3 Κακές Συνήθειες Που Αποτρέπουν Την Αποτελεσματική Επικοινωνία

Ούτε όλοι μπορούν να μας καταλάβουν, ούτε όλοι πρέπει να μας καταλάβουν, ούτε όλοι είναι υποχρεωμένοι να μας καταλάβουν.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί είναι σημαντικό να ξέρεις σε ποιον απευθύνεσαι.
- Πως όσο πιο απλό είναι ένα μήνυμα τόσο πιο σωστά επικοινωνείς.

Όπως τα πάντα στη ζωή μας είναι ιδέες, έτσι και τα πάντα στη ζωή μας είναι επικοινωνία. Από την ανταλλαγή μιας ματιάς ή κάποιων λέξεων, γραπτών ή/και προφορικών, μέχρι έναν μορφασμό, ένα blog post, μία φωτογραφία ή μία παρουσίαση που μοιραζόμαστε με τους συνανθρώπους μας, είτε αυτοί μας βλέπουν, είτε όχι.

Όλοι μας κάνουμε πολλά και πολλές φορές μη αναστρέψιμα λάθη σε επίπεδο επικοινωνίας. Το πρόβλημα είναι ότι τις περισσότερες φορές δεν τα καταλαβαίνουμε, άρα δεν γνωρίζουμε τι κάνουμε. Το τραγικότερο όμως είναι, ότι ακόμα και αν κάποιες κακές συνήθειες που έχουμε σε επίπεδο επικοινωνίας τις αναγνωρίζουμε, δεν κάνουμε τίποτα για να τις αλλάξουμε.

Ποιες είναι οι πιο σημαντικές κακές συνήθειες που έχουμε και μας καθιστούν μη αποτελεσματικούς στην επικοινωνία;

1.Δεν ξέρουμε να στέλνουμε το σωστό μήνυμα

Πολλές φορές δεν είμαστε ξεκάθαροι ως προς το μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε. Στον κόσμο μας υπάρχει πολλή φλυαρία και όχι μόνο λεκτική, γεγονός που οδηγεί σε περισπασμό και άρα σε μη αποτελεσματική επικοινωνία.

Σε ένα βαθμό, είναι αναμενόμενο, όταν έχουμε να μοιραστούμε μία πολύπλοκη έννοια ή ένα σύνθετο θέμα με το κοινό μας, να δυσκολευόμαστε να μεταδώσουμε αυτό που θέλουμε, με απλό τρόπο. Πάντα όμως, ένα βασικό μήνυμα υπάρχει πίσω απ’ ότι λέμε και τελικά αυτό θα πρέπει να είναι αυτό που θέλουμε να θυμούνται οι άνθρωποι, είτε πρόκειται για εμάς, είτε για τις ιδέες μας.

Η απλότητα του μηνύματος θα πρέπει να είναι το ζητούμενο κι αυτό απαιτεί πολλή δουλειά από μέρους μας. Όμως, είναι ο μόνος τρόπος για να επικοινωνούμε σωστά!

2.Στέλνουμε το μήνυμα σε όλους

Η αλήθεια είναι ότι ούτε όλοι μπορούν να μας καταλάβουν, ούτε όλοι πρέπει να μας καταλάβουν, ούτε όλοι είναι υποχρεωμένοι να μας καταλάβουν. Πάντα υπάρχει εκείνο το κοινό, το «δικό» μας κοινό, με το οποίο ταιριάζουμε. Πάντα υπάρχουν εκείνοι οι άνθρωποι που μπορούν να αποτελέσουν τους συνοδοιπόρους μας. Όταν λοιπόν κατά την επικοινωνία μας με τον κόσμο, προσπαθούμε να στείλουμε το μήνυμά μας σε όλους, άρα να τους κάνουμε όλους χαρούμενους και να γίνουμε κι εμείς αρεστοί σε όλους, τότε χάνουμε από δίπλα μας αυτούς που αξίζει να έχουμε. Γιατί πολύ απλά δεν είμαστε αυθεντικοί.

Μη φοβάσαι λοιπόν να επικοινωνείς αυθεντικά με λίγους και καλούς. Αυτό άλλωστε είναι αληθινή επικοινωνία και αυτή είναι που στο τέλος κερδίζει!

3.Νομίζουμε ότι τα ξέρουμε όλα

Όταν επικοινωνούμε με τον έξω κόσμο, θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για το τι λέμε. Θα πρέπει να γνωρίζουμε όσο πιο τέλεια μπορούμε το θέμα το οποίο πραγματευόμαστε και φυσικά, δεν θα πρέπει να παίζουμε ποτέ το ρόλο του μαϊντανού, μπαίνοντας σε πεδία που είναι γεμάτα νάρκες, γιατί τελικά αυτές οι νάρκες σκάνε πάνω μας και όχι σε αυτόν ή αυτούς που έχουμε απέναντί μας.

Για να είσαι αποτελεσματικός στην επικοινωνία σου, γίνε πρώτα «expert» και μετά βγες δυναμικά προς τα έξω. Αλλιώς γίνεσαι ρεζίλι και χάνεις ακόμα και τα κεκτημένα σου!

Άλλαξέ το!

Η αλλαγή είναι δύσκολη. Όμως, η συνειδητοποίηση των κακών συνηθειών μας είναι το πρώτο βήμα και μάλιστα μεγάλο βήμα, που μπορεί να μας οδηγήσει στην υιοθέτηση νέων, καλών συνηθειών.

Η αποτελεσματική επικοινωνία αποτελεί «κλειδί» που μπορεί να ανοίξει πολλές πόρτες στη ζωή μας, να κλείσει κάποιες άλλες που δεν μας κάνουν καλό και πάνω απ’ όλα, να μειώσει το «θόρυβο» που οδηγεί στη μη έκφραση του εαυτού μας και στη μη σύνδεσή μας με αυτούς που αξίζει να συνδεθούμε!


Αρχική δημοσίευση από τη Δήμητρα Ζερβάκη στο epixeiro.gr


Πάρε μέρος στο Διαγωνισμό

Το νέο βιβλίο του Δημήτρη Δελλή θα σε βοηθήσει “να χάσεις βάρος με ασφάλεια”. Κέρδισέ το πατώντας εδώ


Διάβασε ακόμα:

6 Συνήθειες Που Καλό Είναι Να Αποφεύγει Ένας Δημόσιος Ομιλητής

Γλώσσα Σώματος: Μάθε Τους Κρυφούς Της Κωδικούς Και Γίνε Μαγνήτης Των Γύρω Σου

WORK SMARTER