Τα 6 Λάθη Που Κάνουμε (Όλοι) Αναφορικά Με Το Άγχος

Και το χειρότερο; Δεν τα καταλαβαίνουμε.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πώς ένας θετικός τρόπο σκέψης διώχνει το στρες.
- Γιατί πρέπει να περιορίσεις τη ζάχαρη. 

Ξέρεις ότι έχεις άγχος. Ξέρεις όμως τι λάθη κάνεις που το ενισχύουν; Αναπνέεις σωστά; Σκέφτεσαι θετικά; Τρέφεσαι σωστά; Αθλείσαι; Αν όχι, μάλλον είσαι (ακόμα) στον λάθος δρόμο. Η ψυχολόγος Βάσω Μακαρόνη εξηγεί ποια είναι τα 6 λάθη που κάνουμε οι περισσότεροι και πώς μπορούμε να τα διορθώσουμε, έτσι ώστε να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία.

1.Ξεχνάμε τη δύναμη της σωστής αναπνοής και του διαλογισμού

Το νούμερο ένα λάθος που κάνουμε όλοι μας είναι ότι δεν πιστεύουμε στη δύναμη και τη σημασία της σωστής αναπνοής και του διαλογισμού. Κι όμως οι τεχνικές σωστής αναπνοής είναι ο καλύτερος και ο πιο εύκολος τρόπος για να διαχειριστούμε το άγχος, όσο περίεργο και αν σου ακούγεται αυτό. Γι΄αυτό την επόμενη φορά που θα νιώσεις ότι το άγχος σε κατακλύζει, εστίασε στην αναπνοή σου. Πάρε τρεις βαθιές αναπνοές, χαλάρωσε και διώξε το άγχος μακριά. Μην ξεχνάς να θέτεις αυτό το ερώτημα στον εαυτό σου: "σε μια βδομάδα, σε ένα μήνα, σε ένα χρόνο αυτό που με αγχώνει, θα συνεχίζει να είναι τόσο σημαντικό";

2.Δεν πιστεύουμε ότι ένας θετικός τρόπος σκέψης θα βοηθήσει

Νομίζουμε ότι ένας αρνητικός τρόπος σκέψης δεν έχει καμία σχέση με το άγχος μας. Κάνουμε όμως πολύ μεγάλο λάθος. Αλλάζοντας τρόπο σκέψης και προσπαθώντας να υιοθετήσουμε μία πιο θετική νοοτροπία, θα βοηθήσουμε και τον εγκέφαλό μας να μειώσει και τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης του άγχους. Αλλάζοντας τρόπο σκέψης θα νιώσουμε και εμείς οι ίδιοι καλύτερα, περισσότερο ευτυχισμένοι και αισιόδοξοι. Και το σημαντικότερο; Δεν θα έχουμε άγχος. Σκέψου πώς μπορείς να διαχειριστείς ή να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα; Τι εργαλεία έχεις; Θα διαπιστώσεις ότι όσο πιο πολλά εργαλεία έχεις στη διάθεσή σου, τόσο καλύτερα θα μπορείς να το διαχειριστείς. Επειδή το άγχος σε παραλύει, εστίασε στις λύσεις. 

3.Ξεχνάμε την ευγνωμοσύνη

Η ευγνωμοσύνη είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να καταπολεμήσουμε το άγχος μας και όμως δεν την καλλιεργούμε (περισσότερο). Εκπαιδεύοντας το μυαλό μας να βλέπει πάντα το καλό σε ό,τι και αν συμβαίνει, αρχίζουμε να μην δίνουμε τόση αξία στα αρνητικά. Την επόμενη φορά που θα συμβεί κάτι αρνητικό, κάνε το εξής: σκέψου κάτι θετικό, κάτι για το οποίο είσαι ευγνώμων και θα παρατήρησε πως η διάθεσή σου θα αλλάξει.

4.Δεν κάνουμε απολύτως τίποτα

Δεν μπορείς να διώξεις το άγχος σου αν δεν κάνεις τίποτα για αυτό. Όλοι θέλουμε το άγχος να εξαφανιστεί από τη ζωή μας με ένα μαγικό τρόπο, αλλά μάντεψε: αυτός ο τρόπος δεν υπάρχει αν δεν κουνήσεις κι εσύ το δαχτυλάκι σου. Όπως όλα στη ζωή, έτσι και το άγχος χρειάζεται πολλή προσπάθεια. Και αν όντως θέλεις να το καταπολεμήσεις, θα πρέπει να δουλέψεις πολύ προς αυτήν την κατεύθυνση. Άρχισε με απλά βήματα: βάλε προτεραιότητες και ξεκίνα από τα σημαντικά.

5.Δεν τρεφόμαστε σωστά

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική - εκτός από την εικόνα σου - και για τη λειτουργία του μυαλού σου. Αν λοιπόν δεν τρέφεσαι σωστά, πώς περιμένεις να λειτουργήσει ο εγκέφαλός σου σωστά; Μία πολύ καλή αρχή είναι να περιορίσεις τη ζάχαρη και το έτοιμο φαγητό και να καταναλώνεις τρόφιμα που αυξάνουν την αποδοτικότητά σου.

6.Δεν κάνουμε γυμναστική

Το τελευταίο πράγμα που θέλεις να κάνεις μετά από μία κουραστική ημέρα γεμάτη ένταση και στρες, είναι γυμναστική. Και όμως πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου να κινηθεί. Μην τρομάζεις. Δεν χρειάζεται να πας στο γυμναστήριο. Ούτε να χτυπιέσαι. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να βάλεις τη γυμναστική στη ζωή σου. Βρες λοιπόν τι ταιριάζει σε εσένα και άρχισέ τον.

Όλοι μας κάνουμε αυτά τα λάθη, με αποτέλεσμα να νιώθουμε ακόμα περισσότερο άγχος. Το σημαντικό είναι όμως τι θα κάνουμε για αυτά. Τι αλλαγές μπορούμε να κάνουμε στη ζωή μας για να βελτιώσουμε την ψυχική μας υγεία. 


Η Βάσω Μακαρώνη είναι Κλινική Ψυχολόγος & Ψυχοθεραπεύτρια ψυχοδυναμικής- γνωσιακής και συμπεριφοριστικής προσέγγισης. Έχει εκπαιδευτεί στην Εφαρμοσμένη Ανάλυση της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς Και Συμπεριφοριστική Θεραπεία και έχει εξειδίκευση στην Κατάθλιψη και σε θέματα Διαταραχών Σίτισης. Με κλινική και επιστημονική εμπειρία είκοσι χρόνων στο χώρο της Ψυχολογίας και της Ψυχοθεραπείας, πέραν του κλινικού έργου ασχολείται με την Κλινική Εποπτεία & Επίβλεψη Πτυχιακών Εργασιών και την πρακτική άσκηση Προπτυχιακών φοιτητών Ψυχολογίας καθώς και με την διεξαγωγή σεμιναρίων τόσο σε θέματα ψυχολογίας και διαπροσωπικών σχέσεων όσο και σε υπηρεσίες ανθρώπινων πόρων και HR. έχει συνεργαστεί στη συγγραφή βιβλίων και αρθρογραφεί σε πολλά έντυπα και διαδικτυακά περιοδικά. Είναι Μέλος του APA (American Psychological Association) καθώς και του ΕΑΡΑ (Employee Assistance Programs Association. U.S.A) και Ιδρυτικό Μέλος του Ελληνικού Παραρτήματος του ΕΑΡ Προγράμματα Υποστήριξης Ανθρώπινου Δυναμικού (Employee Assistance Programs Association-Hellenic Chapter). 


Διάβασε ακόμα:

Τι Να Κάνεις Πριν Πας Για Ύπνο Για Λιγότερο Άγχος

Μία Ψυχολόγος Σου Μαθαίνει Πώς Να Διαχειρίζεσαι Τις Δυσκολίες Χωρίς Άγχος

ΣΤΡΕΣ