Περιοριστικές Πεποιθήσεις: Μάθε Τι Σε Κρατάει Πίσω

Και πώς μπορείς να το αλλάξεις.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Τα 3 είδη περιοριστικών πεποιθήσεων που σου βάζουν τρικλοποδιές.
- Πώς θα αλλάξεις συνήθειες χρόνων.

Έχεις κι εσύ όπως όλοι κάποιες πεποιθήσεις που επηρεάζουν όχι μόνο τον τρόπο που σκέφτεσαι, αισθάνεσαι και συμπεριφέρεσαι, αλλά και τον τρόπο που ερμηνεύεις οτιδήποτε συμβαίνει στη ζωή σου. Οι “καλές” πεποιθήσεις σε βοηθούν. Τι γίνεται όμως με τις άλλες; Τις περιοριστικές; Εκείνες σε κρατάνε πίσω και δεν σε αφήνουν να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις δυνατότητές σου; Υπάρχουν 3 είδη περιοριστικών πεποιθήσεων και όπως καταλαβαίνεις είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις ποια είναι αυτά που σου κλέβουν την ενέργεια και στέκονται εμπόδιο στην παραγωγικότητα και την αποτελεσματικότητά σου. Και τότε να κάνεις τα απαραίτητα βήματα για να τα αφήσεις πίσω σου και εκμεταλλευτείς τις δυνάμεις σου.

3 είδη περιοριστικών πεποιθήσεων

1.Περιοριστικές πεποιθήσεις για τον εαυτό σου: πιστεύεις ότι δεν είσαι ικανός, αρεστός και αρκετά καλός. Όλα αυτά σε εμποδίζουν να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς. Το ίδιο συμβαίνει και όταν πιστεύεις τα ακριβώς αντίθετα, όταν έχεις υπερβολική αυτοπεποίθηση και πιστεύεις ότι είσαι ο καλύτερος σε ό,τι και αν κάνεις.

2.Περιοριστικές πεποιθήσεις για τους άλλους: πιστεύεις ότι όλοι είναι εναντίον σου και πως είναι χειριστικοί και αναξιόπιστοι. Έτσι δεν μπορείς να δημιουργήσεις υγιείς σχέσεις. Και σε αυτήν την περίπτωση ισχύει και το αντίστροφο: όταν πιστεύεις ότι μπορείς να εμπιστευτείς τον καθένα και πως όλοι είναι καλοί και ευγενικοί, όταν δηλαδή παραείσαι καλός και ευκολόπιστος, είναι πιθανό να αφήνεις τους γύρω σου να εκμεταλλεύονται την καλοσύνη σου και να δημιουργείς μη υγιείς σχέσεις.

3.Περιοριστικές πεποιθήσεις για τον κόσμο: υποθέτεις ότι δεν μπορείς να επιτύχεις στον κόσμο του σήμερα ή σκέφτεσαι ότι ο κόσμος είναι πολύ κακός και σκοτεινός και πως δεν θα καταφέρεις ποτέ να είσαι ευτυχισμένος. Το ίδιο ισχύει και αν τα βλέπεις όλα ρόδινα μέσα από το ροζ συννεφάκι σου.

Όπως καταλαβαίνεις υπάρχουν πολλά που πιστεύεις για εσένα, τους άλλους ή για τον κόσμο γύρω σου. Και το χειρότερο είναι πως νομίζεις ότι έχεις δίκιο σε όλα και δεν αντιλαμβάνεσαι ότι όλα αυτά σε κρατάνε πίσω.. Δεν αντιλαμβάνεσαι ότι οι αρνητικές πεποιθήσεις οδηγούν σε αρνητικές συνήθειες. Και εκείνες με τη σειρά τους επιφέρουν αρνητικά αποτελέσματα, τα οποία ενισχύουν ακόμα περισσότερο τις περιοριστικές σου πεποιθήσεις. Έτσι δημιουργείται ένας φαύλος κύκλος που είναι πολύ δύσκολο να σπάσεις.

Πώς θα ξεπεράσεις ό,τι σε κρατάει πίσω

Είναι πολύ δύσκολο να αλλάξεις συνήθειες χρόνων. Πόσω μάλλον όταν πιστεύεις ότι είναι 100% σωστές. Η αλλαγή δεν θα γίνει σε μία ημέρα. Το να υπενθυμίζεις στον εαυτό σου ότι είσαι ικανός, δεν θα σε κάνει ξαφνικά να πιστέψεις ότι δεν είσαι ανίκανος. Το πρώτο βήμα για να αλλάξεις τα αρνητικά πιστεύω σου είναι να κόψεις καθετί αρνητικό που ρουφάει την ενέργειά σου. Αλλάζοντας συνήθειες, θα αλλάξεις σταδιακά και νοοτροπία.

Για παράδειγμα, αν θεωρείς ότι δεν μπορείς να κάνεις φίλους, αποφεύγεις τις κοινωνικές συναναστροφές ή κάθεσαι βυθισμένος σε μία γωνία χωρίς να μιλάς με κανέναν, κάνε το εξής: την επόμενη φορά που θα βρεθείς σε μία παρόμοια κατάσταση, πάρε μία βαθιά αναπνοή, χαμογέλασε και μίλησε στον διπλανό σου. Το να γνωρίζεις νέα άτομα, ειδικά όταν εκείνα είναι πολύ φιλικά σε εσένα, θα σε κάνει να αναθεωρήσεις πολλά για τον εαυτό σου και για όλα όσα ενδεχομένως πίστευες εδώ και χρόνια. Και για να επιστρέψουμε στο παράδειγμά μας: ναι μπορεί να είσαι περίεργος κάποιες φορές, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις φίλους και ότι κάποια άτομα δεν θα σε αγαπήσουν για αυτό που είσαι.

Μην φοβάσαι την αλλαγή!

Να θυμάσαι ότι είσαι πιο δυνατός από όσο νομίζεις. Αρκεί να είσαι πρόθυμος να αντιμετωπίσεις τον ίδιο σου τον εαυτό και τα παιχνίδια που παίζει το μυαλό σου. 


Διάβασε ακόμα:

Μία Ψυχοθεραπεύτρια Εξηγεί Τι Είναι Η Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή 

Ώρα Για Αλλαγή; Μάθε Σε Τι Σε Ωφελεί

ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ