THRIVING MIND//

4 τρόποι να διαχειριστείς το άγχος του φθινοπώρου

Υπάρχει πραγματικά και θα σε βοηθήσουμε να το αντιμετωπίσεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί να περιορίσεις τη χρήση των social media.
-Πώς σε ωφελούν τα σύντομα ταξίδια.


Αν νιώθεις τη διάθεσή σου να αλλάζει όταν αποχαιρετάς τους πιο ζεστούς μήνες του χρόνου, είναι φανερό ότι οι εποχές επηρεάζουν τη συναισθηματική σου κατάσταση. Έχουν γίνει πολλές έρευνες για τη “μελαγχολία του χειμώνα” που πλήττει τους ανθρώπους τους πιο σκοτεινούς και κρύους μήνες του χρόνου. Αλλά η αλήθεια είναι ότι το φθινόπωρο μπορεί να είναι η πιο αγχωτική εποχή για πολλούς. 

Η αιτία του άγχους είναι διαφορετική για τον καθένα. Για κάποιους, αφορά το λιγότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους, έρευνες έχουν δείξει ότι συχνή επαφή με την φύση μπορεί να ανακουφίσει το στρες και το άγχος και να ενισχύσει τα συναισθήματα χαράς και ευεξίας. Για άλλους, πηγή στρες είναι η δουλειά, η οποία αυξάνεται αυτήν την περίοδο, καθώς όλοι τρέχουν να πετύχουν τους στόχους πριν το τέλος του χρόνου. 

“Οι πιο ευτυχισμένοι άνθρωποι κατανοούν ότι τα συναισθήματα μεταβάλλονται,” αναφέρει ο Timothy Bono, Ph.D., καθηγητής ψυχολογίας στο Washington University στο St. Louis. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορείς να αναζητήσεις μηχανισμούς αντιμετώπισης για να διαχειριστείς το άγχος που νιώθεις το φθινόπωρο. Ακολουθούν μερικές συμβουλές που μπορείς να ακολουθήσεις: 

Δημιούργησε χρόνο για αυτοφροντίδα μέσα στο πρόγραμμά σου 

Αν ο αυξημένος φόρτος των φθινοπωρινών μηνών δεν σου επιτρέπει να βρεις χρόνο για δραστηριότητες που συνήθως σε αποφορτίζουν, είναι ώρα να κάνεις τα Μικροβήματα που χρειάζεται για να τις βάλεις σε προτεραιότητα. Για παράδειγμα, αν η άσκηση βελτιώνει τη διάθεσή σου και δεν έχεις χρόνο για την προπόνησή σου, βρες έναν εναλλακτικό τρόπο. Ίσως μπορείς να συνδυάσεις μια προπόνηση με τη συνάντηση με ένα φίλο ή το σύντροφό σου. Όταν ο χρόνος σου είναι περιορισμένος, είναι σημαντικό να εντοπίσεις τι μειώνει το στρες σου και να το εντάξεις στην καθημερινή σου ρουτίνα, για να μην το παραλείπεις. 

Σκρόλαρε με σύνεση

Ερευνητές έχουν διαπιστώσει ότι η συνεχής χρήση των οθονών μπορεί να επηρεάσει την ψυχική μας υγεία και να μας προκαλέσει άγχος. Και το σκρολάρισμα ανάμεσα στα ατελείωτα posts (φαινομενικά) χαρούμενων ανθρώπων μπορεί να είναι η συνταγή της απόλυτης αποτυχίας. “Πρόσεξε το χρόνο που περνάς online και παρατήρησε πώς νιώθεις μετά,” προτείνει ο  Bono. “Ίσως πρέπει να αλλάξεις τον τρόπο που χρησιμοποιείς τα social media.” 

Δοκίμασε να κάνεις ένα σύντομο ταξίδι

Πολλοί αντιμετωπίζουν το καλοκαίρι ως την εποχή για προγραμματισμένες και μεγάλες διακοπές, οπότε όταν έρχεται το φθινόπωρο και δεν έχεις κάποιο ταξίδι να περιμένεις, στενοχωριέσαι και απελπίζεσαι. Η αλήθεια είναι ότι πολλοί από εμάς φοβόμαστε να χρησιμοποιήσουμε τις μέρες άδειάς μας και έρευνα δείχνει ότι ο δισταγμός μας να τις χρησιμοποιήσουμε μας αποτρέπει να πάρουμε τον απαραίτητο χρόνο για να αναζωογονηθούμε μέσα στη χρονιά. Αντί να περιμένεις το επόμενο καλοκαίρι για να ταξιδέψεις, δοκίμασε να κάνεις ένα σύντομο ταξίδι που απαιτεί λιγότερη προετοιμασία και σχεδιασμό. Τα δεδομένα αποκαλύπτουν ότι αυτά τα σύντομα ταξίδια σου επιτρέπουν να αποφορτίζεσαι σε λιγότερο χρόνο και σε βοηθούν να επιστρέψεις στη δουλειά, νιώθοντας ανανεωμένος.

Μην παριστάνεις ότι όλα είναι εντάξει

Αν βιώνεις το άγχος του φθινοπώρου, είναι σημαντικό να αναγνωρίσεις τι συμβαίνει μέσα σου και να αναζητήσεις βοήθεια αν τη χρειάζεσαι, είτε από ένα αγαπημένο πρόσωπο, ένα φίλο ή έναν ειδικό. “Μέρος της ψυχικής υγείας αφορά στη συνειδητοποίηση ότι τα αρνητικά συναισθήματα, όπως η λύπη και το άγχος, είναι κομμάτι της ανθρώπινης εμπειρίας,” υποστηρίζει ο Bono. “Προσπαθώντας να τα αναιρέσουμε ή να τα απομακρύνουμε, όταν εκδηλώνονται, μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα και να καταλήξουμε να νιώθουμε χειρότερα,” Αντί λοιπόν να κρύβεις τα συναισθήματά σου, υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι το να τα μοιραστείς με κάποιον μόνο καλό θα σου κάνει, ακόμα κι αν διστάζεις.

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

Πώς να φορτίσεις τις μπαταρίες σου αν δεν πήγες διακοπές

Άσκηση και διατροφή συμβάλλουν στην απώλεια βάρους;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Οι ερευνητές του Harvard αποδεικνύουν ότι οι επιτυχημένοι άνθρωποι αναζητούν τον σκοπό, όχι το πάθος

THRIVING BUSINESS//

Οδηγός για managers: Βοήθησε την ομάδα σου να βάλει το διαλογισμό στη ζωή της

THRIVING BUSINESS//

Πώς να κερδίσεις το σεβασμό των συναδέλφων σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης