Σε Απόσταση Με Τη Χαρά;

Μήπως δεν χαίρεσαι όσο συχνά θα έπρεπε;




Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-- Τι μπορεί να σε κρατάει μακριά από τη χαρά.
- -Γιατί πρέπει να συνειδητοποιήσεις τι είναι χαρά για σένα. 

Αναρωτήσου πότε ήταν η τελευταία φορά που ένιωσες χαρά; Πριν δύο μέρες; Πριν μία εβδομάδα; Πριν ένα μήνα; Πότε; Όμως αν το διάστημα από την τελευταία φορά που ένιωσες χαρά είναι αρκετά μακριά θα πρέπει να αναρωτηθείς μήπως δεν χαίρεσαι όσο συχνά θα έπρεπε. Μήπως όταν ζεις με χαρά τις στιγμές, φοβάσαι ότι κάτι άσχημο θα συμβεί; Μήπως δεν προλαβαίνεις να χαρείς; Μήπως με όλα αυτά που μόλις διάβασες αγχώθηκες ότι δεν νιώθεις τη χαρά όσο συχνά ή όπως "πρέπει"; Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να μάθεις να μη φοβάσαι τη χαρά.

7 ερωτήσεις που πρέπει να κάνεις στον εαυτό σου

1.Έχεις την πεποίθηση ότι το να περνάς καλά ή το να διασκεδάζεις είναι σπατάλη χρόνου;

2.Πιστεύεις ότι θα κρατήσει πολύ λίγο η χαρά και ότι σύντομα θα απογοητευτείς μετά με κάποιον τρόπο;

3.Πιστεύεις ότι "προκαλείς" τη μοίρα όταν χαίρεσαι ενώ την ίδια στιγμή υπάρχουν άνθρωποι που υποφέρουν;

4.Αναβάλλεις συνεχώς τις στιγμές της χαράς για αργότερα, όταν θα πετύχεις αυτά που θέλεις, όταν θα ικανοποιήσεις τους στόχους σου, όταν θα έχεις περισσότερα χρήματα, όταν θα έχουν μεγαλώσει τα παιδιά;

5.Μήπως έχεις την αίσθηση ότι το να δείχνεις χαρά, είναι δείγμα ανωριμότητας;

6.Μήπως πιστεύεις ότι δεν αξίζεις τη χαρά; Ότι δεν επιτρέπεται να χαίρεσαι;

7.Μήπως "τρέχεις και δε φτάνεις" (κατά την αγαπημένη έκφραση της εποχής) και δεν προλαβαίνεις να χαρείς;

Απαντώντας σε αυτές τις ερωτήσεις θα καταλάβεις ποιες ακριβώς περιοριστικές πεποιθήσεις είναι αυτές που δε σε αφήνουν να νιώσεις ελεύθερα τη χαρά, τις στιγμές χαράς που είναι τόσο απαραίτητες για την ευεξία σου.

Τι να κάνεις για να νιώσεις και πάλι χαρά;

-Μην κάνεις αυτοσκοπό την ευτυχία κυνηγώντας την. Απλά ζήσε χαλαρά τις όποιες στιγμές χαράς και ευτυχίας.

-Βίωσε και τις άσχημες στιγμές χωρίς να τις φοβάσαι. Θα σε βοηθήσουν να απελευθερωθείς και να εκτιμήσεις τις καλές στιγμές περισσότερο.

-Συνειδητοποίησε τι είναι χαρά για σένα. Δεν χαιρόμαστε όλοι με τα ίδια πράγματα.

-Κράτα ένα ημερολόγιο ευγνωμοσύνης. Σημείωνε καθημερινά όλα τα καλά που έχεις στη ζωή σου. Μερικές φορές τα ξεχνάς με το να παραπονιέσαι για αυτά που δεν έχεις.

-Έχε εμπιστοσύνη στον εαυτό σου. Αγάπησέ τον. Αποδέξου τον. Μίλησε του σαν να μιλάς στον καλύτερο σου φίλο.

-Απορρόφησε την εμπειρία. Μπες σε κατάσταση "ροής" και απόλαυσε τις στιγμές στο έπακρο κι όχι σαν θεατής.

-Αποδεσμεύσου περιοδικά από τις υποχρεώσεις σου και απόλαυσε το να μην κάνεις τίποτα.

-Εκπαιδεύσου στο mindfulness. Ενσυνειδητότητα. Ζήσε δηλαδή στο "εδώ και τώρα".

-Παρατήρησε τη σκέψη σου, την αναπνοή σου, τα συναισθήματα σου, τον εαυτό σου, τις εμπειρίες σου την ώρα που χαίρεσαι χωρίς να αναλύεις το πώς και το γιατί. Απλά παρατήρησε!

-Μην ψάχνεις τη χαρά στα μεγάλα. Αναζήτησέ την στα μικρά και στα καθημερινά.

Τέλος να θυμάσαι

Οι στιγμές χαράς σε χαλαρώνουν από το στρες και οδηγούν σε μεγαλύτερη συγκέντρωση και παραγωγικότητα. Ένας λόγος παραπάνω για να της επιτρέπεις να αποτελεί μέρος της ζωής σου.


Διάβασε ακόμα:

9 Σημαντικά Μαθήματα Ζωής Που Πρέπει Να Μάθεις Πριν Φτάσεις Στο Μέσο Της Ζωής Σου

Ευμάρεια και Ευτυχία: Τα Νέα Δεδομένα Για Τη Σχέση Τους


ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ