Η Θεραπεία Της Πραγματικότητας. Καιρός Να Τη Δοκιμάσεις.

Πώς να αποδεχτείς εποικοδομητικά τη δική σου πραγματικότητα.





Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Ποιες είναι οι 5 βασικές ανάγκες που πρέπει να καλύψεις.
- Πώς μπορεί να σε βοηθήσει μια ταινία.

"Να γνωρίζουμε την πραγματικότητα είναι να την αποδεχτούμε και τελικά να την αγαπήσουμε". Αυτό υποστήριξε ο George Wald, αμερικανός νευροβιολόγος κερδίζοντας το 1967 το βραβείο Νόμπελ Ψυχολογίας.

Είναι γεγονός πως τις περισσότερες φορές η ζωή δε μας τα φέρνει όπως τα υπολογίζουμε. Για παράδειγμα μια σχέση μας, ενώ ξεκινάει με τις καλύτερες προϋποθέσεις, μπορεί τελικά να τελειώσει πρόωρα και κάτω από άσχημες συνθήκες. Ή ξεκινάς μια επιχείρηση με ελπίδες πως θα πάει πολύ καλά αλλά καταλήγει σε μια μετριότητα που σε γεμίζει απογοήτευση. Αλλες φορές πάλι τα πράγματα πηγαίνουν αντίθετα, αντί να επιδεινώνονται, καλυτερεύουν. Για παράδειγμα ξεκινάς μια σχέση χλιαρά και με λίγες προσδοκίες και εξελίσσεται σε «σχέση ζωής». Ή ξεκινάς μια επιχείρηση με ελάχιστες προοπτικές και όμως προοδεύει τόσο ώστε να καταλήξει σε δια βίου καριέρα.

Γενικά μπορούμε να πούμε πως μερικές φορές υπάρχει μια έλλειψη συσχέτισης μεταξύ των προσδοκιών μας και των αποτελεσμάτων που έχουμε. Ή να το πούμε καλύτερα μια αποσύνδεση μεταξύ της ζωής που ζούμε και της ζωής που πιστεύουμε ότι πρέπει να ζούμε.

Πώς μπορεί όμως κάποιος να είναι ευχαριστημένος κάποιος ανεξάρτητα από την όποια θετική ή αρνητική έκβαση στους διάφορους τομείς της ζωής του;

Οι 5 βασικές ανάγκες

Με βάση το έργο του ψυχιάτρου William Glaser στα μέσα της δεκαετίας του 1960, “η θεραπεία” της πραγματικότητας βασίζεται στην ιδέα ότι όλοι επιδιώκουν να εκπληρώσουν πέντε βασικές ανάγκες και τα ζητήματα ψυχικής υγείας προκύπτουν όταν κάποια από αυτές τις ανάγκες δεν ικανοποιούνται.

Οι πέντε βασικές ανάγκες είναι:

- Ισχύς ή αίσθηση αυτοπεποίθησης και επίτευξης.

- Η αγάπη και το να ανήκεις κάπου ή το να είσαι μέρος μιας οικογένειας ή κοινότητας αγαπημένων ανθρώπων.

- Ελευθερία ή ανεξαρτησία.

- Διασκέδαση, που περιλαμβάνει μια αίσθηση ικανοποίησης ή ευχαρίστησης.

- Η επιβίωση, ή η άνεση να γνωρίζεις ότι οι βασικές ανάγκες σου πληρούνται.


Το κλειδί λοιπόν για την ανατροπή αυτής της ανεξέλεγκτης δυσαρέσκειας είναι να αποδεχτείς την πραγματικότητα. Αντί να ζεις μια ζωή επικεντρωμένη στο μέλλον «Θα είμαι χαρούμενος και ευτυχισμένος αν...» συνήθως λες. Το καλύτερο όμως που μπορείς να κάνεις είναι να εστιάσεις στο παρόν λέγοντας «είμαι χαρούμενος και ευτυχής επειδή...». Με λίγα λόγια ζήσε κάθε στιγμή και αγκαλιάσέ τη.

Σταμάτα τις συγκρίσεις

Αν δεν είσαι, ωστόσο, ικανοποιημένος με τον εαυτό σου, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται να κάνεις είναι να τον συγκρίνεις με τους άλλους. Ο ανθρώπινος εγκέφαλος είναι προγραμματισμένος να εντοπίζει τις διαφορές μεταξύ ανθρώπων και πραγμάτων. Αυτές τις διαφορές δεν χρειάζεται να τις επεξεργαστείς ως ανεπάρκειες δικές σου. Μπορείς να είσαι υπερήφανος γι' αυτό που κάνεις τη ζωή σου, την εξωτερική σου εμφάνισή και την πραγματικότητά σου που μπορεί να διαφορετική από των υπόλοιπων ανθρώπων.

Απλές και πρακτικές κινήσεις που σε βοηθούν να αγκαλιάσεις την πραγματικότητά σου είναι οι εξής:

1.Πες στους ανθρώπους που σε ενδιαφέρουν ότι τους αγαπάς.

2.Ασκήσου σκληρά σε σημείο να ιδρώσεις.

3.Ζωγράφισε, γράψε, κάνε οτίδήποτε δημιουργικό σου ταιριάζει καλύτερα. Ή κάνε κάτι που δεν έχεις κάνει ποτέ πριν.

4.Κάθισε στον ήλιο, ξάπλωσε στο γρασίδι.

5.Επισκέψου φίλους και πείτε ιστορίες από τα παλιά που έχετε μοιραστεί ως εμπειρίες.

6.Παρακολούθησε μια αστεία ταινία. Απόλαυσε το γέλιο που σου προκαλεί.

7.Παρατήρησε τα παιδιά ενώ παίζουν με τα παιχνίδια τους.

8.Γράψε μια λίστα με τους ανθρώπους και τα πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων.

9.Κάνε διαλογισμό.

10.«Χαμογέλασε είναι μεταδοτικό» ήταν ένας εύστοχος τίτλος από μια παλιά εκπομπή στην τηλεόραση. Μπορεί όμως να φέρει πράγματι διαφορά στη ζωή σου.

Η ζωή αποτελείται από στιγμές και συναισθήματα. Το μέλλον μπορεί να είναι καλύτερο ή χειρότερο από σήμερα, αλλά δεν δίνει απάντηση στην όποια δυσαρέσκειά σου. Η καθολική απάντηση για μια καλύτερη ζωή είναι να βελτιώσεις την προοπτική σου σήμερα, τώρα, ευθυγραμμίζοντας πιο στενά τις μεγάλες προσδοκίες σου με την τρέχουσα πραγματικότητά σου.


Διάβασε ακόμα:

Ο Φόβος Μικραίνει Όσο Εμείς Πηγαίνουμε Κατά Πάνω Του

Βελτίωσε Τις Σχέσεις Σου Με Την Τεχνική Ε.Δ.Ε.Μ.

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ