4 Μυστικά Για Να Δημιουργήσεις Μία Χαλαρωτική Ρουτίνα Ύπνου Για Το Παιδί Σου

Επιστημονικά τεκμηριωμένες τεχνικές θα σε βοηθήσουν να αγχώνεσαι λιγότερο τα βράδια και να ξυπνάς καλύτερα τα πρωινά!




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί πρέπει να φτιάξεις ένα χαρούμενο τοίχο στο δωμάτιο του παιδιού σου.
- Γιατί να το παροτρύνεις να εξασκήσει την φαντασία του.

Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Αυγούστου και σίγουρα κανείς δεν θέλει να σκέφτεται την επιστροφή στο σχολείο - ειδικά τα παιδιά. Αυτή η περίοδος όμως είναι η καλύτερη στιγμή για να καθιερώσεις κανόνες αναφορικά με τον ύπνο, οι οποίοι θα σε βοηθήσουν να αγχώνεσαι λιγότερο αργότερα.

“Για τους περισσότερους γονείς, τα βράδια είναι η ώρα της ημέρας που αισθάνονται περισσότερο άγχος και πίεση και όπως αναφέρουν τα παιδιά τους είναι η ώρα που τους φωνάζουν περισσότερο” υποστηρίζει η Lorraine Thomas, Ιδρύτρια του International Parent Coaching Academy και συγγραφέας του “The 7 Day Parent Coach and Super Coach Arty vs. The Shadow: Stress Management Tips for Children”. Σύμφωνα με την Thomas η σωστή ρουτίνα του ύπνου μπορεί να καθιερωθεί μέσα στο διάστημα μίας εβδομάδας αν γίνει με ένα σωστό και επαναλαμβανόμενο τρόπο.

Σε έρευνα που πραγματοποίησε η Thomas σε 1000 εργαζόμενους γονείς, ανακάλυψε ότι οι ηλεκτρονικές συσκευές και το άγχος είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για έναν καλό βραδινό ύπνο. Με μικρές και απλές αλλαγές όμως, η διαφορά είναι τεράστια. Και το να μάθει το παιδί σου τα οφέλη του ποιοτικού ύπνου από μικρή ηλικία, είναι πολύ σημαντικό για την ενήλικη ζωή του. Ποιος είναι λοιπόν ο καλύτερος τρόπος για να πάει το παιδί σου για ύπνο;

Οι συμβουλές που ακολουθούν θα σε βοηθήσουν να τα καταφέρεις:

1.Άφησε τα παιδιά σου να επιλέξουν την αγαπημένη τους δραστηριότητα πριν τον ύπνο

Δώσε στα παιδιά σου την δυνατότητα να αποφασίζουν το τι θέλουν όταν έρχεται η ώρα του ύπνου, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται εντάσεις. Δώσε τους όμως περιορισμένες επιλογές. Για παράδειγμα πες: “προτιμάς πρώτα να πλύνεις τα δόντια σου και μετά να φορέσεις πιτζάμες ή το αντίθετο”; Απόφυγε οποιονδήποτε υπαινιγμό τιμωρίας. Αντί δηλαδή να πεις ότι δεν θα διαβάσουμε παραμύθια αν δεν πλύνεις τα δόντια σου, προτίμησε να πεις “όταν πλύνεις τα δόντια σου, τότε θα διαβάσουμε παραμύθια”.

Η Fiona Barwick, διευθύντρια του Sleep & Circadian Health Clinic στο Stanford University School of Medicine’s Sleep Medicine σε συμβουλεύει να μετατρέψεις το δωμάτιο του παιδιού σου σε ένα ήσυχο και ασφαλές καταφύγιο και να επιλέξεις μερικές χαλαρωτικές δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις μαζί του. Για παράδειγμα μπορείς να επιλέξεις το διάβασμα, που θα καλλιεργήσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του.

2.Φτιάξε ένα χαρούμενο τοίχο στο δωμάτιό του

Έρευνες δείχνουν ότι εικόνες, φωτογραφίες ή ακόμα και λέξεις σε έναν τοίχο δημιουργούν μία αίσθηση θαλπωρής και αγάπης και βοηθούν το παιδί να κοιμηθεί πιο ήρεμο. Γιατί το να κοιτάζει μία φωτογραφία και να θυμάται μία εμπειρία του παρελθόντος, του δημιουργεί τα ίδια θετικά συναισθήματα και είναι σα να την ζει ξανά. Άσε που είναι και το πρώτο πράγμα που θα δει το πρωί όταν ξυπνήσει. Επομένως θα γεμίσει θετική διάθεση και θα προετοιμαστεί για την ημέρα που έχει μπροστά του.

3.Παρότρυνε το παιδί σου να εξασκήσει την φαντασία του 

Η Thomas σε συμβουλεύει να προσθέσεις και τον οραματισμό στην βραδινή ρουτίνα του ύπνου, κάτι που όχι μόνο θα το χαλαρώσει πριν κοιμηθεί, αλλά θα το βοηθήσει να διαχειριστεί αρνητικά συναισθήματα κατά την διάρκεια της ημέρας. Μάθε του λοιπόν όποτε θέλει να χαλαρώσει, να κλείσει τα μάτια του και να σκέφτεται το αγαπημένο του μέρος. Και κάνε και το άλλο: ζήτησέ του να επιλέξει ένα αντικείμενο ή κάποιον ήρωα που θα του “μιλάει” και θα το παρακινεί να πάει για ύπνο.

4.Κράτησε μακριά από το δωμάτιό του ηλεκτρονικές συσκευές

Σύμφωνα με έρευνες, η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών πριν κοιμηθεί το παιδί, επηρεάζει τον ύπνο του - λόγω του μπλε φωτός που εκπέμπουν, το οποίο καταστέλλει και καθυστερεί την απελευθέρωση της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου. Πέρα από αυτό όμως, το παιδί μπορεί να αναπτύξει φόβους εξαιτίας όλων εκείνων στα οποία εκτίθεται στο internet, υποστηρίζει η Barwick, κάτι που επίσης εμποδίζει τον ύπνο του.

Oι ηλεκτρονικές συσκευές και το άγχος είναι τα μεγαλύτερα εμπόδια για έναν καλό βραδινό ύπνο.

Έρευνες δείχνουν ότι αν κάνουμε διάλειμμα από την τεχνολογία τουλάχιστον μία ώρα πριν πάμε για ύπνο, θα βελτιώσουμε την ποιότητά του και επομένως όλη η οικογένεια θα ξυπνήσει γεμάτη ενέργεια. Γι’ αυτό λοιπόν η Thomas σε συμβουλεύει να δημιουργήσεις ζώνες απαγόρευσης ηλεκτρονικών συσκευών. Και μάντεψε! Μία από αυτές είναι το υπνοδωμάτιό τους. Α, και κάτι ακόμα. Το ίδιο ισχύει και για εσένα. 


Διάβασε ακόμα:

Έρευνα: Ο Χρόνος Που Αφιερώνουν Οι Έφηβοι Στα Ψηφιακά Μέσα Επηρεάζει Το Πόσο Χαρούμενοι Είναι

Γιατί Οι Εργαζόμενοι Γονείς Δυσκολεύονται Να Βάλουν Όρια Στα Παιδιά Τους

ΠΑΙΔΙΑ, ΥΠΝΟΣ