8 Σημάδια Που Μαρτυρούν Ότι Ίσως Δεν Έχεις Βρει Την Ισορροπία Προσωπικής Και Επαγγελματικής Ζωής

Μην αφήνεις τη ζυγαριά να γέρνει από τη λάθος πλευρά.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί πρέπει να αφήσεις το κινητό από το χέρι σου.
- Πώς οι προτεραιότητες θα σε μάθουν να λες "όχι".

Ξεκινάς μία καινούργια δουλειά. Σίγουρα θέλεις να δείξεις τον καλύτερό σου εαυτό: ξενυχτάς, δουλεύεις υπερωρίες, ακόμα και Σαββατοκύριακα για να κάνεις καλή εντύπωση. Ο καιρός περνάει και τα τρελά ωράρια συνεχίζονται, με αποτέλεσμα να μην έχεις χρόνο για την προσωπική σου ζωή. Και το χειρότερο; Παρατηρείς και κάποια περίεργα σημάδια που μαρτυρούν ότι.. υπάρχει πρόβλημα. Ποια είναι αυτά;

1.Πόνος

Μήπως υποφέρεις από διαρκείς πονοκεφάλους; Πονάει ο αυχένας σου και ό,τι και αν κάνεις δεν περνάει; Αν ναι, ίσως είναι ο τρόπος του οργανισμού σου να σου πει “Πρόσεχε! Κάπου υπάρχει πρόβλημα”. Μάλλον είναι η στιγμή να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αρχίσεις να φροντίζεις λίγο περισσότερο τον εαυτό σου. 

2.Κόπωση

Μήπως έχεις ένα διαρκές και επαναλαμβανόμενο αίσθημα ατονίας; Μία θολούρα και μία ζαλάδα που δεν λέει να φύγει; Αυτό είναι ένα σημάδι που σου στέλνει ο εγκέφαλός σου, ο οποίος σου λέει ότι δεν μπορεί να συγκεντρωθεί και να πάρει καθαρές αποφάσεις. Χρειάζεται και χρειάζεσαι διάλειμμα.

3.Ελάχιστη υπομονή

Μήπως δεν έχεις καθόλου υπομονή; Έχεις διαρκώς τα νεύρα σου και ξεσπάς συνεχώς στους γύρω σου; Αυτό είναι ένα ακόμη καμπανάκι ότι η ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής βρίσκεται σε κίνδυνο.

4.Έλλειψη διασκέδασης

Μήπως οι φίλοι και η οικογένειά σου παραπονιούνται ότι δεν σε βλέπουν συχνά; Αλήθεια, ποια ήταν η τελευταία φορά που πέρασες χρόνο μαζί τους; Για σκέψου λίγο. Όταν έχεις ένα υπερβολικά φορτωμένο πρόγραμμα, είναι πολύ εύκολο να χάσεις την αίσθηση του χρόνου και αυτό το Σαββατόβραδο με τους φίλους σου που νόμιζες ότι ήταν πρόσφατα, ήταν μήνες πριν.

5.Προβλήματα στις σχέσεις

Πότε ήταν η τελευταία φορά που ήσουνα πραγματικά παρών σε μία έξοδο σου; Και όταν λέμε να είσαι παρών, εννοούμε να είσαι παρών. Αν για παράδειγμα είσαι έξω με τους φίλους σου κάνοντας phubbing, ασχολείσαι δηλαδή διαρκώς με το κινητό σου, ή το μυαλό σου ταξιδεύει στη δουλειά, πάλι κάτι κάνεις λάθος.

6.Υπερβολική χρήση κινητού

Μήπως το κινητό είναι η προέκταση του χεριού σου; Μήπως βλέπεις συνεχώς τα email σου ακόμα και όταν είσαι στο σπίτι και προσπαθείς να απαντάς σε όλα ακόμα και ώρες εκτός γραφείου; Το γεγονός ότι κάποιος σου στέλνει email στις 22.00, δεν σημαίνει ότι πρέπει να του απαντήσεις. Κάνε λίγο unplug. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αποφορτιστείς.

7.Έλλειψη προτεραιοτήτων

Έχεις ένα υπερβολικά φορτωμένο πρόγραμμα, δεν ξέρεις από πού να αρχίσεις και σε ποιον να πεις όχι. Αν δεν βάζεις προτεραιότητες και δεν μπορείς να πεις εύκολα όχι με αποτέλεσμα ναεπιβαρύνεσαι ακόμα περισσότερο. Οι προτεραιότητές σου πρέπει να σχετίζονται με την ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, την οποία θα μπορέσεις να επιτύχεις μόνο όταν καταφέρεις να κάνεις σωστή διαχείριση χρόνου.

8.Τελειομανία

Η τελειομανία σου σού προκαλεί ακόμα περισσότερο άγχος και σε εμποδίζει να κάνεις σωστή διαχείριση του χρόνου σου. Έτσι η ζυγαριά γέρνει τις περισσότερες φορές προς την πλευρά της επαγγελματικής ζωής. 

Τι μπορείς να κάνεις 

Αν παρατήρησες κάποιο ή περισσότερα από τα παραπάνω σημάδια, τότε μάλλον κάτι κάνεις λάθος. Και κάτι πρέπει να αλλάξεις. Επειδή δεν μπορείς να αλλάξεις από τη μία ημέρα στην άλλη, κάνε μικρά βήματα. Ξεκίνα με τα email σου. Μην απαντάς σε όλα, ειδικά όταν έχεις φύγει από το γραφείο. Φτιάξε μία λίστα με προτεραιότητες και άρχισε να ασχολείσαι με δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με τη δουλειά και θα σε κάνουν να χαλαρώσεις και να διώξεις το στρες και την ένταση της ημέρας. Δώσε χρόνο και αγάπη στον εαυτό σου και βρες την ισορροπία που έχεις ανάγκη. 


Διάβασε ακόμα:

Πρόβλημα Διαχείρισης Χρόνου Ή Πρόβλημα Διαχείρισης Προτεραιοτήτων;

Άσε Τα Προβλήματα Της Δουλειάς Έξω Από Το Σπίτι. Οι Επιστήμονες Σου Λένε Πώς!

WORK LIFE BALANCE