10 Συμβουλές Για Τη Διαχείριση Των Δύσκολων Ανθρώπων Στο Γραφείο

Συμβουλή #1: μείνε ψύχραιμος.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί δεν πρέπει να μην φυτρώνεις εκεί που δεν σε σπέρνουν.
- Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείς το χιούμορ σου. 

Συνήθως δεν μου αρέσει να δίνω συμβουλές - ιδιαίτερα καθώς η δουλειά μου ως coach είναι να βλέπω τη μοναδικότητα κάθε ανθρώπου και να αντλώ από τη σοφία που κουβαλάει...

Tο coaching χρησιμοποιεί τη δύναμη των ερωτήσεων ώστε ο πελάτης να μπορέσει να κατανοήσει μια κατάσταση και τις παραμέτρους που τη συνοδεύουν και την επηρεάζουν. Ωστόσο σε κάποιες καταστάσεις μπορεί να φανεί χρήσιμο να έχουμε μερικά tips για το πως μπορούμε να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας χωρίς να αφήσουμε να μας επηρεάσει η αρνητικότητα ή η επιθετικότητα κάποιων δύσκολων συνεργατών. Στις δύσκολες λοιπόν καταστάσεις, είναι σημαντικό να ακολουθείς όσο περισσότερο μπορείς, τις ακόλουθες συμβουλές:

1.Μείνε ψύχραιμος

Το πρώτο πράγμα που χάνουμε στη συνδιαλλαγή μας με "δύσκολους", "παράλογους" ή "απαιτητικούς" ανθρώπους είναι η ψυχραιμία μας, που είναι ιδιαίτερα σημαντική για την συνδιαλλαγή που θα ακολουθήσει. Και αυτό που μας χρειάζεται σε αυτές τις δύσκολες ώρες, είναι να μην είμαστε αντιδραστικοί ούτε να παίρνουμε τα πράγματα προσωπικά αλλά να μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη σκέψη μας προκειμένου να αποφασίσουμε τι ακριβώς πρέπει να πούμε, ως ποιο βαθμό θα πρέπει να θέσουμε τα όριά μας και ως ποιο βαθμό θα μας εξυπηρετήσει μια πιο διπλωματική συμπεριφορά.

2."Μην ανακατεύεσαι με τα πίτουρα..."

Όπως λέει και η παροιμία... Σε αυτή την περίπτωση λέμε ότι δε χρειάζεται να ανακατευόμαστε σε υποθέσεις που δε μας αφορούν ή που έχουν το στοιχείο της μικροπρέπειας και μπορεί να αποτελούν περισσότερο στοιχεία κουτσομπολιού και φαντασίας παρά μιας πραγματικότητας που θα πρέπει με κάποιον τρόπο να διαπραγματευτούμε. Μπορεί να μην απαιτείται καν η δική μας παρέμβαση σε συγκεκριμένες καταστάσεις και θα πρέπει να επιλέξουμε αν αξίζει να συνδιαλλαγούμε σε αυτές.

3.Αντί να αντιδράς, να είσαι προετοιμασμένος

Είναι πολύ πιο εύκολο να δημιουργούμε τις καταστάσεις εμείς και να ξέρουμε προς τα πού κινείται μια ομάδα παρά να προσπαθούμε εκ των υστέρων να κάνουμε διορθωτικές κινήσεις στα λάθη και στις παραλείψεις των άλλων. Προσπάθησε να είσαι πραγματιστής με το τι μπορεί ο καθένας να προσφέρει και ποιες είναι οι αξίες που κουβαλάει στον εργασιακό χώρο και δες αν μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη γνώση αυτή για να είσαι προετοιμασμένος για τα θέματα που μπορεί να δημιουργηθούν, έτσι ώστε να μη χρειάζεται να είσαι εξαιρετικά αντιδραστικός σε δύσκολες καταστάσεις που μπορεί να προκύψουν.

4.Επιλέξε τις μάχες σου

Μοιάζει λίγο με τη συμβουλή #2 και εδώ έχουμε να επιλέξουμε το ποιες μάχες μας ενδιαφέρουν και έχουν νόημα για εμάς και ποιες είναι απλώς άσκοπο ξόδεμα ενέργειας από το οποίο θα πρέπει να προστατέψουμε τον εαυτό μας.

5.Ξεχώρισε το άτομο από την κατάσταση

Αυτό είναι μια πολύ σημαντική δεξιότητα την οποία τα άτομα που επικοινωνούν καλά κατέχουν. Συγκεκριμένα, πρέπει να μπορούμε να διαφοροποιήσουμε πολύ συχνά το άτομο από τα θέματα που συζητάμε και να μην τα συγχέουμε. Βοηθάει να είμαι ευγενικοί και με ενσυναίσθηση στο άτομο και οριοθετημένοι και πιο "αυστηροί" στα θέματα που συζητούνται.

6.Επίλεξε να βάλεις τον προβολέα στα άτομα αυτά και όχι σε εσένα

Ειδικά τα πολύ "επιθετικά" και ανταγωνιστικά άτομα ενός εργασιακού περιβάλλοντος, μπορεί να ρίχνουν το μπαλάκι σε εσένα με το τι πήγε στραβά και το πως δεν είναι ευχαριστημένοι από εσένα (συνήθως χωρίς συγκεκριμένες αναφορές που μπορεί να επιχειρηματολογήσει κανείς με αυτές). Σε αυτές τις περιπτώσεις βοηθάνε οι ερωτήσεις που ξαναγυρίζουν τον προβολέα στο δύσκολο άτομο και επίσης βάζοντάς το να επιλέξει από συγκεκριμένες επιλογές (π.χ. αν θέλει την παρουσία σου εφόσον μπορεί να είναι ευγενικός και κόσμιος στη συμπεριφορά του, αλλιώς θα υποστεί τις συνέπειες που είναι να αποχωρήσεις).

7.Χρησιμοποίησε το "κατάλληλο" χιούμορ

Το χιούμορ είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκτονώσει την ένταση που βιώνει κανείς με δύσκολους ανθρώπους καθώς και να σπάσει τον πάγο που μπορεί να είναι υπεύθυνος για μια ανάλογη συμπεριφορά.

8.Άλλαξε από το να ακολουθείς στο να ηγείσαι

Αυτό σημαίνει ότι μπορείς να αλλάξεις το θέμα σε κάτι πιο ανώδυνο, να αποφύγεις να επαναλάβεις για άλλη μια φορά να μείνεις σε μια αδιέξοδη συζήτηση και να δείξεις γενικά ότι έχεις αυτοπεποίθηση - αλήθεια ξέρεις πώς μπορείς να αυξήσεις την επαγγελματική σου αυτοπεποίθηση; - η οποία δεν αλλάζει ανάλογα με τη συμπεριφορά που δέχεσαι.

9.Αντιμετώπισε τους εκφοβιστές (bullies) με ασφάλεια

Οι εκφοβιστές σε ένα εργασιακό περιβάλλον μπορεί να καλλιεργούν το φόβο και την απειλή ακόμα και σε σωματικό επίπεδο. Σε αυτή την περίπτωση που μιλάμε για ένα σοβαρό αδίκημα, θα πρέπει να σκεφτείς πρώτα από όλα την ασφάλειά σου. Αντιμετώπισε το άτομο παρουσία και άλλων συναδέλφων, ζήτησε τη βοήθεια από άλλα άτομα σε κοντινά γραφεία και σε καμία περίπτωση μην μείνεις παθητικός και πειθήνιος, καθώς αυτά τα άτομα συνεχίζουν τη συμπεριφορά εκεί που βλέπουν ότι τους παίρνει. Μπορεί να χρειάζεται να κρατάς και ένα αρχείο με την εκφοβιστική συμπεριφορά και να χρειαστεί να αναφέρεται το άτομο αυτό στη διοίκηση.

10.Δείξε ποιες θα είναι οι συνέπειες μιας συμπεριφοράς

Με το να ξέρει ο/η συνάδελφος ποια είναι τα αποτελέσματα και οι συνέπειες μιας άσχημης συμπεριφοράς, είμαστε πιο ήσυχοι ότι το άτομο αυτό θα σκεφτεί δύο φορές πριν εξαπολύσει μια επίθεση ή μια κατηγορία στο πρόσωπό μας. Με αυτό τον τρόπο μας φροντίζουμε και μπορούμε να θέτουμε με υγιή τρόπο τα όριά μας, λέγοντας ποιες θα είναι οι συνέπειες συγκεκριμένων τρόπων συμπεριφοράς.


Αρχική δημοσίευση από το Νούμ Λιώτα στο www.epixeiro.gr.


Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Κερδίσεις Το Σεβασμό Των Συναδέλφων Σου

Η Χημεία Του Γραφείου: Μάθε Γιατί Δεν Τα Πας Καλά Με Όλους Τους Συναδέλφους Σου

ΣΧΕΣΕΙΣ, WORK SMARTER