THRIVING BUSINESS//

3 βήματα για να βελτιώσετε την απόδοση της ομάδας σας

Βήμα 1: Μη φοβάστε την ανάθεση καθηκόντων


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η ανάθεση καθηκόντων είναι αποτελεσματική μέθοδος.
-Πώς θα χτίσεις σχέσεις εμπιστοσύνης.


Σύμφωνα με έρευνα της Gallup, ο βασικότερος λόγος που ένας εργαζόμενος αποφασίζει να αλλάξει εργοδότη είναι η πεποίθησή του ότι στην παρούσα εργασία του δεν υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης και ανάπτυξης του ιδίου. Η αποχώρηση ενός ταλέντου αποτελεί ένα πλήγμα για την εταιρεία, αλλά περισσότερο για τον ίδιο τον manager της ομάδας, ο οποίος στρεσάρεται τόσο με την αποχώρηση του στελέχους του, όσο και με την επιτυχία (ή μη) της αντικατάστασής του από κάποιο νέο εργαζόμενο.

Το θετικό στην όλη κατάσταση είναι ότι οι managers έχουν τη δυνατότητα να προλάβουν ή να καθυστερήσουν την αποχώρηση ικανών στελεχών της ομάδας τους. Αναλαμβάνοντας το ρόλο του μέντορα, μπορούν να τα βοηθήσουν να αναπτύξουν δεξιότητες, να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους κι εν τέλη να απαλλαγούν και οι ίδιοι από υπερβολικό φόρτο εργασίας.

Με τη στάση τους, οι managers μπορούν να παίξουν καταλυτικό ρόλο στη διατήρηση των ταλέντων σε μια εταιρεία, ακολουθώντας για αρχή καθημερινά τα 3 ακόλουθα βήματα που προτείνει η Βίκη Χαρίτου, HR Development Manager & Business Coach.

Βήμα 1: Μη φοβάστε την ανάθεση καθηκόντων

«Η ανάθεση είναι ένα από εκείνα τα πράγματα που μπορούν να διαμορφώσουν την κατάσταση για την ομάδα και τον οργανισμό. Η περιορισμένη ανάθεση μπορεί πιθανώς να εμποδίσει την ανάπτυξη των μελών της ομάδας και να τους παραγκωνίσει. Οι εξαιρετικοί ηγέτες παίρνουν το χρόνο και εξατομικεύουν την προσέγγισή τους σε κάθε άτομο».  υποστηρίζει η DeAnne Aussem, managing director του learning and development της PricewaterhouseCoopers (PwC).

Μη φοβάστε να μοιραστείτε δικά σας καθήκοντα με μέλη της ομάδας σας. Μιλήστε μαζί τους, συζητήστε γύρω από τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά τους και δώστε τους εργασίες που να ταιριάζουν όσο γίνεται στο προφίλ τους ή στα ενδιαφέροντά τους. Όχι μόνο θα ανανεωθεί το ενδιαφέρον τους και ο ενθουσιασμός τους για το αντικείμενο εργασίας, αλλά θα αναπτύξουν περαιτέρω δεξιότητες απαραίτητες για το έργο όλης της ομάδας σας.

Βήμα 2: Επικοινωνήστε συχνά και άμεσα 

Σύμφωνα με την έρευνα του Gallup του 2019 “Exit Programs That Retain Stars and Build Brand Ambassadors”, οι εργαζόμενοι που συζητούν συχνά με τον προϊστάμενό τους εργασιακά θέματα και προβλήματα που προκύπτουν, είναι κατά 62% λιγότερο πιθανό να νιώθουν εργασιακή εξάντληση και κατά 70% λιγότερο πιθανό να πάθουν burnout, όσο νιώθουν στήριξη από τον manager τους.

Εκτός των προγραμματισμένων επίσημων ομαδικών συναντήσεων με την ομάδα σας, προγραμματίστε τουλάχιστον ένα σύντομο εβδομαδιαίο meeting σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο, όπου μπορείτε σε ανεπίσημο τόνο να εμβαθύνετε και σε πιο προσωπικά θέματα ή δυσκολίες και να συζητήσετε πιθανές ανησυχίες της ομάδας σας.

Βήμα 3: Χτίστε σχέσεις εμπιστοσύνης 

Σε έρευνά της η Gallup έχει διαπιστώσει ότι οι managers που έχουν χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους εργαζομένους τους μπορούν να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά τις ανησυχίες τους και να προβλέψουν ενδεχόμενες μελλοντικές παραιτήσεις. Συζητώντας συχνά για τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους των μελών της ομάδας τους, μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη των στόχων αυτών, αναπτύσσοντας για παράδειγμα μια δεξιότητά τους που θα τους βοηθήσει στο μέλλον. Με αυτό τον τρόπο χτίζουν γερά θεμέλια εμπιστοσύνης και επικοινωνίας, δύο βασικών συστατικών για τη διατήρηση των ταλέντων σε έναν οργανισμό.

Για να λαμβανεις τα καλύτερα άρθρα μας στο email σου, γράψου στο Newsletter μας.

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Οι γυναίκες έχουν καλύτερα αποτελέσματα (από τους άνδρες) στις περισσότερες ηγετικές ικανότητες

Ανθρώπινη επαφή: Το κλειδί για το υβριδικό μας μέλλον

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ομαδική εργασία: Ο ακρογωνιαίος λίθος της επιτυχίας

THRIVE TV SHOW//

Τα 3 Θετικά Ενός Εργαζόμενου Millennial

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

5 πράγματα που μπορούν να «κάψουν» τους συναδέλφους σου!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης