6 Πράγματα Που Δε Φαντάζεσαι Ότι Γερνάνε Το Δέρμα Σου

Οι εξωτερικοί παράγοντες που προκαλούν πρόωρη γήρανση και πώς να τους αντιμετωπίσεις.





Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Πώς η ατμοσφαιρική ρύπανση σε γερνάει.
- Τις παγίδες που κρύβει η τεχνολογία για το δέρμα σου.

Με το πέρασμα του χρόνου το δέρμα χάνει την ελαστικότητα, την πυκνότητα και την ομοιομορφία του, γίνεται πιο λεπτό και θαμπό και εμφανίζονται ρυτίδες και πανάδες. Πέρα όμως από την ενδογενή αυτή διαδικασία που φυσιολογικά συμβαίνει στον οργανισμό και δεν μπορούμε να αντιστρέψουμε, υπάρχουν και εξωτερικοί παράγοντες που έχουν σχέση με το περιβάλλον και τον τρόπο ζωής μας και είναι υπεύθυνοι για την πρόωρη γήρανση του δέρματος. Πάμε να δούμε έναν προς έναν ποιοι είναι αυτοί:

Καιρικές συνθήκες

Είναι γνωστό ότι ο ήλιος έχει ευεργετικές ιδιότητες, αλλά ότι η παρατεταμένη έκθεση στην ακτινοβολία του είναι επιβαρυντική για την υγεία. Επιπλέον η υπεριώδης ακτινοβολία του ήλιου είναι η κύρια αιτία της φωτογήρανσης καταστρέφοντας τον συνδετικό ιστό και σχηματίζοντας βαθιές ρυτίδες και πανάδες. Για αυτό το λόγο μην εκτίθεσαι πολλή ώρα στον ήλιο ειδικά τις μεσημεριανές ώρες του καλοκαιριού και μην ξεχνάς την αντηλιακή σου προστασία ακόμα και το χειμώνα. Να θυμάσαι ότι η ακτινοβολία UVA μπορεί να περάσει και μέσα από το τζάμι. Επίσης το δέρμα ταλαιπωρείται σε συνθήκες παρατεταμένου κρύου. Γίνεται πιο λεπτό, τραχύ και ξηρό και σχηματίζονται ρυτίδες. Καλό είναι λοιπόν να αποφεύγεις την παραμονή σε ακραίες καιρικές συνθήκες και να φροντίζεις για την ενυδάτωση της επιδερμίδας σου.

Κάπνισμα

Όλοι γνωρίζουμε ότι το κάπνισμα, ακόμα και το παθητικό, είναι υπεύθυνο για ένα πλήθος προβλημάτων υγείας. Είναι όμως υπεύθυνο και για την πρόωρη γήρανση αφού μειώνει τη ροή του αίματος και παρεμποδίζει τη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών συστατικών στο δέρμα με αποτέλεσμα να φαίνεται θαμπό, ξηρό και χλωμό ενώ ταυτόχρονα καταστρέφονται το κολλαγόνο και η ελαστίνη και εμφανίζονται ρυτίδες. Επομένως έχεις και έναν παραπάνω λόγο για να σταματήσεις τη βλαβερή αυτή συνήθεια.

Μπλε φως

Το μπλε φως είναι μέρος του ορατού φάσματος της ακτινοβολίας που εκπέμπεται από τον ήλιο και επιπλέον παράγεται και από τις οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών, όπως smartphone, tablet, ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τηλεόραση. Η υπερέκθεση του σύγχρονου ανθρώπου στο μπλε φως των ηλεκτρονικών συσκευών πέρα από τα προβλήματα υγείας και ευεξίας που προκαλεί, οδηγεί και στην ψηφιακή γήρανση. Η μπλε ακτινοβολία διεισδύει στα βαθύτερα στρώματα του δέρματος, σχηματίζει ελεύθερες ρίζες και προκαλεί οξειδωτικό στρες. Γι’ αυτό προσπάθησε να αποσυνδέεσαι από την τεχνολογία όσο πιο πολύ μπορείς. Επίσης φρόντισε να εμπλουτίσεις τη διατροφή σου με τρόφιμα που περιέχουν καροτενοειδή και φιλτράρουν το μπλε φως, όπως καρότα και τομάτες, χρησιμοποίησε ειδικά φίλτρα για τις οθόνες και περιποιήσου την επιδερμίδα σου με προϊόντα με κατάλληλη προστασία και αντιοξειδωτικά συστατικά.

Ατμοσφαιρική ρύπανση

Η ατμοσφαιρική ρύπανση των σύγχρονων πόλεων έχει σοβαρές επιπτώσεις στο δέρμα αφού περιέχει μικροσκοπικές μολυσματικές ουσίες που παράγουν ελεύθερες ρίζες με αποτέλεσμα την πρόωρη εμφάνιση κηλίδων, λεπτών γραμμών και ρυτίδων. Επίσης, σωματίδια ρύπων φράζουν τους πόρους εμποδίζοντας τη σωστή λειτουργία του δέρματος το οποίο χάνει τη σφριγηλότητα και τη λάμψη του. Ο σωστός καθαρισμός του δέρματος πρωί και βράδυ μπορεί να αναστείλει τις επιπτώσεις της ρύπανσης. Ακόμα καλύτερα αν μπορείς να κάνεις συχνά διαλείμματα μακριά από την πόλη και να περνάς κάποιες ώρες ή και μέρες στον καθαρό αέρα της εξοχής. Θα αναζωογονήσεις εκτός από τις αισθήσεις σου και το δέρμα σου. Ακόμα και στους κλειστούς χώρους χωρίς καλό εξαερισμό συσσωρεύονται σκόνη και ρύποι. Γι’ αυτό φρόντισε να ανανεώνεις τον αέρα στο σπίτι και στο γραφείο σου τακτικά. Επίσης, τα φυτά εσωτερικού χώρου μπορούν να καθαρίσουν την ατμόσφαιρα.

Κακές διατροφικές συνήθειες

Η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης, επεξεργασμένων τροφίμων, λιπαρών και τηγανητών προκαλεί φλεγμονές στο σώμα που συμβάλλουν στη διαδικασία της γήρανσης. Το αλκοόλ όταν δεν καταναλώνεται με μέτρο μπορεί να προκαλέσει δυσχρωμίες στο δέρμα και να καταστρέψει τη σφριγηλότητά του. Επίσης, η έλλειψη νερού προκαλεί ξηρότητα και εμφάνιση ρυτίδων. Οι δίαιτες «γιο-γιο», δηλαδή η μεγάλη και συνεχόμενη αυξομείωση βάρου, καταστρέφουν την ελαστικότητα του δέρματος. Η σωστή, ισορροπημένη διατροφή με φρούτα, λαχανικά, άπαχη πρωτεΐνη, προϊόντα ολικής άλεσης, φυτικά λιπαρά και φυσικά με το απαραίτητο για τον οργανισμό νερό μπορεί να διατηρήσει το δέρμα νεανικό.

Τρόπος ζωής

Η κακή ποιότητα ύπνου οδηγεί στην εμφάνιση μαύρων κύκλων κάτω από τα μάτια, κάνει το δέρμα να φαίνεται χλωμό και δεν του δίνει τον απαραίτητο χρόνο για να ανανεωθεί και να επιδιορθώσει τις φθορές που έχει υποστεί κατά τη διάρκεια της ημέρας. Η έλλειψη άσκησης μπορεί επίσης να είναι ένας παράγοντας εμφάνισης σημαδιών γήρανσης αφού με την άσκηση ο οργανισμός και το δέρμα αποτοξινώνονται μέσω του ιδρώτα. Επίσης ενισχύεται η μικροκυκλοφορία και το δέρμα τροφοδοτείται με οξυγόνο και θρεπτικά συστατικά αποκτώντας λαμπερή όψη. Τέλος, το χρόνιο και έντονο στρες αφήνει εμφανή τα σημάδια του στο πρόσωπο αφού καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη και σχηματίζονται έντονες ρυτίδες. Καλό θα είναι λοιπόν να κοιμάσαι αρκετά, να ασκείσαι τακτικά και να ακολουθείς πρακτικές που σε αποφορτίζουν από το στρες.

Σίγουρα δεν μπορούμε να σταματήσουμε το χρόνο που αφήνει τα σημάδια του πάνω στο δέρμα μας αλλά με τη σωστή περιποίηση και υιοθετώντας τις κατάλληλες συνήθειες μπορούμε να το προστατεύσουμε από τους εξωγενείς παράγοντες γήρανσης.


Διάβασε ακόμα:

6 Σημάδια Ότι Χρειάζεσαι Περισσότερο Ύπνο

Πώς Να Αλλάξεις Τη Διάθεσή Σου, Όταν Νιώθεις Πεσμένος


ΥΓΕΙΑ