ΕΥΕΞΙΑ//

3 τρόποι για να τρως πιο υγιεινά – Ξεκίνα από σήμερα

Είναι τόσο εύκολοι, που δεν έχεις καμία δικαιολογία.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι δείχνει έρευνα για την υγιεινή διατροφή.
-Πώς να αλλάξεις την καθημερινότητά σου.


Τις πιο πιεστικές και πιο αγχωτικές μέρες σου, ίσως να μην σκέφτεσαι πολλά για το τι καταλήγει στο πιάτο σου, στο μεσημεριανό ή στο δείπνο σου. Στην πραγματικότητα, μπορεί να θεωρείς τον εαυτό σου τυχερό εάν το γεύμα σου δεν βγαίνει από το μηχάνημα αυτόματης πώλησης στη δουλειά. Αλλά η εγκατάλειψη των στόχων υγιεινής διατροφής, εμποδίζει την ικανότητά σου να λειτουργείς στο μέγιστο. Εξάλλου, πολλές έρευνες δείχνουν ότι μια διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά έχει πολύτιμα οφέλη συστατικά όχι μόνο για το σώμα σου, αλλά και για την ψυχική σου ευημερία.

Εδώ όμως είναι και το περίεργο: Εάν εστιάζεις αποκλειστικά στα προνόμια της ψυχικής και σωματικής υγείας – αντί για τα νόστιμα υγιεινά τρόφιμα – μπορεί είναι δυσκολότερο να αποκομίσεις αυτά τα οφέλη, λέει μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. «Η κουλτούρα μας είναι συνηθισμένη να σκεφτόμαστε πώς τα θρεπτικά τρόφιμα θα βοηθήσουν το σώμα μας να λειτουργήσει, να φανεί καλύτερα ή να καταπολεμήσει τις ασθένειες, αλλά αυτές δεν είναι οι κορυφαίες προτεραιότητές μας όταν πεινάμε και θέλουμε κάτι που έχει καλή γεύση», λέει ο Brad Turnwald, συγγραφέας της μελέτης και μεταδιδακτορικός μελετητής στο Stanford Mind & Body Lab, στο Thrive Global. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια νοοτροπία ότι η υγιεινή διατροφή είναι βαρετή και ακόμη και στερητική.

Επομένως, το να χρησιμοποιήσετε πραγματικά καλό φαγητό για να τροφοδοτήσετε το σώμα και το μυαλό σας, μπορεί να σας βοηθήσει να αφήσετε τις αισθήσεις σας να σας καθοδηγήσουν σε νόστιμα πιάτα που τυχαίνει επίσης να είναι θρεπτικά.

Αυτές οι συμβουλές που προτείνουν οι ειδικοί σίγουρα θα βοηθήσουν και τους πιο περίεργους:

Κάνε μικρές αλλαγές

Πριν σπεύσεις να επανασχεδιάσεις ολόκληρη τη διατροφή σου με έναν νέο τρόπο, ο Vagdevi Meunier, Psy.D., κλινικός ψυχολόγος και κύριος εκπαιδευτής του Ινστιτούτου Gottman, προτείνει να κάνεις μια αλλαγή κάθε φορά. Στο Thrive αναφερόμαστε συχνά σε αυτές τις μικρές, σταδιακές αλλαγές ως Microsteps. Έτσι, αντί να απορρίψεις τόσο το ψωμί όσο και τις πατάτες στο επόμενο δείπνο σου, ο Meunier συμβουλεύει να ξεκινήσεις κάνοντας μόνο μία αλλαγή, όπως να αλλάξεις τις πατάτες με ψητό κουνουπίδι, αλλά να αφήσεις τον εαυτό σου να απολαύσει ένα κομμάτι ψωμί. Αυτό θα βοηθήσει το μυαλό να προσαρμοστεί στις υγιείς αλλαγές αντί να ανταποκριθεί στη λειτουργία στέρησης.

Εστίασε στη γεύση

Τα υγιεινά τρόφιμα έχουν πολύ περισσότερα να προσφέρουν από απλές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, όπως νόστιμη γεύση και μια πολύχρωμη γιορτή για τα μάτια σου. Η μελέτη του Turnwald διαπίστωσε ότι έχοντας επίγνωση αυτών των «βιωματικών» στοιχείων του φαγητού θα μπορούσαμε όλοι ανεξαρτήτως, να επιλέξουμε σοφά το φαγητό μας. Αυτό θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο το να συμπληρώσουμε μια σαλάτα με μερικά φρέσκα βότανα ή να διατηρήσουμε ένα μπουκάλι ζεστή σάλτσα στη δουλειά για να ενισχύσουμε τη γεύση μιας άλλης «βαρετής» σάλτσας. Αυτές οι στρατηγικές μπορούν «να μας βοηθήσουν να απολαμβάνουμε διατροφικά θρεπτικά τρόφιμα ξανά και ξανά και να αισθανόμαστε ικανοποιημένοι όταν το κάνουμε επειδή δεν είμαστε σε μια νοοτροπία περιορισμού», λέει ο Turnwald.

Προγραμμάτισε

Το να προετοιμάζεις τους «πειρασμούς» σου εκ των προτέρων είναι μια στρατηγική υποστηριζόμενη από την έρευνα για να διατηρήσεις την λιγούρα σου υπό έλεγχο. Σε μια σειρά από μελέτες που ερεύνησαν πραγματικά περιβάλλοντα γραφείων, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon διαπίστωσαν ότι οι υπάλληλοι που αποφάσισαν οι ίδιοι τις παραγγελίες τους για το μεσημεριανό γεύμα από το πρωί, κατανάλωναν πέντε τοις εκατό λιγότερες θερμίδες από τους συναδέλφους τους που έκαναν τις επιλογές τους το μεσημέρι. Προγραμματίζοντας το μενού του μεσημεριανού ή του σνακ νωρίτερα – και προγραμματίζοντας κάτι θρεπτικό αλλά νόστιμο – θα φας ό, τι θέλεις… και ο εγκέφαλός σου θα επωφεληθεί το ίδιο.

Το καλύτερο περιεχόμενό μας έρχεται στο mail σου μόνο με την εγγραφή σου στο newsletter μας!

Διάβασε ακόμα:

25 Έξυπνα, Υγιεινά Και Γρήγορα Σνακ Για Τα Παιδάκια Σας

Το Μυστικό Για Να Τρως Πιο Υγιεινά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Ένας γιατρός μοιράζεται τα 5 απαραίτητα στοιχεία για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

ΕΥΕΞΙΑ//

Η επιστήμη σου δείχνει 9 τρόπους να μειώσεις το στρες

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Άνοιξε Την Καρδιά Σου

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης