THRIVING BUSINESS//

9 λάθη που κάνουν οι managers και βλάπτουν την εταιρική κουλτούρα

Οι άνθρωποι με τους οποίους δουλεύουμε επηρεάζουν τη συνολική μας ευεξία!

Πρόσφατη έρευνα αναφορικά με την δέσμευση των εργαζομένων υποστηρίζει ότι οι managers παίζουν καθοριστικό ρόλο στην Μεγάλη Παραίτηση. Για την ακρίβεια, το 46% των συμμετεχόντων υποστηρίζει ότι ο manager τους τούς κάνει να θέλουν να παραιτηθούν. Ακόμα και σε συμμετέχοντες με πιο senior ρόλους, το 81% υποστηρίζει ότι σκέφτεται να αποχωρήσει εξαιτίας του manager του. Οι επιλογές που κάνει ένας manager έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εταιρική κουλτούρα και τα ποσοστά αποχώρησης των εργαζομένων. Ποια είναι όμως τα πιο συνήθη λάθη που κάνει ένας manager;

Κάνει micromanagement στους εργαζομένους του

Και ενώ η ομάδα του ολοκληρώνει τα tasks τα οποία της έχει αναθέσει, εκείνος φαίνεται να τα ελέγχει όλα τόσο διεξοδικά, με αποτέλεσμα να χάνεται πολύτιμος χρόνος και τα πράγματα πολλές φορές να παραμένουν στάσιμα. Οι εργαζόμενοι δεν αποδίδουν τα μέγιστα κάτω από αυτές τις συνθήκες.

Δεν δίνει ειλικρινές feedback

Αποφεύγει το feedback ή δεν δίνει ειλικρινές feedback, με αποτέλεσμα να παρουσιάζει παιδιάστικη συμπεριφορά που δεν ανταποκρίνεται στο ρόλο του.

Εμποδίζει την εξέλιξη της ομάδας του

Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που δεν διστάζει να «κόψει» την προαγωγή ή την αύξηση της ομάδας του, με την δικαιολογία ότι ο συγκεκριμένος εργαζόμενος δεν διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα για κάτι τέτοιο.

Προσλαμβάνει μεροληπτικά 

Συγκεκριμένα φέρνει στην εταιρεία άτομα που ξέρει ο ίδιος, χωρίς να έχουν τα απαραίτητα προσόντα, την εμπειρία ή ακόμα και τον ενθουσιασμό ή το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη θέση. Αποτέλεσμα; Τα άτομα αυτά να βλάπτουν την λειτουργία της ομάδας.

Ασκεί δημόσια κριτική στους άλλους

Προσβάλει δημόσια οποιονδήποτε έχει διαφορετική άποψη από την δική του, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που τρομοκρατεί το προσωπικό. Αποτέλεσμα; Να δημιουργεί ένα κλίμα φόβου και φυσικά να αυξάνει τα ποσοστά αποχώρησης των εργαζομένων.

Λαμβάνει τα εύσημα για την δουλειά των άλλων

Μία ιδιαίτερα τοξική συμπεριφορά ενός manager είναι να παίρνει ο ίδιος τα εύσημα για την δουλειά των άλλων, χωρίς καν να αναγνωρίζει και να επιβραβεύει τη συνεισφορά τους. Ο καλός manager είναι εκείνος που βγάζει τον καλύτερο εαυτό όλων, που εμπιστεύεται την ομάδα του και την εμψυχώνει.

Είναι τοξικός 

Έχει μία συνεχή αρνητικότητα και είναι ο τοξικός άνθρωπος του γραφείου. Έχει μία κακή κουβέντα για όλους, με αποτέλεσμα – με την τόση αρνητικότητα – να βλάπτει την ψυχολογία της ομάδας. Μία τέτοια συμπεριφορά δεν έχει να σου προσφέρει κάτι πέρα από ένα μόνιμα αρνητικό κλίμα.

Αναγκάζει τους εργαζομένους να δουλεύουν πιο σκληρά, όχι πιο έξυπνα

Ο ίδιος πιστεύει ότι το να φτάνεις στο γραφείο πρώτος και να φεύγεις τελευταίος, δείχνει το πόσο αποφιωμένος είσαι στη δουλειά σου. Έχει την ψευδαίσθηση ότι όσο περισσότερες ώρες δουλεύεις, τόσο πιο αποδοτικός είσαι. Ξέρεις όμως κάτι; Κάνει λάθος!

Ηγείται με λάθος τρόπο

Αντί να δείνει το καλό παράδειγμα και να λειτουργεί ο ίδιος σαν πρότυπο, ηγείται με λάθος τρόπο. Ο manager έχει τη δύναμη να βελτιώσει μία εταιρική κουλτούρα και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον εργασίας, στο οποίο χαίρεσαι να δουλεύεις.

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Γιατί είναι τόσο σημαντική η διαδικασία του Onboarding;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η αρχική συνέντευξη και η Μεγάλη Παραίτηση

THRIVING BUSINESS//

Γιατί οι εργαζόμενοι παραιτούνται εντός των πρώτων 3 μηνών

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης