ΕΥΕΞΙΑ//

3 Μύθοι για τον ύπνο που κάνουν κακό στην υγεία σου

Yπάρχουν πολλοί «μύθοι» εκεί έξω που αν και ευρέως διαδεδομένοι δεν ισχύουν και μάλιστα, έχουν αρνητικό αντίκτυπο.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι ισχύει για τους πιο συνηθισμένους μύθους σχετικά με τον ύπνο.
-Πώς ο ύπνος μπορεί να αλλάξει τη ζωή σου.


Αν και ο ύπνος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία μας, πολλοί δεν έχουν μάθει ακόμα πόσο απαραίτητος είναι, ή επιλέγουν να αγνοούν τα όσα διαβάζουν και να κοιμούνται ελάχιστες ώρες. Μάλιστα, αρκετές έρευνες έχουν αποδείξει ότι η έλλειψη ύπνου ευθύνεται για μια σειρά προβλημάτων όπως το άγχος, η κατάθλιψη, η υπέρταση, ο διαβήτης, το εγκεφαλικό, η πρόωρη θνησιμότητα και πολλά άλλα. Παρόλα αυτά, μύθοι για τον ύπνο έχουν κατακλύσει το διαδίκτυο και διαβάζονται ακόμα και σήμερα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, Langone Health School εξέτασαν περίπου 8.000 σελίδες και βρήκαν 20 κοινούς μύθους για τον ύπνο. Οι παρακάτω τρεις είναι οι χειρότεροι, σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας, Rebecca Robbins:

  • Θεωρούμε ότι το να κοιμόμαστε λιγότερο από εφτά ώρες δεν είναι τόσο κακό.
  • Θεωρούμε ότι είναι επίσης καλό για την υγεία μας να καθόμαστε στο κρεβάτι ακόμα και αν δεν κοιμόμαστε και τέλος,
  • Θεωρούμε ότι το ροχαλητό είναι εκνευριστικό, αλλά δεν δείχνει προβλήματα υγείας.

Η ίδια, θέλησε να ξεκαθαρίσει τι πραγματικά ισχύει σχετικά με τους παραπάνω μύθους ώστε το κοινό να βοηθηθεί και να μειωθεί το ποσοστό ανθρώπων ανά τον πλανήτη που υποφέρει από έλλειψη ύπνου, το οποίο και μάλιστα είναι 45%.

Η ερευνήτρια, λέει στο Thrive Global: «Αν ξεκαθαρίσουμε τι ισχύει και γιατί αυτοί οι μύθοι απλά δεν είναι σωστοί, τότε ο πληθυσμός του πλανήτη σε πολύ μεγάλο βαθμό θα προσπαθήσει να κοιμάται πιο σωστά».

Στο ίδιο μοτίβο κινείται και η δήλωση της επικεφαλής της εταιρίας Sleep Number, η οποία ειδικεύεται στο πώς να κοιμόμαστε καλύτερα. «Αν πραγματικά καταλάβουμε το πώς ο ύπνος επηρεάζει τη ζωή μας, τότε θα καταλάβουμε τη δύναμή του. Αν κοιμόμαστε σωστά μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν κόσμο από την αρχή», τονίζει η Shelly Ibach.

Παρακάτω λοιπόν, θα βρείτε την εμπεριστατομένη απάντηση σχετικά με τους τρεις πιο κοινούς μύθους για τον ύπνο:

Είναι γεγονός πως χρειάζεσαι απαραίτητα εφτά ώρες βραδινού ύπνου

Αν και το ένα τρίτο του πλανήτη κοιμάται λιγότερο από εφτά ώρες, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι στην πραγματικότητα χρειαζόμαστε τουλάχιστον εφτά ώρες.

Η ειδικός, Rebecca Robbins τονίζει: «Πολλοί πιστεύουν ότι επειδή τα καταφέρνουν στα απαραίτητα με πέντε ώρες, είναι σωστή αυτή η πρακτική. Ωστόσο, τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι χρειαζόμαστε τουλάχιστον εφτά ώρες. Με το να κοιμόμαστε πέντε ή λιγότερες ώρες σε συστηματική βάση, αυξάνουμε την πιθανότητα καρδιοπάθειας αλλά και προβλημάτων στο πεπτικό μας σύστημα».

Αν δεν μπορείς να κοιμηθείς ενώ είσαι στο κρεβάτι σου τουλάχιστον δεκαπέντε λεπτά, απλά σήκω

Για κάποιο λόγο, νομίζουμε ότι το να στριφογυρνάμε ενώ είμαστε στο κρεβάτι δεν είναι τόσο κακό. Ωστόσο, το κλειδί για να μπορέσεις τελικά να κοιμηθείς, αν δυσκολεύεσαι, είναι απλά να φύγεις από το κρεβάτι σου.

«Το να κάθεσαι στο κρεβάτι σου χωρίς να κοιμάσαι είναι σαν να είσαι σε διάδρομο αλλά να είσαι ακίνητος», αναφέρει η Robbins. Η ίδια, συνιστά να φύγεις από το κρεβάτι σου αν δεν μπορείς να κοιμηθείς, γιατί αλλιώς ο εγκέφαλός σου συνδέει το κρεβάτι με την αϋπνία . «Χαμήλωσε τα φώτα, κάνε κάτι που σε χαλαρώνει όπως το να διαβάζεις ένα βιβλίο και όταν νιώθεις ότι νυστάζεις, τότε πήγαινε ξανά στο κρεβάτι σου», συμβουλεύει η ειδικός.

Το να ροχαλίζεις είναι σημάδι προβλήματος ύπνου

Αν και είναι σύνηθες το να ροχαλίζει κάποιος, στην πραγματικότητα δείχνει ότι έχει πρόβλημα ύπνου. «Αν το ροχαλητό είναι επίμονο και γίνονται παύσεις στην αναπνοή σου, μπορεί να έχεις υπνική άπνοια, μια πάθηση που σχετίζεται με την παχυσαρκία», λέει η Robbins.

Η πάθηση αυτή πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί είναι επιβλαβής για την υγεία σου και συνδέεται με πιο σοβαρά προβλήματα όπως η καρδιακή προσβολή, το άσθμα και η υπέρταση. Μάλιστα πολλοί, αγνοούν το ότι όσοι ροχαλίζουν, έχουν και άπνοια, κάτι που είναι πάρα πολύ σοβαρό. «Οι πιο πολλοί παίρνουν τη διάγνωση της άπνοιας μόνο όταν πάνε σε κέντρο ύπνου, γιατί ο σύντροφός τους δεν μπορεί άλλο το ροχαλητό», αναφέρει η Robbins. Αν και εσύ λοιπόν, γνωρίζεις ότι ροχαλίζεις στον ύπνο σου, μην το αμελήσεις.

Διάβασε ακόμα:

Πώς ο ύπνος αλλάζει τον εγκέφαλο σου, από την βρεφική ηλικία μέχρι τα βαθιά γηρατειά

Δοκίμασε αυτές τις έξυπνες συμβουλές για ποιοτικό ύπνο σε δύσκολες περιόδους

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Μία μικρή συμβουλή για να βελτιώσεις το ανοσοποιητικό σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Eσύ, ο ύπνος και το στρώμα σου

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Ένας γιατρός μοιράζεται τα 5 απαραίτητα στοιχεία για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης