Αφρόλουτρο: Απόλαυσέ Το Χωρίς Τα Συνηθισμένα Λάθη

Πώς να απολαύσεις το βύθισμα απόλυτης χαλάρωσης χωρίς να βλάψεις το δέρμα σου.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί πρέπει να αποφεύγεις τη μεγάλης διάρκειας παραμονή στο νερό
- Πώς να σκουπίζεις το δέρμα σου μετά το μπάνιο


Δύσκολη μέρα στο γραφείο; Από εκείνες που απλά θες να τελειώσουν το συντομότερο δυνατό; Που σε κάνουν να ανυπομονείς να επιστρέψεις στο σπιτάκι σου, για να βγάλεις τα ρούχα και τα παπούτσια σου και να βυθιστείς στο νερό της μπανιέρας σου; Για να νιώσεις επιτέλους - μαζί με τη σκόνη της μέρας που θα αποσυρθεί από το δέρμα και τα μαλλιά σου - το σώμα και τους μύες σου να χαλαρώνουν, την πονεμένη μέση και τον αυχένα σου να ξεπιάνονται και το μυαλό σου να αδειάζει. Και φυσικά, αν όλο αυτό το σκηνικό το ενισχύσεις και το συνδυάσεις με απαλή μουσική, ένα αρωματικό κερί που θα ανάψεις στον χώρο του μπάνιου και ειδικά άλατα που θα ρίξεις στο νερό, σίγουρα έχεις εξασφαλίσει μια μικρή όαση πολυτέλειας “εντός των τειχών” του σπιτιού σου.

Όμως, για μισό λεπτό. Δεν είναι μόνο οι συνθήκες ευεξίας που πρέπει να προσέχεις κάθε φορά που απολαμβάνεις ένα αφρόλουτρο στην μπανιέρα του σπιτιού σου. Θα πρέπει να φροντίσεις, ώστε το μπάνιο σου να είναι όσο το δυνατόν πιο φιλικό για το δέρμα σου.

Ο Μάρκος Μιχελάκης, Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος ειδικός στην Αισθητική Δερματολογία-Δερματοχειρουργική, εξηγεί ποια λάθη πρέπει να αποφεύγουμε κάθε φορά που απολαμβάνουμε ένα αφρόλουτρο στην μπανιέρα μας, αν επιθυμούμε υγιή επιδερμίδα σε πρόσωπο και σώμα. Ορίστε τι σου συστήνει:

Απόφυγε το καυτό νερό

Ακόμα κι αν νιώθεις ότι αυτό σε χαλαρώνει, θα πρέπει να πάψεις να χρησιμοποιείς καυτό νερό. Και επειδή το καυτό νερό αφυδατώνει εξαιρετικά το δέρμα και επειδή μπορεί να σου προκαλέσει ζάλη, επηρεάζοντας την πίεσή σου. Ιδανικά το νερό πρέπει να είναι χλιαρό προς ζεστό, ενώ πρέπει να κλείνεις τη βρύση όσο σαπουνίζεσαι, για να περιορίζεις την έκθεση του δέρματός σου στο τρεχούμενο νερό.

Απόφυγε τη μεγάλη παραμονή στο νερό

Όσο περισσότερο εκτίθεται το δέρμα στο νερό, τόσο περισσότερο σμήγμα απομακρύνεται από την επιδερμίδα. Το σμήγμα είναι μια λεπτή στοιβάδα φυσικού λίπους, που φυσιολογικά «παγιδεύει» υγρασία στο εσωτερικό του δέρματος για να το διατηρεί απαλό και μαλακό.

Η παρατεταμένη έκθεση στο νερό, ιδιαίτερα όταν είναι καυτό, μπορεί να αφαιρέσει όλο το προστατευτικό λίπος από το δέρμα. Αυτό οδηγεί την ξηροδερμία, η οποία με τη σειρά της επιτείνει τις ρυτίδες στα χέρια και τα δάκτυλα. Επίσης, η συνηθέστερη αιτία της ρυτίδωσης των δαχτύλων είναι η παρατεταμένη έκθεση στο νερό, τονίζει ο κ. Μιχελάκης. Και παρότι η ρυτίδωση των δακτύλων εξαιτίας της έκθεσης στο νερό είναι αβλαβής, καλό είναι να προσπαθείς να μη φτάνει το δέρμα σου σε αυτό το σημείο.

Σκουπίσου σωστά

Μόλις τελειώνεις το μπάνιο σου και βγαίνεις από την μπανιέρα, ακολουθεί το σκούπισμα με την πετσέτα. Οι περισσότεροι σκουπίζουν το δέρμα τρίβοντάς το γρήγορα και δυνατά. Αυτό μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό στο δέρμα. Γι’ αυτό πρέπει να προτιμάς να σκουπίζεις ταμποναριστά το δέρμα σου.

Βάλε ενυδατική κρέμα τη σωστή χρονική στιγμή

Κάτι άλλο που ίσως δεν γνωρίζεις είναι ότι πρέπει να προτιμάς να βάζεις ενυδατική κρέμα στο σώμα σου αμέσως μετά το μπάνιο. Να θυμάσαι ότι είναι λάθος η επάλειψη του δέρματος με την υδατική όταν είναι στεγνό. Η επάλειψη πρέπει να γίνεται πάντοτε σε νωπό δέρμα, για να «παγιδεύει» το προϊόν την υγρασία που υπάρχει πάνω του.

Δώσε έμφαση στο είδος της ενυδατικής κρέμας

Πολύ σημαντικό είναι ακόμα να χρησιμοποιείς το σωστό είδος ενυδατικού προϊόντος. Αν έχεις ξηρό δέρμα, να προτιμάς τις υδατικές κρέμες χωρίς αρώματα και αλκοόλ. Βεβαιώσου ότι είναι «παχιές» και λιπαρές, ώστε να ενυδατώνουν καλά το δέρμα σου. Για να ελέγξεις αν είναι κατάλληλη, βάλε μια μικρή ποσότητα στην παλάμη σου και αναποδογύρισε το χέρι σου: αν η λοσιόν τρέξει ή στάξει, δεν είναι αρκετά πυκνή.

Η εμπειρία του αφρόλουτρου είναι μια απλή ανέξοδη κίνηση αυτοφροντίδας προς τον εαυτό σου. Αν κάνεις και τις σωστές κινήσεις κατά τη διάρκεια και μετά από αυτο, μπορείς να διασφαλίσεις και τα καλύτερα, όχι μόνο για την ευεξία αλλά και την υγεία σου. Εξάλλου, πλέον ξέρεις πώς να το απολαύσεις σωστά. 


Διάβασε ακόμα:

"Νιώσε Τον Παλμό"

H Καλύτερη Στιγμή Για 9 Συνήθειες Υγείας 

ΥΓΕΙΑ