ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

3 έξυπνα πράγματα που μπορείς να κάνεις σήμερα για να είσαι super αποδοτικός αύριο

Ένα τελετουργικό αποφόρτισης θα σε βοηθήσει να τελειώσεις τη μέρα σου ευχάριστα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι λέει η αρχή του Pareto.
-Ποια είναι η μέθοδος 5-S.


Κάθε μέρα, πριν ολοκληρώσεις τη μέρα σου, αφιέρωσε μερικά λεπτά για να την επεξεργαστείς. Δες τη λίστα σου και σύγκρινε τι θα έπρεπε να κάνεις και τι τελικά συνέβη. Θα μπορούσες να τα πας καλύτερα; Ολοκλήρωσες όλα τα σημαντικά σου καθήκοντα; Αν υιοθετήσεις τη συνήθεια να προγραμματίζεις τη μέρα σου και να τη συνδέεις με ένα σκοπό, θα περνάς τέλεια κάθε εβδομάδα.  

Το πώς ολοκληρώνεις τη μέρα σου μπορεί να επηρεάσει τη συμπεριφορά σου εκτός δουλειάς, τη γενικότερη ευεξία σου, πώς κοιμάσαι το βράδυ και τελικά τη διάθεσή σου την επόμενη μέρα. Πολλοί άνθρωποι αφιερώνουν την τελευταία ώρα της εργασίας τους σε καθήκοντα ήσσονος σημασίας (δραστηριότητες που τους κρατούν απασχολημένους και δε τους αφήνουν να κάνουν πραγματική δουλειά). Μπορείς να τα πας καλύτερα. 

Άλλοι φορτώνονται με δουλειά μέχρι το τελευταίο λεπτό και ξεκινούν την επόμενη μέρα με την ίδια νοοτροπία και κάνουν ακόμα λιγότερα. Αν δεν είσαι αποδοτικός κάθε μέρα, ο χρόνος θα περνά βασανιστικά αργά. 

Θυμήσου, το 80% των αποτελεσμάτων σου καθορίζεται από το 20% της συνεισφοράς σου, σύμφωνα με την αρχή του Pareto. Έχει αξία να ξέρεις πώς χρησιμοποιείς το χρόνο σου και σε ποια καθήκοντα. Αφιέρωσε τα τελευταία 20 λεπτά του ωραρίου σου για να σκεφτείς, να επεξεργαστείς, να μετρήσεις και να βάλεις προτεραιότητες για την επόμενη μέρα. 

Αυτή η απλή συνήθεια μπορεί να βελτιώσει την αποδοτικότητά σου. Ένα τελετουργικό αποφόρτισης τα αλλάζει όλα. Στο best seller του, Deep Work: Rules for Focuses Success in a Distracted World, ο Cal Newport περιγράφει τη σημασία του να τελειώσεις κάθε μέρα με τον ίδιο τρόπο: “Αυτό το τελετουργικό πρέπει να εξασφαλίζει ότι κάθε ανολοκλήρωτο καθήκον, στόχος ή project έχει ανανεωθεί και για καθένα από αυτά έχεις επιβεβαιώσει είτε ότι 1) έχεις ένα σχέδιο για την ολοκλήρωσή του, 2) βρίσκεται σε ένα μέρος που θα το ξαναδείς την κατάλληλη στιγμή.”  

Αφιέρωσε ένα λεπτό να σκεφτείς τι έχεις πετύχει 

Αν ξεκίνησες τη μέρα σου με έναν σκοπό, θα έχεις ολοκληρώσει μεγάλης σημασίας δουλειές. Έλεγξέ τες. Κατάγραψέ τες. Εστίασε στα κατορθώματα και την πρόοδο. Γιόρτασε τις μικρές νίκες σου. Η σημασία της προόδου τονίστηκε στην έρευνα The Progress Principle by Teresa Amabile and Steven Kramer. Η έρευνά τους, εξετάζοντας 12.000 σημειώσεις από 238 εργαζομένους σε 7 εταιρείες, αποκάλυψε ότι η πρόοδος στην ουσιαστική δουλειά φωτίζει την εργασιακή ζωή κάποιου και ενισχύει τη μακροπρόθεσμη πρόοδο. 

Γράφουν στο Harvard Business Review: “Η αναζήτησή μας για κίνητρα βαθύτερης εργασιακής ζωής μας οδηγεί στην αρχή της προόδου. Όταν συγκρίναμε τις καλύτερες και τις χειρότερες μέρες των συμμετεχόντων (βάσει της γενικότερης διάθεσης, συγκεκριμένων συναισθημάτων και κινήτρου), διαπιστώσαμε ότι αυτό που προκαλεί πιο συχνά μια καλή μέρα είναι οποιαδήποτε πρόοδος στη δουλειά από το άτομο ή την ομάδα. Αυτό που πιο συχνά προκαλούσε μια κακή μέρα ήταν ένα εμπόδιο.” 

Είναι πολύ εύκολο να ξεχάσεις να γιορτάσεις τις νίκες σου, όσο μικρές κι αν είναι. Μην επιτρέπεις στον εαυτό σου να αποσπάται και βρες χρόνο να εκτιμήσεις την πρόοδό σου. 

Εντόπισε τα σημαντικά καθήκοντα για αύριο 

Αν έχεις προγραμματίσει την εβδομάδα σου ή ακόμα και μήνες μπροστά, ξέρεις τι έχεις να κάνεις αύριο. Θυμήσου, στο βιβλίο του 18 Minutes: Find Your Focus, Master Distraction, and Get the Right Things Done, ο συγγραφέας Peter Bregman εξηγεί: “Κάθε πρωί, κάνω στον εαυτό μου ερωτήσεις: Είμαι προετοιμασμένος για τη μέρα; Έτοιμος να την κάνω μια επιτυχημένη, αποδοτική μέρα; Την έχω σκεφτεί; Την έχω σχεδιάσει; “

Προσδιόρισε τα 3 πιο σημαντικά καθήκοντα που πρέπει να κάνεις αύριο. Κατάγραψέ τα, Ταξινόμησέ τα στη λίστα σου και ανάθεσε προτεραιότητες. Ολοκλήρωσέ τα καλύτερα το πρωί, όταν έχεις περισσότερη ενέργεια. Έλεγξε τα καθήκοντα που έχεις για την υπόλοιπη ημέρα. Φαντάσου πώς θα εξελιχθεί η μέρα σου. Θα αισθανθείς καλύτερα προετοιμασμένος, με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και λιγότερο αγχωμένος στην αρχή της μέρας. Ποια αποτελέσματα θες να πετύχεις αύριο; 

Τακτοποίησε το γραφείο σου 

Έρευνες δείχνουν ότι η ακαταστασία σου αποσπά την προσοχή, περιορίζοντας τη γενικότερη παραγωγικότητά σου. Αφιέρωσε μερικά λεπτά κάθε μέρα για να τακτοποιήσεις το γραφείο σου. Χρησιμοποιήσε την μέθοδο των 5-S για να οργανώσεις το γραφείο στο πριν φύγεις ή πριν σταματήσεις να δουλεύεις στο σπίτι. Πρόκειται για μια μέθοδο οργάνωσης του χώρου εργασίας που χρησιμοποιεί 5 γιαπωνέζικες λέξεις: Ταξινόμησε (Seiri), Βάλε σε τάξη (Seiton), Λάμψε (Seiso), Τυποποίησε (Seiketsu), και Διατήρησε (Shitsuke).

  1. Κάνε τη δουλειά πιο εύκολη μειώνοντας τα εμπόδια (Ταξινόμησε)
  2. Τακτοποίησε όλα τα απαραίτητα αντικείμενα ώστε να μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις εύκολα (Βάλε σε τάξη)
  3. Καθάρισε το γραφείο σου καθημερινά ή τακτικά (Λάμψε) 
  4. Διατήρησε υψηλό επίπεδο πάντα (Τυποποίησε) 
  5. Αυτοπειθαρχία, κάνε χωρίς να σου το πουν (Διατήρησε) 

Τέλειωσε τη μέρα σου θετικά και η επόμενη εργάσιμη θα είναι συναρπαστική. Προετοίμασε τον εαυτό σου για μια super αποδοτική μέρα αύριο-δες τι πέτυχες στο τέλος της μέρας, προγραμμάτισε την επόμενη και τακτοποίησε το γραφείο σου.

Διάβασε ακόμα:

Είσαι εσωστρεφής; Μάθε πώς να εκφράζεσαι στη δουλειά αποτελεσματικά

Ο κανόνας της μίας οθόνης που θα σε βοηθήσει να συγκεντρώνεσαι σε χρόνο ρεκόρ

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

6 σημάδια που δείχνουν ότι ίσως σε εκμεταλλεύονται στη δουλειά

ΕΥΕΞΙΑ//

10 συμβουλές για καλύτερο ύπνο

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Βάλε τον διαλογισμό στην καθημερινότητά σου με 3 απλούς τρόπους

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης