ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

6 τρόποι για να ηρεμήσετε το παιδί σας

Ποιες Στρατηγικές Ηρεμίας είναι αποτελεσματικές;

Όταν ένα παιδί αντιμετωπίζει πρόβλημα και είναι ανήσυχο ή νιώθει φόβο, με δεδομένο ότι ακόμη δεν έχει αναπτύξει, εγκεφαλικά, τις δεξιότητες ώστε να διαχειρίζεται πλήρως τα συναισθήματά του, ως γονιός θα πρέπει να το βοηθήσεις και να του διδάξεις Στρατηγικές Ηρεμίας. Η δεξιότητα της συναισθηματικής ρύθμισης είναι εξαιρετικά σημαίνουσα και πρέπει να κατακτηθεί από νωρίς.

Οι Στρατηγικές Ηρεμίας χρειάζονται συχνή επανάληψη. Κι αν το παιδί στην αρχή κάνεις λάθος, δεν πειράζει, αφού από μόνο του θα πρέπει να βρει τον δικό του ρυθμό συναισθηματικής ρύθμισης και να αναπτύξει σιγά-σιγά τις δικές του στρατηγικές για να ηρεμεί, όταν το χρειάζεται.

Είναι σημαντικό να θυμόμαστε πως κάθε παιδί είναι διαφορετικό και καθένα θα έχει την δική του προτίμηση. Και βέβαια, μεγαλώνοντας οι προτιμήσεις θα αλλάζουν. 

Οι Στρατηγικές Ηρεμίας είναι αποτελεσματικές, διότι: 

  • Είναι επιστημονικές και βασίζονται στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί εγκέφαλος του παιδιού
  • Εστιάζουν σε εκείνες τις κινήσεις του σώματος που προσδίδουν ηρεμία 
  • Περιλαμβάνουν δραστηριότητες, τις οποίες χρειάζεται το παιδί για να επανέλθει σε φυσιολογική/ήρεμη κατάσταση

Κάποιες από αυτές τις στρατηγικές, είναι:

1.Αναπνοή

Οι ασκήσεις αναπνοής είναι οι πιο γρήγορες κι αποτελεσματικές, ώστε να μειωθεί το στρες στο παιδί.

2.Γράψτε ένα Γράμμα

Το παιδί μπορεί να γράψει ένα γράμμα σε κάποιον -υπαρκτό ή φανταστικό πρόσωπο-, με τον οποίο θα ήθελε να μοιραστεί τα συναισθήματά του για κάποιο θέμα.

3.Πείτε την Αλφαβήτα ανάποδα

Όσο το παιδί εστιάζει σε κάτι συγκεκριμένο, ενεργοποιείται η αμυγδαλή και οι μετωπιαίοι λοβοί.

4.Σκεφτείτε και καταγράψτε 5 πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες

Η ευγνωμοσύνη βοηθά το παιδί να επανέλθει σε ηρεμία και να απενεργοποιήσει τα έντονα συναισθήματα.

5.Πηγαίντε βόλτα

Κάντε μαζί μια βόλτα στη φύση ή παρακολουθείστε ένα ντοκιμαντέρ με θέμα τη φύση. Αποδεδειγμένα, η φύση γύρω μας, κοντινή και μακρινή, παράγει ηρεμιστικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο.

6.Σχεδιάστε και χρωματίστε συναισθήματα 

Ενθαρρύνετε το παιδί να ζωγραφίσει τα συναισθήματα που νιώθει μια δεδομένη στιγμή ανησυχίας ή φόβου. Με αυτό τον τρόπο, εκφράζοντας κι εκτονώνοντας το αρνητικό συναίσθημα, το παιδί απεμπλέκεται, αποστασιοποιείται και ηρεμεί, βλέποντας νηφάλια πια το πραγματικό μέγεθος της αγωνίας του και, κυρίως, την πηγή του. 

Δώστε στο παιδί κίνητρο και δείξτε του τον δρόμο να βρει την πολύτιμη ηρεμία. Μπορεί να χρειάζεται να παίξει με το κατοικίδιο, να αγκαλιάσει μια κουβέρτα ή εσάς, τους γονείς, μπορεί να έχει ανάγκη να κάνει γυμναστική, να χορέψει, να ακούσει μουσική, να διαβάσει ένα βιβλίο…

Θυμηθείτε… Ένα συναισθηματικά ευφυές παιδί είναι σε θέση να φροντίσει τον εγκέφαλο και το σώμα του με αυτές τις τεχνικές, όποτε το χρειαστεί, αυτόνομα κι υπεύθυνα. 

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς αντιμετωπίζουμε τα ξεσπάσματα του παιδιού

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μήπως τελικά το όνειρό μας είναι να μεγαλώσουμε σούπερ-παιδιά;

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς μας εξελίσσει, ως ανθρώπους, η αδερφική σχέση

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης