ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

3 τρόποι να διαχειριστείς το οικονομικό στρες κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού

Το οικονομικό στρες είναι υπαρκτό, αλλά υπάρχουν επιστημονικά αποδεδειγμένα βήματα για να περιορίσεις τις επιπτώσεις του.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να έχεις μια σαφή εικόνα της οικονομικής σου κατάστασης.
-Πώς μπορεί να εκδηλωθεί το οικονομικό άγχος στο σώμα σου.


Αν νιώθεις λίγο ή πολύ περισσότερο αγχωμένος από ό,τι συνήθως, δεν είσαι μόνος. Η πανδημία έχει οδηγήσει σε μια έντονη αύξηση του συλλογικού μας στρες. Και για πολλούς από εμάς, οι οικονομικές ανησυχίες αποτελούν προτεραιότητα. Για την ακρίβεια, 82% των ανθρώπων νιώθουν ότι η πανδημία της COVID-19 έχει μεγαλύτερη αρνητική επίδραση στο οικονομικό στρες και την ευεξία από οποιοδήποτε άλλο γεγονός στην πρόσφατη ιστορία, σύμφωνα με την έρευνα της Thrive Global.

Ο περιορισμός και η διαχείριση του στρες μας είναι το κλειδί για να προετοιμαστούμε για καλύτερη οικονομική, συναισθηματική και σωματική υγεία. Στο κάτω-κάτω, τα υψηλά επίπεδα στρες συνδέονται με ποικίλα ιατρικά προβλήματα, από καρδιαγγειακές ασθένειες μέχρι διαβήτη, σύμφωνα με το American Psychological Association

Τα καλά νέα; Υπάρχουν πολλές και εφαρμόσιμες στρατηγικές που μπορούν να σε βοηθήσουν να πάρεις τον έλεγχο της οικονομικής σου κατάστασης και να φροντίσεις την ευεξία σου. Συνέχισε να διαβάσεις για να κατανοήσεις τους ακριβείς τρόπους που οι οικονομικές ανησυχίες εκδηλώνονται στο σώμα και το μυαλό μας και μάθε τα Μικροβήματα, μικρές, επιστημονικά αποδεδειγμένες ενέργειες που μπορείς να κάνεις άμεσα-οι οποίες μπορούν να ανακουφίσουν σημαντικά το στρες σου. 

Οι οικονομικές ανησυχίες μπορούν να εμποδίσουν τη γνωστική λειτουργία 

Απλώς και μόνο το οικονομικό στρες μπορεί να μειώσει την πνευματική ικανότητα, σύμφωνα με έρευνα του 2013 από το Princeton University. Φαίνεται ότι η ανησυχία για τα χρήματα ακόμα και χωρίς να ελέγχεις τους λογαριασμούς σου μπορεί να μονοπωλήσει τον εγκέφαλό σου. 

Τι μπορείς να κάνεις: Παρόλο που ίσως νομίζεις ότι η αποφυγή των οικονομικών σου περιορίζει το στρες, αυτή η στρατηγική θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερο στρες μακροπρόθεσμα. Αντ’ αυτού, προσπάθησε να αντιμετωπίζεις την οικονομική σου κατάσταση σε μικρές δόσεις. Η απόκτηση μιας καθαρής εικόνας της πραγματικότητας σου θα σε βοηθήσει να μειώσεις το στρες και να διαχειριστείς καλύτερα τα οικονομικά σου. 

Μικροβήμα: Μια φορά το μήνα, έλεγξε τη χρήση της πιστωτικής σου κάρτας. Βάλε μια υπενθύμιση στο κινητό σου για να μην ξεχάσεις να δεις πού βρίσκεται η οικονομική σου ευεξία

Το οικονομικό στρες μπορεί να αυξήσει τις φλεγμονές στο σώμα 

Ακούς πολλά για τη φλεγμονή και τις καταστροφές που προκαλεί στην υγεία σου, αλλά πώς σχετίζονται τα οικονομικά με όλα αυτά; Φαίνεται ότι το οικονομικό στρες μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες συγκεντρώσεις φλεγμονωδών πρωτεϊνών, ή κυτοκινών, στο σώμα, που με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να παρακωλύσει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμά τις μολύνσεις, καθώς και να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών ασθενειών και άλλων παθήσεων. 

Τι μπορείς να κάνεις: Αν το οικονομικό στρες σε κάνει να φαντάζεσαι πράγματα για το μέλλον, ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις είναι να διακόψεις τις σκέψεις σου. Ο στοχασμός μπορεί να μοιάζει παραγωγικός, αλλά συνδέεται με το θυμό, την κατάθλιψη και μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα του ύπνου. Αντί να ανησυχείς για πράγματα που δεν έχουν συμβεί ακόμα, προσπάθησε να εστιάσεις στα θετικά στοιχεία στη ζωή σου, όσο μικρά κι αν είναι. Προπονώντας το μυαλό σου να βλέπει τις νίκες αντί για τα εμπόδια μπορεί να σε βοηθήσει να προστατεύσεις τη συναισθηματική και οικονομική σου υγεία. 

Μικροβήμα: Αφιέρωσε μερικά λεπτά και σκέψου πώς έχουν αλλάξει οι οικονομικές σου συνήθειες κατά τη διάρκεια της κρίσης του κορονοϊού. Αξιοποίησε την ευκαιρία για να αξιολογήσεις πόυ δεν χρειάζεται να ξοδεύεις και πού μπορείς να επενδύσεις. 

Το αίσθημα της οικονομικής ανασφάλειας μπορεί να σε κάνει να παραβλέψεις την υγεία σου

Εφτά στους δέκα Αμερικανούς που νιώθουν οικονομικά ανασφαλείς αναφέρουν ότι δεν προσέχουν την υγεία σους όσο θα έπρεπε. Και έρευνα από τη Thrive Global δείχνει ότι 89% των millennials έχουν περιορίσει τα έξοδά τους σε δραστηριότητες που ενισχύουν την ευεξία τους, όπως η αυτοφροντίδα και η ψυχοθεραπεία.

Τι μπορείς να κάνεις: Παρόλο που βγάζει μόημα να περιορίσεις τα έξοδά σου σε περιόδους αναταραχής, ο περιορισμός των εξόδων ευεξίας σου μπορεί να βλάψει την υγεία σου μακροπρόθεσμα. Αν σταμάτησες να ξοδεύεις χρήματα για την υγεία και την ευεξία σου, δοκίμασε να εξασκείς την αυτοφροντίδα βάσει προϋπολογισμού. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλές μικρές και οικονομικές πρακτικές ευεξίας που κάνουν μεγάλη διαφορά στη γενική σου υγεία. Για παράδειγμα, αν σταμάτησες να βάζεις σε προτεραιότητα τα υγιεινά γεύματα, δοκίμασε να προετοιμάσεις τα γεύματά σου και να γίνεις δημιουργικός με συστατικά χαμηλού κόστους, που παραμένουν υγιεινά. 

Μικροβήμα: Ένα βράδυ την εβδομάδα, κάνε τον προγραμματισμό των γευμάτων σου για την εβδομάδα που ακολουθεί. Με αυτή τη μέθοδο, δεν θα χρειάζεται να αγχώνεσαι για το τι θα φας τελευταία στιγμή, ούτε θα ακριβοπληρώσεις το delivery. 

Κράτα αυτές τις λύσεις στο μυαλό σου, όσο εξακολουθείς να διαχειρίζεσαι την πανδημία και θυμήσου ότι η βελτίωση της οικονομικής σου κατάστασης παράλληλα με τη γενική ευεξία σου είναι δυνατή και ξεκινά με μικρότερα βήματα από όσο νομίζεις. 

Διάβασε ακόμα:

Πρέπει να πάρεις μια δύσκολη απόφαση; Σκέψου αυτά τα 3 πράγματα πρώτα!

Κινητό-Σχέσεις σημειώσατε ένα…

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Έλλειψης Διαύγειας

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ο Thrive Οδηγός για να βάζεις τον εαυτό σου σε προτεραιότητα

THRIVING MIND//

Ο Βιότυπος της Αντίδρασης σε Απειλή

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης