Μάθε Να Ολοκληρώνεις Κάθε Μέρα Με Αισιοδοξία

Απλές συμβουλές για απογεύματα χωρίς έγνοιες και ανησυχίες.




Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί αν μιλάς μόνο για δουλειά, κάτι δεν πάει σίγουρα καλά. 
- Ποιο τρικ αυτο-επιβράβευσης να εφαρμόσεις.

Ενώ είσαι έξω με ένα φίλο σου, αρχίζεις να γκρινιάζεις για ένα ενοχλητικό σχόλιο που έκανε ένας συνάδελφος στη δουλειά. Λίγο αργότερα συνειδητοποιείτε και οι 2 ότι το μόνο πράγμα που συζητήσατε ήταν η δουλειά σας. Αυτό σίγουρα δεν είναι καλό!

Είναι υπερβολικό να πω ότι αυτό δεν θα έπρεπε να γίνεται ποτέ. Κάθε δουλειά έχει τις δυσκολίες της και μερικές φορές χρειάζεται να εκτονωθούμε και να εκφραστούμε ελεύθερα. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αφήσεις μία κακή μέρα στη δουλειά να σε επηρεάζει σε τακτική βάση. Ωστόσο, είναι μία παγίδα στην οποία είναι εύκολο να πέσεις. Αλλά ευτυχώς μπορείς να το προλάβεις! Πώς; Ολοκληρώνοντας την ημέρα σου θετικά. Μπορεί να ακούγεται δύσκολο, αλλά είναι ευκολότερο από όσο νομίζεις αν ακολουθήσεις όσα σου προτείνει ο σύμβουλος προσωπικής & επαγγελματικής ανάπτυξης και κοινωνιολόγος Χρήστος Θεοδωρόπουλος.

Θυμήσου τα κατορθώματά σου

Στο τέλος κάθε μέρας, αφιέρωσε λίγο χρόνο-ακόμα και 5 λεπτά-για να καταγράψεις όσα πέτυχες τις προηγούμενες 8 ώρες. Τα μέλη της ομάδας και οι πελάτες συνήθως δεν έχουν το χρόνο να παρατηρήσουν τις καθημερινές σου επιτυχίες, οπότε μπορείς να συγχαρείς εσύ τον εαυτό σου. Και μην ανησυχείς αν κατάφερες μικρά πράγματα κάποια μέρα, γιατί χωρίς τα μικρά, δεν έρχονται τα μεγάλα. Αυτή η σύντομη άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη θετική σου διάθεση και να αυξήσει την αποδοτικότητά σου. Ωστόσο, ακόμα κι αν δεν έκανες πολλά μία μέρα, δεν έγινε και κάτι. Συμβαίνει σε όλους μας πού και πού.

Προετοιμάσου για την επόμενη μέρα

Πριν γυρίσεις στο σπίτι, προετοιμάσου για την επόμενη μέρα. Ξεχώρισε ποια καθήκοντα πρέπει να γίνουν και δες τι έχει το πρόγραμμά σου. Έχουν προγραμματιστεί meetings για τα οποία πρέπει να προετοιμαστείς; Κάποιες προθεσμίες που πρόκειται να εκπνεύσουν; Διαμόρφωσε τη λίστα των καθηκόντων σου με όλα αυτά στο μυαλό σου. Το βράδυ της ίδιας μέρας θα αισθάνεσαι λιγότερο βάρος, γιατί θα ξέρεις τι σε περιμένει και δεν θα χάσεις το χρόνο σου ασχολούμενος με τη δουλειά.

Οργάνωσε το χώρο σου

Όταν το γραφείο σου είναι τακτοποιημένο, είναι και το μυαλό σου. Μπορείς να φύγεις από τη δουλειά με την πεποίθηση ότι έχεις φροντίσει για τα πάντα. Δεν χρειάζεται να καθαρίσεις, αρκεί να ταξινομήσεις τους φακέλους και τα αρχεία σου και να πετάξεις ό,τι είναι περιττό. Θα είσαι σίγουρος ότι δεν ξέχασες κάτι και θα επιστρέψεις την επόμενη μέρα σε ένα οργανωμένο περιβάλλον.

Δούλεψε με τις σκέψεις σου

Πολλές φορές τυχαίνει να προβείς σε αυτοκαταστροφικές σκέψεις οι οποίες σε φορτίζουν αρνητικά και σου σαμποτάρουν τα σχέδια. Πρέπει να συνειδητοποιήσεις ότι ο τρόπος που σκέφτεσαι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην ποιότητα της ζωής σου και αποτελεί την κινητήρια δύναμη πίσω από τις πράξεις σου. Όταν αντιληφθείς ότι μια σκέψη σε επηρεάζει αρνητικά, προσπαθείς αυτόματα να σταματήσεις να τη σκέφτεσαι. Όμως μια τέτοια είδους προσπάθεια ίσως να φέρει τα αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή να τη σκέφτεσαι περισσότερο. Αρχικά, καλό είναι να προσπαθήσεις να καταλάβεις ότι οι σκέψεις αυτές είναι αυτόματες και έρχονται στο μυαλό σου ασυνείδητα. Ο μοναδικός τρόπος για να τις αντιμετωπίσεις είναι να είσαι παρών στη στιγμή. Δηλαδή να μπορείς να αναγνωρίζεις τι σου συμβαίνει την εκάστοτε στιγμή. Για παράδειγμα, κάνεις μια δυσλειτουργική σκέψη, την εντοπίζεις, και αρχίζεις να ρωτάς τον εαυτό σου τι είναι αυτό που σε κάνει να σκέφτεσαι έτσι και σιγά σιγά το κουβάρι ξετυλίγεται. Μπορείς αν θες να το καταγράψεις και σε ένα χαρτί. Συνήθως, ο βασικός λόγος είναι γιατί κάτι σε φοβίζει. Βρες τι είναι αυτό που φοβάσαι και δούλεψέ το.

Έχε κάτι να περιμένεις

Η ευτυχία δεν είναι κάτι που απλά σε βρίσκει. Πρέπει να προσπαθήσεις. Πρέπει να προετοιμάσεις τον εαυτό σου για την “επιτυχία της ευτυχίας”. Και ο μόνος τρόπος να το κάνεις αυτό είναι να προγραμματίσεις πράγματα για τα οποία ανυπομονείς. Με αυτόν τον τρόπο, φέρνεις την ευτυχία στη ζωή σου, πριν ακόμα πραγματοποιηθεί το χαρούμενο γεγονός. Για την ακρίβεια, μερικές φορές η αναμονή σε κάνει πιο χαρούμενο από ό,τι το γεγονός.

Συνάντησε έναν φίλο ή έναν συγγενή. Ξεκίνα ένα μάθημα ή διάβασε ένα καλό βιβλίο. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι μεγάλο και δεν χρειάζεται να δαπανήσεις χρήματα. Απλά, φρόντισε να κάνεις κάτι που πραγματικά απολαμβάνεις. Όταν προγραμματίζεις διασκεδαστικές δραστηριότητες, θα σκέφτεσαι αυτές κι όχι τη δουλειά. 

Να θυμάσαι!

Εμείς έχουμε την ευθύνη για το πώς εξελίσσονται οι μέρες μας. Σίγουρα, υπάρχουν μερικές μέρες που συμβαίνουν απρόοπτα που δεν περνούν από το χέρι μας. Αλλά για το μεγαλύτερο μέρος, εμείς επιλέγουμε. Όταν πάρεις τον έλεγχο, μπορείς να οδηγήσεις τη ζωή σου προς τη σωστή κατεύθυνση και να ολοκληρώνεις κάθε μέρα με αισιοδοξία. Καλή τύχη!


Μάθε περισσότερα για τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο στο counselingvibes.wixsite.com/counselingvibes.

Διάβασε ακόμα:

Ξεχνάς Συνεχώς; Έχεις Στρες Σύμφωνα Με Το Harvard

Τι Συμβαίνει Στον Οργανισμό Σου Όταν Ερωτεύεσαι


ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ