ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

3 συνήθειες που βλάπτουν την αποδοτικότητά σου

Τι μπορείς να κάνεις αντί για αυτές.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποια είναι τα πιο συχνά λάθη που κάνουμε μέσα στην ημέρα μας στην δουλειά.
-Πώς να γίνεις πιο αποδοτικός, αλλάζοντάς τα.


Οι περισσότεροι από εμάς μπορούμε να φτάσουμε στα άκρα ώστε να αυξήσουμε την αποδοτικότητά μας και συνήθως, θυσιάζουμε την ευεξία μας στο τέλος. Είτε έχεις χάσει ύπνο για να πας νωρίτερα στο γραφείο, είτε βάζεις την δουλειά σου πάνω από τον εαυτό σου, είσαι σε ένα στάδιο που όλοι μας έχουμε περάσει και τελικά μάθαμε πως με τις παραπάνω πράξεις, πετύχαμε ακριβώς το αντίθετο από ό,τι θέλαμε.

Παρά τα πάρα πολλά άρθρα που κυκλοφορούν με το «Τι να κάνεις για να πετύχεις», τείνουμε να υιοθετούμε συνήθειες που αντί να ενισχύουν την αποδοτικότητά μας, λειτουργούν κατά της. Παρακάτω θα βρεις τις τρεις πιο συνηθισμένες λάθος τακτικές, αλλά και το τι μπορείς να κάνεις αντί για αυτές.

Το να τρως μεσημεριανό βιαστικά και «στο χέρι»

Όταν τρέχεις να προλάβεις τα πάντα, είναι εύκολο να καταλήξεις να φας μεσημεριανό στο γραφείο σου ή ακόμα και στο χέρι, στον δρόμο για την επόμενη συνάντηση. Μια άλλη εύκολη εναλλακτική είναι να παραλείψεις πλήρως το μεσημεριανό σου, κάτι που τελικά θα σε οδηγήσει στο να μην μπορείς να αποδώσεις.

Έρευνα από το πανεπιστήμιο του Ιλινόι αναφέρει πως το να κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα μπορεί να ενισχύσει την αποδοτικότητά μας για ώρες, όπως και την συγκέντρωσή μας. Επιπλέον, ένα διάλειμμα για φαγητό με συναδέρφους μπορεί να σας βοηθήσει να επικοινωνήσετε καλύτερα, χωρίς περισπασμούς από οθόνες τεχνολογίας.

Επομένως, είναι βασικό το να θέσεις ως προτεραιότητα το διάλειμμά σου για μεσημεριανό. Αν δεν προλαβαίνεις να πας στην κουζίνα της εταιρίας σου και καταλήγεις να το φας στο γραφείο σου, ελαχιστοποίησε την οθόνη του υπολογιστή σου και απλά αφοσιώσου στο φαγητό σου. Έρευνα από το έντυπο του Health Psychology απέδειξε πως εκείνοι που δεν έφαγαν μεσημεριανό στη δουλειά τους, επιλέγοντας να φέρουν εις πέρας μια ακόμα εκκρεμότητα τελικά ένιωθαν αρνητικά συναισθήματα και μάλιστα οδηγήθηκαν σε υπερφαγία αργότερα μέσα στην ημέρα. Με το να αποφορτιστείς την ώρα του μεσημεριανού σου αποφεύγεις όλα τα παραπάνω και ταυτόχρονα, παραμένεις αποδοτικός.

Το να δημιουργείς ο ίδιος μια τεράστια λίστα με εκκρεμότητες

Είναι επίσης μια παγίδα στην οποία πολλοί πέφτουμε με ευκολία: Κάθεσαι στο γραφείο σου το πρωί, ελέγχεις τι έχει μείνει πίσω και τελικά δημιουργείς μια λίστα με άπειρες εκκρεμότητες για μέσα στην ημέρα. Στην αρχή, σου φαίνεται εύκολο το να γράφεις τι έχεις να κάνεις και τελικά, η επιστήμη σε δικαιώνει. Έρευνα του 2018 αναφέρει ότι το να κάνουμε λίστες όταν έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε, μπορεί να μας βοηθήσει στο άγχος μας.

Όμως, το να γράφεις τεράστιες λίστες, χωρίς να έχεις υπόψη σου τις προτεραιότητες της μέρας, μπορεί τελικά να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην αποδοτικότητα και στην παραγωγικότητά σου. Αντί για αυτό, μπορείς να ξεκινήσεις την λίστα σου με τα επείγοντα κομμάτια, και τελικά να αφήσεις στο τέλος αυτά που δεν έχουν τόσο υψηλή προτεραιότητα, ώστε να μπορέσεις να μην τα κάνεις αν χρειαστεί.

Επιπλέον, μπορείς να βασιστείς σε ένα πρόγραμμα στο οποίο ο ίδιος θα βγάλεις. Η Julie Morgenstern, η οποία είναι σύμβουλος παραγωγικότητας, λέει στους New York Times, επισημαίνει πως το να υπολογίζεις τον χρόνο που θα σου πάρει για να τελειώσεις μια εκκρεμότητα, θα σε βοηθήσει να την ολοκληρώσεις πιο γρήγορα. Επιπροσθέτως, μέσω της λίστας θα καταλάβεις τι πραγματικά είναι επείγον στην ημέρα σου και τι όχι, ώστε να οργανωθείς κατάλληλα.

Το να μην νιώθεις άνετα με πράγματα που δεν έχεις κάνει

Όσο πλησιάζει το τέλος της μέρας, συχνά δε νιώθεις άνετα για τα όσα δεν έχεις ολοκληρώσει. Αν και η εικόνα του να μην έχεις ολοκληρώσει πράγματα από την agenda σου μπορεί να φαίνεται άσχημη σε εσένα, ενδεχομένως να σημαίνει ότι έχεις βάλει σωστές προτεραιότητες.

Ενδεχομένως να μην πρόλαβες να παραστείς σε μια συνάντηση, αλλά έκανες τα πιο σημαντικά κομμάτια της ημέρας σου και τελικά ίσως το να σε βοηθήσει καλύτερα το να μεταφέρεις την συνάντηση για αύριο, όπου θα είσαι πιο ξεκούραστος και ανοιχτός σε νέες προτάσεις.

Αν νιώθεις άβολα με μη ολοκληρωμένες εκκρεμότητες, ίσως να πρέπει να αναθεωρήσεις σχετικά με τον τρόπο σκέψης σου. Η Arianna Huffington, Ιδρύτρια και CEO του Thrive Global, αναφέρει πως αν έχεις κάνει όλα όσα θέλεις μέσα στην ημέρα, τότε αυτό είναι ένα σημάδι ότι η δουλειά σου, δεν είναι γεμάτη προκλήσεις.

Έχε υπομονή με τον εαυτό σου και μην είσαι αυστηρός όταν δεν έχεις ολοκληρώσει κάτι. Θυμήσου ότι αυτό είναι μέρος μιας διαδικασίας που τελικά θα σε εξελίξει σαν άτομο.

Είναι βασικό το να θυμόμαστε όλοι πόσο άμεσα σχετίζεται η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητά μας, με την ευεξία μας. Με το να βάζεις προτεραιότητες μέσα στην ημέρα σου, τελικά θα μπορέσεις να αποδώσεις καλύτερα.

Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Αύξησε Την Αποδοτικότητά Σου Μετά Μουσικής

7 Επαγγελματικές Συνήθειες Που Πρέπει Να Αποκτήσεις Μέχρι τα 30

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

4 μικρές αλλαγές που θα αυξήσουν την αποδοτικότητά σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι (πρέπει να) σου λέει η εσωτερική σου φωνή

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εργασία από το σπίτι: Πώς να μείνεις αποδοτικός όπως όταν ήσουν στο γραφείο

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης