ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

4 τρόποι να ξεπεράσεις το φόβο του feedback

Όταν σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την εποικοδομητική κριτική σαν προσωπική επίθεση, θα μάθουμε πολλά.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι είναι πιο πιθανό να θυμηθούμε.
-Ποια είναι η σχέση feedback και αποδοτικότητας.


Feedback. Το τρέμουμε. Και γι’ αυτό εν μέρει μπορούμε να κατηγορήσουμε τη βιολογία μας! Από την προϊστορική εποχή, ο εγκέφαλός μας ήταν προγραμματισμένος να μας προστατεύει από τον κίνδυνο. Τώρα, ο εγκέφαλός μας εξακολουθεί να είναι προγραμματισμένος να μας κάνει να αντιδρούμε στην απειλή, ακόμα κι αν αφορά μόνο στα λόγια. 

Και μόνο η λέξη “feedback” συνδέεται με αρνητικά συναισθήματα τόσο για το άτομο που λαμβάνει το feedback, όσο και για το άτομο που το δίνει. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο εγκέφαλός σου είναι προγραμματισμένος να βάζει σε προτεραιότητα τα αρνητικά σχόλια αντί για τα θετικά. Αποδεικνύεται ότι τα αρνητικά γεγονότα είναι 5 φορές πιο ισχυρά από τα θετικά. Με άλλα λόγια, είναι πιο πιθανό να θυμηθούμε την αρνητική κριτική από ό,τι την επιβράβευση και είναι πιο πιθανό να κάνουμε κριτική από ό,τι να επιβραβεύσουμε. 

Παρόλο που η βιολογία μας μοιάζει να έχει διαμορφώσει τον εγκέφαλό μας να φοβάται το feedback, μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε την οπτική μας για το feedback μέσω μερικών βημάτων.

Μικροβήματα για να ξεπεράσεις το φόβο του feedback

1.Κατανόησε την αξία της κριτικής

Οι περισσότεροι από εμάς κατανοούμε την αξία του feedback. Αν θέλουμε να δούμε αλλαγή, χρειαζόμαστε το feedback. Αν θέλουμε να αλλάξει η συμπεριφορά κάποιου, χρειάζεται να δώσουμε feedback. Δεν πρέπει να περιμένουμε την αλλαγή, την ανάπτυξη και την εξέλιξη χωρίς αυτό. 

Στο χώρο εργασίας, το feedback αυξάνει την αφοσίωση, το κίνητρο και την αποδοτικότητα. Ο σύνδεσμος μεταξύ feedback και αποδοτικότητας είναι αποδεδειγμένος. Μια έρευνα της Gallup αποκάλυψε ότι οι ομάδες που λάμβαναν feedback σημείωσαν 12,5% μεγαλύτερη αποδοτικότητα συγκριτικά με τις ομάδες που δεν λάμβαναν. Για την ακρίβεια, το feedback είναι το κλειδί για την υψηλή απόδοση.

2.Εστίασε στην θετική πρόθεση

Η πλειοψηφία από εμάς δεν δίνει feedback κακοπροαίρετα, αντίθετα δίνουμε κίνητρο με σκοπό να βοηθήσουμε. Το feedback δίνεται για να ενισχύσει ή να αλλάξει μια συμπεριφορά. Αν λαμβάνεις feedback, σκέψου ότι κάποιος θέλει να σε βοηθήσει. 

3.Σκέψου

Αν λαμβάνεις feedback, σκέψου καλά πριν αντιδράσεις. Αν είσαι εσύ αυτός που το δίνει, σκέψου πότε και πώς πρέπει να το δώσεις. Αν εξακολουθείς να φοβάσαι να δώσεις feedback, λάβε υπόψη σου ότι οι περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν πότε πρέπει να λάβουν feedback. Μια έρευνα από την Zenger/Folkman αποκάλυψε ότι 74% των εργαζομένων που έλαβαν αρνητικό feedback γνώριζαν ήδη ότι υπήρχε πρόβλημα. Αλλά και μια έρευνα από την Officevibe διαπίστωσε ότι 65% των εργαζομένων στην πραγματικότητα επιθυμεί το feedback, είτε είναι θετικό, είτε είναι αρνητικό.

4.Απόκτησε τη δεξιότητα

Το να δίνεις και να λαμβάνεις feedback είναι μία από τις δεξιότητες που χρειάζεται να αναπτυχθούν και να εξασκηθούν. Η απόκτηση της δεξιότητας του αποτελεσματικού feedback μπορεί να πάρει λίγο χρόνο. Όπως κάθε δεξιότητα, η εξάσκηση οδηγεί στην τελειότητα. 

Στο τέλος της ημέρας, το feedback είναι καταλυτικός παράγοντας της αλλαγής. Το να ξεπεράσεις το φόβο του feedback και να γίνεις καλύτερος στο να ασκείς κριτική είναι μια διαδικασία, αλλά αξίζει την αφοσίωση και την επιμονή.

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

Γιατί όταν χάνεις το ζωάκι σου, γίνεσαι πιο δυνατός

Θέλεις να επιβιώνεις ή να ευημερείς;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η κουλτούρα του feedback: φίλος ή εχθρός;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Αρνητικό ή θετικό feedback; Τι μας κινητοποιεί περισσότερο

COVID-19//

Η ζωή μας μετά την καραντίνα

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης