον τρόπο με τον οποίο βλέπεις τις προσωπικές και επαγγελματικές σου σχέσεις.

Χαλαρωτική ανάγνωση

Ξεκινήσε τη μέρα σου διαβάζοντας μερικές σελίδες από ένα αγαπημένο σου βιβλίο. Η υπενθύμιση σχετικών ιδεολογιών, οι σχέσεις των ανθρώπων και τα μαθήματα της ζωή θα σε βοηθήσουν, πριν ξεκινήσεις τη μέρα σου, να έρθεις σε επαφή με την πραγματικότητα και με τα πράγματα που είναι στ’ αλήθεια σημαντικά για εσένα. Κατά τη διάρκεια των διακοπών, μπορείς να κρατήσεις  αυτό το τελετουργικό, καθώς θα έχεις  την ευκαιρία να είσαι μαζί με τους πιο στενούς σου ανθρώπους και να εστιάσεις στο να είσαι μαζί τους έτσι ακριβώς όπως αυτοί είναι, αντί να προσπαθήσεις να τους αλλάξεις ή να τους διορθώσεις. Αν και η περίοδος των διακοπών φέρνει στο αποκορύφωμα τις πολλές προκλήσεις που έχουμε βιώσει φέτος, η πρωινή  ανάγνωση θα σου επιτρέψει να ξεκινήσεις κάθε μέρα με λίγα λόγια από τους αγαπημένους σου σοφούς.

Νοικοκύρεμα

Ένα τελετουργικό κατά τη διάρκεια του COVID που μπορεί να ενισχύσει τη διάθεσή σου και να σου δώσει μια μεγάλη αίσθηση ικανοποίησης είναι ο καθαρισμός του σπιτιού. Πριν από την πανδημία πολλοί από εμάς μπορούσαμε να έχουμε μία επαγγελματική βοήθεια για τις δουλειές του σπιτιού, μία, δύο ή και περισσότερες φορές το μήνα. Από όταν ξέσπασε η πανδημία, αναγκαστικά η καθαριότητα του σπιτιού αφορά μόνο εμάς. Μπορείς, όμως, να απολαύσεις τη διαδικασία και να πάρεις άμεση ικανοποίηση από το καθάρισμα. Επίσης η άσκηση που προκύπτει από την κάμψη, τη ορθοστασία, το τρίψιμο και τα ανασηκώματα δεν είναι αμελητέα. Και μπορείς πάντα να συνδυάσεις το καθάρισμα ή το συγύρισμα με ένα ηχητικό βιβλίο ή με τη μουσική που αγαπάς.

Μακιγιάζ ή/και ντύσιμο για καλύτερη διάθεση

Ένα τελετουργικό που μπορεί θα σε βοηθήσει είναι να βαφτείς και να ντυθείς όπως θα έκανες κάθε μέρα για να πας στη δουλειά ή για να βγεις με φίλους. Ακόμα κι αν δεν μπορείς να βγεις ή δεν χρειάζεται να δείξεις το πρόσωπό σου σε κάποιο Zoom meeting ακολουθώντας αυτό το τελετουργικο θα νιωσεις ότι περιποιήθηκες τον εαυτό σου και πως εδώσες προτεραιότητα σε σένα. Αν το εφαρμόσεις μετά από λίγο καιρό θα παρατήρησεις ότι, αν παραλείψεις αυτό το βήμα, η μέρα σου δεν είναι θα μοιάζει τόσο παραγαγωγική όσο αν το πραγματοποιήσεις, οπότε θα κινείσαι με λίγο περισσότερη αυτοπεποίθηση σε όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Καθημερινά check-in με τον εαυτό σου

Ένα τελετουργικό που θα σε  βοηθήσει να επαναφορτίσεις τις μπαταρίες σου και να διατηρήσεις μια θετική διάθεση αυτή τη εποχή είναι να κάνεις ένα μίνι check-in με τον εαυτό σου. Βάλε μία ειδοποίηση στο τηλέφωνό σου σε τρεις διαφορετικές ώρες κατά τη διάρκεια της ημέρας, που θα σε ρωτουν: «Πώς είσαι;» Αυτό το μικρό check-in θα σου θυμίζει να σταματας, να πάιρνεις  μια ανάσα, να κάνεις  μια παύση και να εξετάσεις για λίγο πώς νιώθεις, πως νιωθει το σώμα σου και το μυαλό σου εκείνη τη στιγμή. Κάνε αυτά τα check-in τακτικά όλη την ημέρα – και όχι μόνο με τον εαυτό σου, αλλά και με την υπόλοιπη οικογένεια και τους φίλους σου.

Πρωινές βόλτες μόνος ή ακόμα καλύτερα με τον σκύλο

Το να κάνεις  μια βόλτα στον δροσερό πρωινό αέρα θα γίνει ένα νέο τελετουργικό που θα σε αναγκάσει να σηκωθείς από το κρεβάτι νωρίτερα από το κανονικό και θα σου επιτρέψει να απολαύσεις έναν ήσυχο περίπατο πριν από το ξεκίνημα της μέρας. Φυσικά, ένα κουταβάκι θα κάνει αυτό το νέο τελετουργικό ακόμη πιο εφικτό: αυτό που στην αρχή θα μοιάζει να είναι μια αγγαρεία θα μετατραπεί σε ένα ευπρόσδεκτο ξεκίνημα κάθε μέρα. Οπότε μήπως να σκεφτείς να υιοθετήσεις ένα;

Διάβασε ακόμα:

Πώς να μειώσεις το άγχος εύκολα και γρήγορα

Χρησιμοποίησε‌ ‌την‌ ‌ευγνωμοσύνη‌ ‌για‌ ‌να‌ ‌αντισταθμίσεις‌ ‌το‌ ‌στρες‌ ‌και‌ ‌την‌ ‌αβεβαιότητα‌ ‌

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Περισσότερο άγχος, λιγότερο σεξ;

COVID-19//

Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας: πότε και πώς να πλένουμε σωστά τα χέρια μας

COVID-19//

Πράγματα για τα οποία αξίζει να είμαστε ευγνώμονες αυτή τη δύσκολη περίοδο

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης