ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

4 συμβουλές για να ηρεμήσεις μετά από μια στρεσογόνα αλληλεπίδραση

Οι λέξεις μπορούν να πληγώσουν, αλλά και να μας φτιάξουν τη διάθεση.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί δεν είναι τόσο εύκολο να είσαι κοινωνικός.
-Πόσο ωφέλιμη είναι η ενσυνείδητη αναπνοή.


Όλοι έχουμε βιώσει αυτές τις ευχάριστες αλληλεπιδράσεις που φτιάχνουν τη μέρα μας, αλλά και αυτές που απειλούν να την καταστρέψουν. Μια έντονη αλληλεπίδραση με έναν πελάτη μπορεί να αυξήσει το στρες που χειροτερεύει τη διάθεσή μας και αλλάζει τη στάση μας όλη τη μέρα. Τέτοιες αλληλεπιδράσεις και οι αρνητικές τους συνέπειες είναι πιο συχνές από όσο νομίζεις: Έρευνα αποκαλύπτει ότι η ψυχική υγεία είναι μια αυξανόμενη ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων που συναναστρέφονται πελάτες και ο συναισθηματικός μόχθος που απαιτεί η δουλειά τους σχετίζεται με το άγχος, την κατάθλιψη και τις διαταραχές ύπνου. 

Το να είσαι κοινωνικός, ειδικά με την επαγγελματική ιδιότητα, δεν είναι εύκολη δουλειά. Γι’ αυτό το λόγο, το να έχεις στη διάθεσή σου απλές λύσεις για να αποφορτίζεσαι και να ανακτάς τις δυνάμεις σου στη στιγμή είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Αν δυσκολεύεσαι να επανέλθεις μετά από μια στρεσογόνα, άβολη ή δύσκολη αλληλεπίδραση, ακολουθούν μερικές στρατηγικές που θα σε βοηθήσουν να ηρεμείς και να συνεχίζεις με την καλύτερη διάθεση την υπόλοιπη ημέρα. 

Εστίασε στην αναπνοή σου

Η αναπνοή σου είναι ένα ισχυρό εργαλείο σε κάθε κατάσταση που μπορείς να φανταστείς: σε στιγμές απελπισίας, άγχους, οργής, ή ακόμη και ενθουσιασμού, όταν η καρδιά σφυροκοπάει στο στήθος σου. Έρευνα δείχνει ότι ακόμα και 10 δευτερόλεπτα εστίασης στην εισπνοή και την εκπνοή μπορούν να σε βοηθήσουν να νιώθεις λιγότερος αναστατωμένος και περισσότερο παρών

Μετά από μια ιδιαίτερα στρεσογόνα αλληλεπίδραση, ακούμπησε τα πόδια σου στο πάτωμα, κλείσε τα μάτια σου και συντονίσου με την εισπνοή και την εκπνοή σου. Αν έχεις περισσότερο από 10 δευτερόλεπτα, ακόμα καλύτερα! Γέμισε τους πνεύμονες και την κοιλιά σου με αέρα και στην συνέχεια ξεφύσηξε με ήχο. Θα νιώθεις πιο χαλαρός αμέσως, Και το καλύτερο: η ενσυνείδητη αναπνοή μπορεί να σε βοηθήσει να ανακουφίσεις το στρες άμεσα, αλλά όταν γίνεται τακτικά μπορεί να συμβάλλει στην καλλιέργεια ανθεκτικότητας με το πέρασμα του χρόνου

Κάνε μια βόλτα

Το περπάτημα κάθε μέρα δεν είναι καλό μόνο για τη σωματική σου υγεία, αλλά ρυθμίζει και τη διάθεσή σου όταν βρίσκεσαι σε ένταση. Αν είναι δυνατό, πίεσε τον εαυτό σου να πάει για μια 5λεπτη βόλτα, είτε γύρω από το γραφείο σου, είτε γύρω από το σπίτι σου, μετά από μια στρεσογόνα συνάντηση. Η σύντομη απομάκρυνση από την κατάσταση που σου προκάλεσε στρες είναι ένας ιδανικός τρόπος να επαναφορτιστείς και να ανακτήσεις την ηρεμία σου. Επιπλέον, ο εγκέφαλός μας απελευθερώνει νευροδιαβιβαστές όσο περπατάμε, οι οποίοι συμβάλλουν στον περιορισμό του θυμού και της οργής. 

Στρέψου στις θετικές φράσεις

Αν είσαι αναστατωμένος μετά από μια αρνητική αλληλεπίδραση, ξέρεις πόσο σημαντικές είναι οι λέξεις. Γι’ αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να μιλάμε ευγενικά στον εαυτό μας και να στρεφόμαστε σε θετικές φράσεις, όταν μια συνάντηση δεν πάει όπως προγραμματίσαμε. Επίλεξε ένα μάντρα ή μια φράση που σε κάνει να νιώθεις ήρεμος. Όποια φράση κι αν διαλέξεις, φρόντισε να είναι κάτι που σε κάνει να αισθάνεσαι καλά και σου θυμίζει ότι αυτή η στιγμή θα περάσει. 

Σκέψου πώς μπορείς να επαναφορτιστείς καλύτερα

Το να έχεις ένα προσωπικό οπλοστάσιο με στρατηγικές επαναφόρτισης είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να καταπολεμήσεις το στρες και το άγχος και να φροντίσεις προληπτικά την ευεξία σου. Έρευνες έχουν επιβεβαιώσει ότι οι εργαζόμενοι που εφαρμόζουν προσωπικές λύσεις εκτός γραφείου για να διαχειριστούν το στρες -οτιδήποτε από την άσκηση και το διαλογισμό, μέχρι την υποστήριξη από αγαπημένα πρόσωπα- είναι καλύτερα εξοπλισμένοι για να αντιμετωπίσουν στρεσογόνες καταστάσεις όσο βρίσκονται στη δουλειά. 

Έχοντας αυτό υπόψη σου, πάρε λίγο χρόνο και σκέψου δραστηριότητες και μηχανισμούς αντιμετώπισης που σε κάνουν να νιώθεις καλά, πράγματα που μπορούν να γίνουν γρήγορα και άλλα που απαιτούν λίγο περισσότερο χρόνο. Κράτα αυτές τις στρατηγικές στο πίσω μέρος του μυαλού σου και θα σε βοηθήσουν όταν τις χρειαστείς.

Διάβασε ακόμα:

Ποιες είναι οι απαγορευμένες λέξεις όταν βάζεις στόχους και θέλεις να τους επιτύχεις;

Το πιο σημαντικό μάθημα από την 80ετή έρευνα του Harvard για την ευτυχία

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

«Πρωινές σελίδες»: Ξεκίνα τη μέρα σου μαζί τους και δεν θα χάσεις

ΕΥΕΞΙΑ//

Video: Ασκήσεις HIIT για τόνωση με τη Νίκη Πετρουλάκη

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ζευγάρια για πάντα μαζί: ποια τα καταφέρνουν και γιατί

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης