7 Διατροφικοί Μύθοι Που Πρέπει Να Διαλύσεις

Τα τρόφιμα που μπορείς να βάλεις άφοβα στο πιάτο σου




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πόσο ψωμί μπορείς να τρως άφοβα.
- Γιατί πρέπει να προτιμάς τα φρούτα αντί για τους χυμούς.

Μαύρη ή λευκή ζάχαρη; Παχαίνει το ψωμί; Να πιω χυμό ή να φάω φρούτα; Η διατροφή μας χαρακτηρίζεται από πολλούς μύθους οι οποίοι δύσκολα καταρρίπτονται όταν ανακυκλώνονται για χρόνια, με αποτέλεσμα και εσύ - όπως και όλοι - να πέφτουμε στην παγίδα τους. Ας διαλύσουμε 7 από αυτούς:

Μύθος #1: Η μαύρη ζάχαρη είναι καλύτερη από τη λευκή

Όπως η λευκή ζάχαρη, έτσι και η μαύρη είναι κρυσταλλική ζάχαρη, στην οποία όμως έχουν προστεθεί μολάσες (παραπροϊόντα επεξεργασίας των ζαχαρότευτλων) και όντως έχει ένα μικρό περιεχόμενο σε μεταλλικά στοιχεία. Για να επωφεληθεί κάποιος όμως από τα συστατικά αυτά, θα πρέπει να καταναλώνει τεράστιες ποσότητες από ζάχαρη καθημερινά, δηλαδή να έχει αποφασίσει ότι σύντομα θα γίνει υπέρβαρος! Οι διαφορές μεταξύ των δυο τύπων είναι πολύ μικρές για να πει κάποιος ότι η μαύρη ζάχαρη είναι καλύτερη από την άσπρη. Όσο για το θερμιδικό περιεχόμενο δεν έχουν καμία διαφορά μεταξύ τους. Οπότε, καλό είναι να αποφεύγεις και την φανερή και την κρυφή ζάχαρη, τόσο την άσπρη όσο και τη μαύρη.

Μύθος #2: Όποιος έχει υψηλή χοληστερόλη, δεν πρέπει να καταναλώνει αυγά

Νεότερες μελέτες απέδειξαν ότι η χοληστερόλη του αυγού επηρεάζει σε σχετικά μικρό βαθμό τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα, σε αντίθεση με τις μεγάλες ποσότητες λίπους από ζωικής προέλευσης τρόφιμα (π.χ κρέας). Κατά συνέπεια, ακόμα και κάποιος που έχει αυξημένα επίπεδα χοληστερόλης μπορεί να τρώει 2-3 αυγά την εβδομάδα, ιδίως όταν ακολουθεί ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο. Φυσικά θα πρέπει να έχει κατά νου, ότι σε αυτά περιλαμβάνονται και τα αυγά που χρησιμοποιούνται στο μαγείρεμα και φυσικά όσα «κρύβονται» σε γλυκίσματα και έτοιμα τρόφιμα του εμπορίου

Μύθος #3: Το ψωμί παχαίνει

Το ψωμί φυσικά και δεν παχαίνει! Κάθε υδατάνθρακας από τους οποίους αποτελείται, παρέχει ενέργεια ίση με 4 θερμίδες ανά γραμμάριο, ακριβώς τις ίδιες με αυτές που παρέχουν οι πρωτεΐνες (π.χ κρέας, ψάρι). Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι όταν τρώει κανείς 100 γραμμάρια σκέτο ψωμί ή 100 γραμμάρια σκέτο ψητό στήθος από κοτόπουλο, προσλαμβάνει τις ίδιες θερμίδες. Συνεπώς, για την αύξηση του σωματικού βάρους φταίει η ποσότητα του ψωμιού που καταναλώνεται, καθώς και η προσθήκη λίπους (βούτημα στη σαλάτα).

Μύθος #4: Το σπανάκι και οι φακές αποτελούν πολύ καλές πηγές σιδήρου

Αν και τα τρόφιμα αυτά αποτελούνται από σίδηρο, πρέπει να γνωρίζουμε, ότι ο φυτικής προέλευσης σίδηρος απορροφάται δυσκολότερα από τον ανθρώπινο οργανισμό. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο σίδηρος που αξιοποιεί ο οργανισμός μας από το σπανάκι και τις φακές είναι λιγότερος από αυτόν που προέρχεται από το κρέας, τα ψάρια ή τα αυγά. Για να αξιοποιηθεί ο σίδηρος από το σπανάκι και τις φακές θα πρέπει να συνδυάζεται με βιταμίνη C που βοηθάει στην απορρόφηση του σιδήρου fe.

Μύθος #5: Ο συνδυασμός πρωτεϊνών και υδατανθράκων παχαίνει

Αυτό είναι μια εξωφρενική λογική, αντίθετη με τις αρχές της διατροφής. Πολλοί, μάλιστα, πιστεύουν ότι αν κόψουν τους υδατάνθρακες, θα αδυνατίσουν. Ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο περιέχει τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων υδατάνθρακα, πρωτεΐνη, λίπος. Όταν αυτές καταναλώνονται σε λογικές ποσότητες με βάση τις ατομικές ενεργειακές ανάγκες του κάθε οργανισμού, τότε εξασφαλίζουν την απαιτούμενη ενέργεια για τις καθημερινές ανάγκες και δεν δημιουργούν αύξηση του βάρους. 

Μύθος #6: Οι χυμοί είναι πιο θρεπτικοί από τα φρούτα

Ισχύει το ακριβώς αντίθετο, διότι τα ολόκληρα φρούτα περιέχουν και φυτικές ίνες απαραίτητες για την καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Επιπλέον, οι χυμοί λόγω της γρήγορης απορρόφησής τους αυξάνουν ταχύτερα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά την κατανάλωσή τους γι’ αυτό και αποφεύγουμε την συχνή πρόσληψη φρούτων σε μορφή χυμών στα άτομα με διαβήτη.

Μύθος #7: Πρέπει να πίνουμε οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα

Τελικά ισχύει ο κανόνας του “8” για το νερό; Δεν χρειάζεται να πίνει κανείς οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα για να είναι καλά ενυδατωμένος, αλλά οκτώ ποτήρια υγρών! Στα τελευταία συμπεριλαμβάνονται: το νερό, οι χυμοί φρούτων και λαχανικών, οι καφέδες, το τσάι, τα αφεψήματα βοτάνων (γενικώς, κάθε είδους ρόφημα), τα υγρά των φρούτων και των λαχανικών, ακόμα και τα αναψυκτικά, που καλό είναι βέβαια να μην καταναλώνονται συχνά. Εξαίρεση αποτελούν τα οινοπνευματώδη ποτά, που αντίθετα συντελούν στην αφυδάτωση του οργανισμού.



Αρχική δημοσίευση στο Λόγω Διατροφής


Διάβασε ακόμα:

Οι Ιδανικές Επιλογές Για Τσιμπολόγημα Μπροστά Στον Υπολογιστή

Αν Κόψω Τους Υδατάνθρακες, Θα Αδυνατίσω;

ΔΙΑΤΡΟΦΗ