ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

6 πράγματα που κάνετε τώρα στα social και κάνουν κακό στο επαγγελματικό σας brand

Είστε βέβαιοι όμως πως, βάσει και του επαγγέλματος σας, κάνει καλό ο σχολιασμός κάθε κοινωνικού θέματος που βρίσκεται στο προσκήνιο;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί δεν πρέπει να σχολιάζετε αρνητικά την δουλειά σας.
-Πώς η ανάρτηση αρνητικών post μπορεί να έχει επίπτωση στη δουλειά σας.


Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας. Θα έλεγε κανείς πως για πολλούς αποτελούν σημαντικό μέρος της επαγγελματικής τους πορείας, αφού μέσα από αυτά μπορούν να προωθήσουν τη δουλειά τους, να βρουν πελάτες και να αναπτύξουν το επαγγελματικό τους brand. Τι γίνεται, όμως, όταν αυτή η διαδικασία προκαλεί ζημιά;

Ακολουθούν μερικοί «τύποι» περιεχομένου που απαιτούν περισσότερη… σκέψη πριν την ανάρτηση τους:

Άσχημα αστεία

Φυσικά, ένα αστείο, που δεν είναι ρατσιστικό, προσβλητικό ή οτιδήποτε άλλο παρόμοιο, δεν θα κάνει κακό, μια στο τόσο, ανάλογα με το μέσο στο οποίο δημοσιεύεται (άλλο να αναρτηθεί στο Facebook, άλλο στο Linkedin). Το αντίθετο, δηλαδή κάτι προσβλητικό, που είναι βέβαιο πως θα ενοχλήσει (περισσότερο ή λιγότερο), θα είναι σίγουρα πρόβλημα για το brand ενός επαγγελματία. Λαμβάνοντας υπόψιν πως κάποιος ανήκει σε επαγγελματικές κατηγορίες που δεν σχετίζονται άμεσα με το θέμα (standup comedian ή κάτι παρόμοιο), τα αστεία και το καυστικό χιούμορ είναι ένα θέμα που απαιτεί προσοχή. Και το ότι το αστείο προέρχεται από share κάποιας εικόνας ή meme, όπως βλέπουμε να συμβαίνει συχνά, δεν μειώνει τον κίνδυνο ζημιάς.

Πολύ προσωπικές φωτογραφίες

Υπάρχουν επαγγελματίες, αυτή τη στιγμή, που τα feed τους είναι γεμάτα από πολύ προσωπικές φωτογραφίες, από το γυμναστήριο, με τα παιδιά τους, με το νέο τους αυτοκίνητο, σε κάποιο γεύμα με άφθονη κατανάλωση ποτού, με το νέο τους μαύρισμα από την παραλία, σε πολύ προσωπικές στιγμές με το έτερον ήμισυ κτλ. Ακόμη και με πιο σέξι φωτογραφίες, με ένα νέο ρούχο. Είστε βέβαιοι πως αυτό το περιεχόμενο βοηθά την επαγγελματική σας καριέρα και δεν μειώνει το κύρος και την αξιοπιστία σας; Για παράδειγμα, εάν ψάχνω για οφθαλμίατρο και εντοπίσω την σελίδα του γιατρού στο Facebook, με άφθονες δημόσιες φωτογραφίες από το χθεσινοβραδινό του γλέντι, αυτό θα με βοηθήσει στην επιλογή ή θα με προβληματίσει;

Προσωπικά δράματα

Είναι πολύ πιθανό πως οι επαγγελματικές σας επαφές, οι συνεργάτες και οι πελάτες που ενδεχομένως έχετε σε κάποιο social network, δεν ενδιαφέρονται πολύ ούτε για τη νέα σας σχέση, ούτε για το πώς τα περνάτε, ούτε για το εάν χωρίσατε και ποιος φταίει για αυτό. Ίσως ενδιαφέρει τους στενούς σας φίλους, αλλά ο επαγγελματικός σας κύκλος είναι μάλλον περισσότερο από αδιάφορος για το πόσο πολύ τον/την αγαπάτε, πόσο καλά περνάτε μαζί του/της και, στο τέλος, μετά από έναν χωρισμό, πόσο κακό σας έκανε, πόσο πολύ έφταιγε και πόσο δυστυχισμένος/η είστε τώρα. Η προσωπική σας ζωή είναι αυτό ακριβώς: προσωπική σας.

Σχολιασμός στα πάντα

Ναι, φυσικά, το Facebook και όλα τα σχετικά κοινωνικά δίκτυα υπάρχουν και αναπτύσσονται και για αυτόν τον λόγο. Οι χρήστες σχολιάζουν τα πάντα, έχουν άποψη για τα πάντα, συζητούν με τις επαφές τους, κοινοποιούν άρθρα και καταθέτουν την γνώμη τους. Για τα πάντα. Είστε βέβαιοι όμως πως, βάσει και του επαγγέλματος σας, κάνει καλό ο σχολιασμός κάθε κοινωνικού θέματος που βρίσκεται στο προσκήνιο, η συνεχής κατάθεση άποψης για κάθε πολιτική εξέλιξη, η δημοσίευση πύρινων λόγων για ότι απασχολεί την κοινωνία και ο διαξιφισμός γύρω από οτιδήποτε σας ενοχλεί, στα σχόλια ενός άρθρου ή είδησης; Άλλωστε, κανείς δεν είναι ειδικός στα πάντα.

Συνεχής αρνητισμός

Ναι, προφανώς θα υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιος ενδέχεται να πρέπει να καταθέσει ένα παράπονο του. Τι συμβαίνει όμως, σε σχέση και με το παραπάνω point, όταν αυτό γίνεται συνεχώς; Όταν κάποιος δείχνει συνεχώς εκνευρισμένος, παραπονιέται για τα πάντα, βρίσκει προβλήματα παντού και θεωρεί ότι «χτυπά» κάθε μέρα την αδικία που πλήττει αυτόν τον κόσμο, σαν άλλος Batman; Είναι βέβαιο πως οι followers ενός ατόμου δεν περιμένουμε να διαβάζουν συνεχώς αρνητικά πράγματα. Αν και οι εποχές είναι δύσκολες και, ανάλογα με το μέσο, μπορεί κάποιος να εκφράσει τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς του, η ανάρτηση αρνητικών post μπορεί να γίνει ενοχλητική, ακόμη και για την επαγγελματική σταδιοδρομία.

Παράπονα για τη δουλειά

Φυσικά, μπορεί να μην είστε στη δουλειά των ονείρων σας, ο μισθός σας να είναι χαμηλός, να μην τα πηγαίνετε καλά με τους συναδέλφους σας και ο προϊστάμενος να μην αναγνωρίζει το αποτέλεσμα που προσφέρετε. Το Facebook, όμως, δεν είναι το μέρος για να τα πείτε όλα αυτά. Ούτε σε κάποιο γκρουπ, ούτε στο προφίλ σας. Πόσο καλό μπορεί να κάνει στην επαγγελματική καριέρα και τις φιλοδοξίες σας όταν όλον αυτόν τον προβληματισμό τον βγάζετε κάθε μέρα στα social, αντί να τον κατευθύνετε εκεί ακριβώς που πρέπει; Από την άλλη, άλλωστε, όπως λέει ένα σοφό ρητό, τα γραπτά μένουν. Ο επόμενος εργοδότης σας μάλλον δεν θα θέλει να δει την κριτική που κάνατε στον προηγούμενο για εκείνη την αύξηση που ζητήσατε και δεν πήρατε.

Εν κατακλείδι, τα κοινωνικά δίκτυα απαιτούν προσοχή, για έναν επαγγελματία που ενδιαφέρεται για το προσωπικό του brand. Όχι μόνο υπάρχει ζημιά που μπορεί να γίνει σταδιακά, αλλά και εκείνη που μπορεί να γίνει με μια και μόνο ανάρτηση. Άλλωστε, δεν θα πρέπει κάποιος να ξεχνά πως το να δημοσιεύει κάτι δημοσίως σε έναν λογαριασμό του, δεν διαφέρει και πολύ από το να το βάζει στην πιο κεντρική πλατεία του κόσμου και να καλεί κάθε ενδιαφερόμενο να το δει, να το αξιολογήσει και να το σχολιάσει.

Αρχική δημοσίευση από τον Χρήστο Κοτσακά στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Τι είναι επιτυχία και πώς φτάνω εκεί; 

Επιστροφή στην κανονικότητα: Μια ευκαιρία ζωής για μια νέα αρχή

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Αυτές τις γιορτές μην σκέφτεστε iPhones: Βρείτε τον πραγματικό σας εαυτό

THRIVING BUSINESS//

Οδηγός για Managers: Βοήθησε την ομάδα σου να βρει το νόημα στη δουλειά

THRIVING BUSINESS//

Managers: Ο Thrive οδηγός για τη νέα χρονιά

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης