ΕΥΕΞΙΑ//

15 λόγοι για να τρως φρούτα καθημερινά

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν πολλά φρούτα τείνουν να ζουν περισσότερο απ’ ό,τι εκείνοι που καταναλώνουν ελάχιστη ποσότητα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς και από ποιες ασθένειες προστατεύουν τα φρούτα.
-Πώς συνδέεται η έλλειψη κατανάλωσης τους με την πρόωρη γήρανση.


Τα φρούτα περιέχουν πολλαπλές ευεργετικές (αντιοξειδωτικές) ουσίες, οι οποίες μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου, διαβήτη και διαφόρων μορφών καρκίνου.

Καταπολέμηση της οξείδωσης

Οι αντιδράσεις οξείδωσης αποτελούν ένα από τα κυρίαρχα αίτια πρόωρης γήρανσης. Έτσι, μια υγιεινή διατροφή εφοδιασμένη με πολλά φρούτα (και λαχανικά) μας παρέχει τη βασική άμυνα ενάντια στην οξείδωση.

Οι αντιδράσεις οξείδωσης πυροδοτούνται από χημικές ουσίες, γνωστές ως ελεύθερες ρίζες – μοριακά θραύσματα που φέρουν μικροσκοπικό αρνητικό ηλεκτρικό φορτίο. Αυτό τις καθιστά ιδιαιτέρως ασταθείς και, για τον λόγο αυτόν, προσπαθούν να χάσουν το φορτίο μεταφέροντάς το (σε μορφή εφεδρικού ηλεκτρονίου) σε άλλα μόρια και κυτταρικές μορφές κατά τη διάρκεια συγκρούσεων μεταξύ τους.

Πως παράγονται οι Ελεύθερες Ρίζες

Οι ελεύθερες ρίζες παράγονται στο σώμα συνεχώς ως αποτέλεσμα των παρακάτω:

  • Φυσιολογικές(και παθολογικές) μεταβολικές αντιδράσεις.
  • Μυϊκή σύσπαση κατά τη διάρκεια της άσκησης.
  • Κάπνισμα τσιγάρων.
  • Έκθεση σε περιβαλλοντικούς ρύπους.
  • Έκθεση σε ακτινοβολία.
  • Έκθεση στις ακτίνες UVA του ηλιακού φωτός.
  • Κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ.
  • Επιδράσεις ορισμένων φαρμάκων, ιδίως αντιβιοτικών και παρακεταμόλης.

Τι προκαλεί η υπερσυγκέντρωση ελευθέρων ριζών

Καθένα από τα κύτταρα υφίσταται πολλαπλές οξειδώσεις ελεύθερων ριζών ημερησίως. Το φαινόμενο αυτό ονομάζεται οξειδωτικό στρες και είναι ένα φαινόμενο που προκαλεί βλάβη σε πρωτεΐνες, λίπη, κυτταρικές μεμβράνες και στο γενετικό υλικό (DNA) του σώματος. Η βλάβη αυτή έχει συνδεθεί με πολλές παθήσεις που σχετίζονται με την πάροδο της ηλικίας.

Πώς και από ποιες ασθένειες προστατεύουν τα φρούτα

Η κατανάλωση φρούτων (λόγω της υψηλής περιεκτικότητας των φρούτων σε αντιοξειδωτικές ουσίες) βοηθά στην άμυνα κατά των επιβλαβών επιδράσεων των ελεύθερων ριζών.  Κατ΄ ουσία δηλαδή τα φρούτα μπορούν να προστατεύουν από διάφορες σοβαρές εκφυλιστικές παθήσεις που οφείλονται στο οξειδωτικό στρες και τη φλεγμονή, συμπεριλαμβανομένων των παρακάτω:

  • Αρτηριοσκλήρυνση (σκλήρυνση και στένωση των αρτηριών).
  • Στεφανιαία  νόσος.
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση και αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο.
  • Διαβήτης.
  • Επιδείνωση της όρασης λόγω καταρράκτη και εκφύλισης της ωχράς κηλίδας.
  • Πρόωρη γήρανση του δέρματος.
  • Χρόνιες φλεγμονώδεις νόσοι όπως αρθρίτιδα.
  • Διαταραχές της ανοσίας.
  • Αυτοάνοσες διαταραχές (πχ. Σκλήρυνση κατά Πλάκας, Ρευματοειδής Αρθρίτιδα κλπ.)
  • Νόσος Alzheimer και άλλες μορφές άνοιας.
  • Νόσος Parkinson.
  • Νεφρικές παθήσεις
  • Μειωμένη γονιμότητα.
  • Συγγενή ελλείμματα.
  • Διάφορες μορφές Καρκίνου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους θα πρέπει να τρώμε καθημερινά τουλάχιστον 2-3 φρούτα.

Επιπλέον, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τη σύσταση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ο οποίος κάνει λόγο για καθημερινή κατανάλωση τουλάχιστον πέντε μερίδων συνολικά, φρούτων και λαχανικών.

Αρχική δημοσίευση από τον Δρ. Δημήτρη Γρηγοράκη στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

8 καλοκαιρινές τροφές για απώλεια βάρους

Για καλύτερη υγεία μην ξεχνάς το νερό!

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Ένα φρούτο την ημέρα κάνει πάντα το γιατρό πέρα;

ΕΥΕΞΙΑ//

Ποια μπαχαρικά προστατεύουν την υγεία σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Η Υγιεινή Διατροφή Βελτιώνει Την Διάθεση; Τι Λέει Το Cambridge Για Αυτό;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης