Ποια Δόση Άσκησης Διατηρεί Τον Εγκέφαλό Σου Νέο

Ένα ακόμη όφελος που παρέχει η συστηματική άσκηση στην υγεία σου.




Στα επόμενο λεπτό θα μάθεις:

- Πόσο να ασκείσαι για αποτελέσματα στις νοητικές σου ικανότητες (απάντηση: λίγο).
- Γιατί ακόμα και η μία μέτρια σε ένταση προπόνηση είναι αρκετή για κοφτερό μυαλό.

Η άσκηση είναι η λύση σε πολλά προβλήματα και μας βοηθά εκεί που δεν το περιμένουμε. Για την ακρίβεια, μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση, να τονώσει τους μυς και να οξύνει το μυαλό.

Σύμφωνα με μία νέα μετα-ανάλυση 100 περίπου ερευνών, οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας που γυμνάζονται σχεδόν 1 ώρα 3 φορές την εβδομάδα επιδεικνύουν σημαντική πνευματική υπεροχή σε σχέση με τους ανθρώπους που γυμνάζονται λιγότερο ή καθόλου. Τα οφέλη περιλαμβάνουν μεγαλύτερη ταχύτητα επεξεργασίας των ερεθισμάτων και καλύτερη διαχείριση χρόνου. “Μπορείς πραγματικά να καθυστερήσεις τα γηρατειά υιοθετώντας ένα τακτικό πρόγραμμα γυμναστικής”, δήλωσε ο Joyce Gomes-Osman, ο επιστήμονας αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο του Miami Miller School of Medicine που διεξήγαγε τη μελέτη.

Γυρίζοντας το χρόνο πίσω

Στη συγκεκριμένη μελέτη, οι ερευνητές προσπάθησαν να εντοπίσουν την ιδανική “δόση” άσκησης, η οποία συνεπάγεται αυτά τα πνευματικά οφέλη. Εξέτασαν πάνω από 11.000 άτομα μεγαλύτερης ηλικίας με μέσο όρο τα 73 έτη. Οι περισσότεροι από τους μισούς δεν ασκούνταν τακτικά πριν συμμετάσχουν στις έρευνες. Στη συνέχεια, ανέλυσαν τα στοιχεία των προπονήσεων των συμμετεχόντων, συλλέγοντας πληροφορίες σχετικά με τη συχνότητα των επισκέψεών τους στο γυμναστήριο, την ένταση των προπονήσεων και τη διάρκεια τήρησης ενός προγράμματος άσκησης. Το περπάτημα ήταν η πιο δημοφιλής αερόβια άσκηση, με την ποδηλασία, το χορό, τα βάρη, το tai chi και τη yoga να ακολουθούν. 

Προηγούμενες έρευνες είχαν αποκαλύψει ότι τα αποτελέσματα αρχίζουν να εμφανίζονται μετά από 45 λεπτες προπονήσεις. Ωστόσο, ο χρόνος που αφιερώνεις σε μία προπόνηση δεν έχει τόση σημασία όσο ο συνολικός χρόνος που αφιερώνεις στην άσκηση κατά τη διάρκεια μίας μακράς περιόδου. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πιο αποτελεσματική δόση άσκησης, η οποία συνδέεται με τα θετικά αποτελέσματα για τον εγκέφαλο, είναι περίπου 52 ώρες σε διάρκεια 6 μηνών ή μόλις 2 ώρες την εβδομάδα.

Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι δεν περιορίστηκε μόνο σε δυναμικές ασκήσεις, όπως το power cycling, αλλά περιλήφθηκαν και μέτριας έντασης προπονήσεις, όπως το κολύμπι. “Είμαστε ενθουσιασμένοι που ακόμα κι αυτοί που γυμνάζονται με χαμηλότερη ένταση φαίνεται να βελτιώνουν τις διανοητικές τους ικανότητες”, ανέφερε ο Gomes-Osman. “Δεν έχουν όλοι την αντοχή ή το κίνητρο να ξεκινήσουν ένα έντονο πρόγραμμα, αλλά όλοι μπορούν να επωφεληθούν από μία πιο χαλαρή προπόνηση.”

Επομένως, δεν έχεις δικαιολογία! Ούτε πολύ χρόνο χρειάζεσαι, ούτε εξαιρετικές ικανότητες. Απλά σήκω από τον καναπέ και αφιέρωσε έστω και λίγες ώρες την εβδομάδα στην άσκηση, γιατί τα οφέλη είναι πολλαπλά. Αν πάλι δεν σου αρέσει η γυμναστική, υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να ασκείσαι.


Διάβασε ακόμα:

Οι Άντρες ή Οι Γυναίκες Επωφελούνται Περισσότερο Από Την Άσκηση;

Πόσο Πρέπει Να Διαρκεί Η Προπόνησή Σου


ΥΓΕΙΑ, FITNESS