Το Λιγότερο Αλάτι Είναι Πλέον Διατροφική Τάση

Τι έχει αλλάξει σχετικά με το αλάτι στις βιομηχανίες τροφίμων.




Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

- Πως διαβάζοντας απλά τις ετικέτες θα κρατηθείς μακριά από το πιεσόμετρο.
- Ποια είναι τα πιο συχνά μέρη που κρύβεται το αλάτι.

Ξέρεις ότι ο σημερινός άνθρωπος καταναλώνει κάθε μέρα 3400 mg αλατιού (σχεδόν δύο κουταλάκια του γλυκού!) το οποίο λαμβάνει κυρίως από την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών και τροφίμων που δεν υποψιάζεσαι και όχι αυτούσιο σε σαλάτες και μαγειρεμένα φαγητά; Αυτή η υπερβολικά πλούσια σε νάτριο διατροφή, της οποίας το αλάτι είναι βασικό συστατικό, έχει ως συνέπεια όλο και περισσότεροι από εμάς να παρουσιάζουν υπέρταση και να κινδεύουν από καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια.

H μείωση του αλατιού σώζει ζωές;

Κυριολεκτικά, ναι. Έρευνες έχουν υπολογίσει ότι η μείωση της κατανάλωσης αλατιού κατά 40% μπορεί μέσα στα επόμενα 10 χρόνια να σώσει 500.000 συνανθρώπους μας ετησίως, ανάμεσα σε αυτούς και οι αγαπημένοι σου. Επίσης, μπορεί να εξοικονομήσει 100 δις δολλάρια ετησίως από τα ασφαλιστικά ταμεία, μειώνοντας τα ασφάλιστρα για όλους μας.

Γι' αυτό, στις δυτικές χώρες, στις οποίες υπολογίζεται ότι τα επόμενα χρόνια 1 στους 3 θα είναι υπερτασικός λόγω και της υψηλής λήψης αλατιού, έχουν τεθεί αυστηροί στόχοι για την κατανάλωσή του μεταξύ των οποίων είναι οι εξής:

-Μείωση της κατανάλωσης του αλατιού κατά 10-15% την επόμενη διετία και κατά 40% την επόμενη 10ετία έτσι ώστε η ημερήσια λήψη αλατιού να περιοριστεί στα 2300 mg ημερησίως.

-Σταδιακή μείωση της προσθήκης νατρίου στα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Ήδη υπάρχουν 75 χώρες στις οποίες οι βιομηχανίες τροφίμων εργάζονται σε αυτό τον τομέα και από αυτές περίπου 39 χώρες έχουν θέσει στόχους τα νέα επιτρεπόμενα επίπεδα νατρίου να αφορούν τα περισσότερα επεξεργασμένα τρόφιμα.

Μην περιμένεις. Μείωσε το αλάτι σήμερα.

Μέχρι την υλοποίηση όλων των παραπάνω στόχων, αυτό που μπορείς να κάνεις για να μειώσεις το αλάτι στη διατροφή σου είναι τα εξής:

-Να αποφεύγεις την κατανάλωση τροφίμων με πολύ αλάτι σε συστηματική βάση π.χ. αλατισμένους ξηρούς καρπούς και ότι περιγράφεται σαν αλμυρό.

-Να ελέγχεις τις ετικέτες των επεξεργασμένων τροφίμων ώστε να επιλέγεις αυτά με το λιγότερο αλάτι.

-Να ελαττώσεις την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφίμων (αλλαντικά, κονσέρβες κλπ) στα οποία δεν αναγράφεται η ποσότητα αλατιού που περιέχουν.

-Να αντικαταστήσεις ικανή ποσότητα αλατιού με βότανα, μπαχαρικά και καρυκεύματα στη μαγειρική σου.

Ελέγχοντας την κατανάλωση αλατιού είναι βέβαιο ότι θα κρατηθείς μακριά από το πιεσόμετρο εξασφαλίζοντας καλύτερη υγεία και περισσότερη ζωή.


Διάβασε ακόμα:

Πόσο Επηρεάζει Η Άσκηση Την Όρεξή Σου;

Πώς Επηρεάζουν Οι Διατροφικές Επιλογές Μας Τον Πλανήτη;


ΔΙΑΤΡΟΦΗ