THRIVING MIND//

5 συμβουλές ψυχικής υγείας για να επιβιώσεις και τη φετινή σχολική χρονιά

Μάθε πώς θα διαχειριστείς αυτήν την κατάσταση που αλλάζει συνεχώς.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς θα ενισχύσεις την αυτοφροντίδα σου.
-Πόσο χρήσιμη είναι η υπομονή.


Η πανδημία του κορονοϊού συνεχίζει να αναστατώνει σχεδόν κάθε πλευρά της ζωής μας. Για τους γονείς, αυτό αφορά και στα κάποτε σταθερά σχολικά προγράμματα. Καθώς τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο, οι γονείς έχουν πολλά να σκεφτούν στο πλαίσιο αυτής της αβέβαιης κατάστασης. Τι είναι πιο ασφαλές για το παιδί μου και την οικογένειά μου; Πώς θα διαχειριστούμε τις αποφάσεις; 

Η προστασία της ψυχικής σου υγείας ως γονέα είναι κρίσιμη για να είσαι καλά και να μπορέσεις να καθοδηγήσεις την οικογένειά σου για ακόμα μια χρονιά, που προοιωνίζεται δύσκολη. Μάθε πώς θα αντιμετωπίσεις αυτήν την περίεργη και δύσκολη κατάσταση. 

1. Να είσαι ανοιχτός στην αλλαγή 

Αν η κατάσταση δημόσιας υγείας μας έχει διδάξει κάτι, αυτό είναι ότι η αλλαγή είναι αναπόφευκτη. Νέα επιστημονικά ευρήματα, καραντίνα και υποχρεωτική χρήση μάσκας έχουν την δυνατότητα να αναστατώσουν όλα τα εκπαιδευτικά πλάνα και σχέδια για την επερχόμενη σχολική χρονιά. Προετοιμάσου για αυτό το ενδεχόμενο δημιουργώντας εναλλακτικά σχέδια. 

Πώς θα διαχειριστείς τη φροντίδα των μικρότερων παιδιών αν χρειαστεί τα μεγαλύτερα παιδιά να επιστρέψουν στην τηλεκπαίδευση; Τι επιλογές μπορείτε να κάνετε ως οικογένεια για να ενισχύσετε περισσότερο το ανοσοποιητικό σας σύστημα, καθώς η εποχή της γρίπης πλησιάζει και η έκθεση στον ιό ενδεχομένως αυξάνεται; Δημιούργησε ένα αρχείο και κατάγραψε όλες τις σκέψεις σου και στη συνέχεια βρες λύσεις σε περίπτωση που τις χρειαστείς. 

Ως συνήθως, λάβε τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσεις τον εαυτό σου και τα παιδιά σου, όπως η κοινωνική αποστασιοποίηση, η αυξημένη προσωπική υγιεινή, ειδικά στο σχολείο και φρόντισε τα παιδιά σου να τηρούν τα μέτρα, ακόμα κι οι φίλοι τους δεν το κάνουν. 

2. Θέσε όρια 

Οι περιορισμοί της καραντίνας έχουν φυσικά επηρεάσει τις οικογενειακές σχέσεις. Περισσότερος χρόνος μαζί, με λιγότερες επιλογές για υγιείς δραστηριότητες, όπως το γυμναστήριο και η συναναστροφή με ένα φίλο, μπορεί να ισοδυναμούν με περισσότερες ευκαιρίες για αντιπαράθεση. Μια έρευνα αποκάλυψε ότι μόνο 18% των ζευγαριών είναι ευχαριστημένα με την επικοινωνία στο γάμο τους, ειδικά καθώς περνούσαν περισσότερο χρόνο μαζί. 

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, συζήτησε με την οικογένειά σου για τους τρόπους με τους οποίους μπορείτε να μείνετε συνδεδεμένοι, αλλά και πώς θα σεβαστείτε το χρόνο που χρειάζεστε μόνοι σας. Τηρήστε τα βραδινά οικογενειακά δείπνα και σκεφτείτε τρόπους που μπορείτε να στηρίξετε ο ένας τον άλλον βάσει των ατομικών σας αναγκών. 

Αν ισορροπείς μεταξύ της τηλεργασίας και της τηλεκπαίδευσης για τα παιδιά σου, δημιούργησε ένα ημερολόγιο με τα σημαντικά meetings, ώστε τα μεγαλύτερα παιδιά να γνωρίζουν πότε να μην σε ενοχλήσουν. Μπορείς, επίσης, να δοκιμάσεις να αναθέσεις οικιακές εργασίες, να ορίσεις χρονικά διαστήματα για προσωπικό χρόνο και να δημιουργήσεις προσωπικό χώρο για τον καθένα. 

3. Επένδυσε στην αυτοφροντίδα

Η φροντίδα του εαυτού σου σωματικά, συναισθηματικά και ψυχικά θα σε βοηθήσει να επιβιώσεις μέσα στην αβεβαιότητα της φετινής σχολικής χρονιάς. Τήρησε ένα πρόγραμμα αυτοφροντίδας και μην αφήνεις τις άλλες προτεραιότητες να σου σπαταλούν αυτόν τον πολύτιμο χρόνο.

Δοκίμασε τις παρακάτω ιδέες και δες την καθημερινότητά σου να αλλάζει: 

-Σκέψου το ενδεχόμενο να κάνεις λιγότερα
-Βρες χρόνο για σκέψη και συλλογισμό
-Κάνε διακοπές
-Ασκήσου τακτικά
-Βγες στον ήλιο
-Εξάσκησε το διαλογισμό

Ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για σένα και τα παιδιά σου να ενδυναμώσετε την θετική σας στάση και λίγος καθαρός αέρας είναι βέβαιο ότι θα βελτιώσει τη διάθεσή σου και θα ανακουφίσει το άγχος σου αυτή τη σχολική χρονιά και μετά.  

4. Δείξε ενσυναίσθηση 

Κάθε απόφαση μοιάζει να προκαλεί πόλωση και χάσμα μεταξύ γονέων, εκπαιδευτικών, πολιτικών, συγγενών και γειτόνων. Αναγνώρισε τους φόβους και τις ανησυχίες σου για τη σχολική χρονιά και δείξε ενσυναίσθηση. Ενσυναίσθηση σημαίνει να προσπαθείς να κατανοείς τα συναισθήματα και την οπτική των άλλων. Η ενσυναίσθηση έχει τη δύναμη να χτίσει επαφές, να ρυθμίσει συναισθήματα και να βοηθήσει τους άλλους σε περιόδους δοκιμασίας, ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε τώρα. Και θυμήσου ότι δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις.

5. Εξάσκησε την υπομονή

Η υπομονή είναι κρίσιμη για την αντιμετώπιση των προκλήσεων και αυτό αφορά και στη σχολική χρονιά. Η υπομονή με τα μέλη της οικογένειας, με τους δασκάλους που δυσκολεύονται με την τεχνολογία, ακόμα και με τους ερευνητές που επιταχύνουν την παραγωγή ενός εμβολίου για τον κορονοϊό θα σε βοηθήσει να διαχειριστείς τις αναπόφευκτες απογοητεύσεις και να βγεις πιο δυνατός στο τέλος. 

Αλλά πάνω από όλα είναι σημαντικό:

Να έχεις υπομονή με τα παιδιά σου. Να θυμάσαι ότι η πανδημία έχει μεγάλη επίδραση και στα παιδιά. Μπορεί να μην ανησυχούν για χαμένους μισθούς ή συνταξιοδοτικούς λογαριασμούς, αλλά η καθημερινή τους ρουτίνα και η κοινωνική τους ζωή έχουν διαταραχθεί. Χάνουν πολύτιμη κοινωνικοποίηση και χρόνο εκπαίδευσης. Να είσαι ιδιαίτερα υπομονετικός αν η φόρτισή τους εκδηλώνεται με έντονες συμπεριφορές και περίμενε την κατάλληλη στιγμή, για να κάνεις μια αυθεντική συζήτηση από καρδιάς για τα συναισθήματα του παιδιού σου. 

Έχε υπομονή με τον εαυτό σου. Πρόκειται για μια περίοδο με υπερβολικό στρες. Μην περιμένεις να κάνεις όσα έκανες πριν την πανδημία. Δείξε στον εαυτό σου την ίδια υπομονή που θα έδειχνες και στους άλλους και θα ωφελήσεις την ψυχική σου υγεία. 

-Είναι, επίσης, σημαντικό να παρατηρείς τα σημάδια σοβαρής ψυχικής ασθένειας, όπως η κατάθλιψη, τόσο σε σένα, όσο και στα παιδιά σου. Προσέγγισε έναν ειδικό ψυχικό υγείας για τη στήριξη που έχεις ανάγκη. Και μην αφήσεις το στίγμα να σε αποτρέψει να αναζητήσεις τη βοήθεια που χρειάζεσαι. 

Η θωράκιση της ψυχικής σου υγείας ως γονέα αυτήν τη σχολική χρονιά δείχνει στα παιδιά σου τη σημασία της θετικής ψυχικής ευεξίας. Η ψυχική δύναμη θα σε βοηθήσει να βρεις ψήγματα ελπίδας που θα ενισχύσουν τη θετική σου διάθεση και την ανθεκτικότητά σου για να αντιμετωπίσεις ό,τι και να έρθει. Μπορεί να μην είναι εύκολο, αλλά μαζί θα επιβιώσουμε και αυτήν τη χρονιά.

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

Ενισχύστε την ψυχική σας ανθεκτικότητα και αντιμετωπίστε αποτελεσματικότερα εμπόδια και δυσκολίες

Ψυχική υγεία στον χώρο εργασίας σημαίνει αλλαγή κουλτούρας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γονείς με παρεμβολές: Πώς η τεχνολογία επηρεάζει την σχέση με τα παιδιά μας

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Παιδιά σε κρίση: ποιος είναι ο ρόλος των γονιών;

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Κάν’το όπως οι Δανοί: 7 μαθήματα που πήρα από τους πιο ευτυχισμένους ανθρώπους στον κόσμο

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης