6 Σημάδια Ότι Χρειάζεσαι Περισσότερο Ύπνο

Μάθε τι προδίδει την έλλειψη ύπνου σου.




Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Τι δείχνουν οι απογευματινές λιγούρες.
- Πού μπορεί να οφείλονται οι μαύροι κύκλοι που απέκτησες πρόσφατα.

Τα επιστημονικά ευρήματα για τα οφέλη του ύπνου -για την επιτυχία, τη διάθεση, την απόδοση και τη γενικότερη ευεξία μας- συνεχώς αυξάνονται, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μία διαρκής απειλή. Οι περισσότεροι από εμάς χρειαζόμαστε περισσότερο ύπνο. Μία έρευνα αποκαλύπτει ότι 1 στους 3 ενηλίκους υποφέρει από έλλειψη ύπνου, ενώ σε καθημερινή βάση οι περισσότεροι Αμερικανοί κοιμούνται 2 ώρες λιγότερο σε σχέση με πριν από έναν αιώνα. Σύμφωνα με το National Geographic, δαπανούμε περισσότερα από 411 δισεκατομμύρια δολάρια προκειμένου να επανορθώσουμε την πτώση της αποδοτικότητας και των ατυχημάτων που προκαλούνται από την εξάντληση.

Αν χασμουριέσαι συνεχώς και αναζητάς έξτρα δόσεις espresso, πιθανώς καταλαβαίνεις ότι είσαι κουρασμένος. Αλλά το σώμα σου μπορεί να σου στέλνει και κάποια άλλα μηνύματα, τα οποία ίσως δεν υποψιάζεσαι. Ακολουθούν μερικά ύπουλα, αλλά σημαντικά σημάδια έλλειψης ύπνου που πρέπει να λάβεις υπόψη σου.

1.Θέλεις ζάχαρη

Αν πιάνεις τον εαυτό σου να θέλεις καθημερινά ένα γλυκό στο γραφείο γύρω στις 3 το μεσημέρι για να ανακτήσεις δυνάμεις για το απόγευμα, το σώμα σου ίσως σού λέει ότι δεν πεινάς, αλλά ότι είσαι κουρασμένος. Έρευνες δείχνουν ότι οι ενήλικες που είναι πιο κουρασμένοι συνηθίζουν να αναζητούν γλυκά κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αυτό οφείλεται στο ότι η έλλειψη ύπνου κάνει το σώμα να παράγει μία ορμόνη πείνας που ονομάζεται γκρελίνη και μειώνει την παραγωγή της λεπτίνης, της ορμόνης που δίνει σήμα ότι είσαι χορτάτος. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι να μην γεμίσεις τον οργανισμό σου με ζάχαρη και κενές θερμίδες.

2.Είσαι ευέξαπτος

Σύμφωνα με μία έρευνα, ο τακτικός περιορισμός των ωρών ύπνου μπορεί να οξύνει συναισθήματα θυμού και δυσαρέσκειας κατά τη διάρκεια της μέρας. Σε μία έρευνα του 2018, οι επιστήμονες εξέτασαν 142 συμμετέχοντες, οι οποίοι έπρεπε να περιορίσουν τις ώρες ύπνου τους σε διαφορετικό βαθμό για να εξεταστεί η συμπεριφορά τους στη συνέχεια. Αυτοί που κοιμούνταν λιγότερο έδειξαν πιο έντονα σημάδια θυμού και επιθετικότητας, υπογραμμίζοντας έναν ακόμη λόγο για να φροντίζεις να κοιμάσαι όσο χρειάζεσαι.

3.Στέλνεις μηνύματα ενώ μισοκοιμάσαι

Ξύπνησες ποτέ στη μέση της νύχτας για να στείλεις ένα μήνυμα ενώ σχεδόν κοιμάσαι; Σύμφωνα με μία έρευνα του 2018 που δημοσιεύτηκε στο Journal of American College Health και εξέτασε 372 φοιτητές, αξιολογώντας τα διάφορα μοτίβα που ακολουθούν αυτοί που χρησιμοποιούν τα κινητά τους κατά τη διάρκεια του ύπνου και αυτοί που δεν τα χρησιμοποιούν. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι φοιτητές που έστελναν μηνύματα είχαν χαμηλή ποιότητα ύπνου σε τακτική βάση, υποδεικνύοντας ένα σαφή σύνδεσμο μεταξύ χρόνου χρήσης της οθόνης και της διαταραχής του ύπνου.

4.Σε παίρνει ο ύπνος αμέσως

Αν αποκοιμάσαι τη στιγμή που το κεφάλι σου ακουμπά το μαξιλάρι, το σώμα σου σού στέλνει ένα σημάδι ότι είσαι εξουθενωμένος. Το National Sleep Foundation υποστηρίζει ότι χρειαζόμαστε περίπου 10-20 λεπτά για να αποκοιμηθούμε αφού ξαπλώσουμε κι αν το κάνεις γρηγορότερα, είσαι μάλλον πιο κουρασμένος από ό,τι πρέπει.

5.Κάνεις ρυτίδες

Είτε σ’ αρέσει, είτε όχι, υπάρχει λόγος που τον αποκαλούμε “ύπνο ομορφιάς” και οφείλεται στο ότι ο ύπνος βάζει το σώμα σου σε μία διαδικασία αποκατάστασης και ξεκούρασης και αυτό περιλαμβάνει και το δέρμα σου. Έρευνες δείχνουν ότι η στέρηση ύπνου συνδέεται με το σχηματισμό μαύρων κύκλων κάτω από τα μάτια, ακόμα και ρυτίδων, εξαιτίας της μείωσης της παραγωγής κολλαγόνου και της αφυδάτωσης. Ο ύπνος παίζει καθοριστικό ρόλο στην αποκατάσταση του ανοσοποιητικού συστήματος, οπότε αν το σώμα σου βρίσκεται σε κατάσταση υψηλού στρες και έλλειψης ύπνου για πολύ καιρό, αυτό μπορεί να αρχίσει να φαίνεται και στο δέρμα σου.

6.Δεν έχεις κάποιο βραδινό τελετουργικό

Τα τελετουργικά στο τέλος της ημέρας μάς επιτρέπουν να χαλαρώσουμε και να αποφορτιστούμε κι αν το παραλείπεις ολοκληρωτικά, αυτό μπορεί να είναι ένα σημάδι ότι είσαι υπερβολικά κουρασμένος. Εφαρμόζοντας μικρά βήματα για να αποφορτιστείς από την ημέρα σου, όπως το να απομακρύνεις το κινητό σου μετά από κάποια ώρα, να κρατήσεις ημερολόγιο ή να κάνεις διαλογισμό, σου επιτρέπουν να οδηγήσεις το σώμα σου σε μία κατάσταση χαλάρωσης και στη συνέχεια να κοιμηθείς και να ξυπνήσεις ξεκούραστος. Παραμελώντας κάθε είδους νυχτερινής ρουτίνας, ίσως δυσκολευτείς να χαλαρώσεις και να κοιμηθείς επαρκώς με αποτέλεσμα την επόμενη μέρα να εξακολουθείς να είσαι κουρασμένος.


Διάβασε ακόμα:

Πώς Ο Ύπνος Επηρεάζει To Πεπτικό Σου Σύστημα

5 Ερωτήσεις Για Να Καταλάβεις Αν Κοιμάσαι Αρκετά


ΥΠΝΟΣ