10 Σημάδια Ότι Είσαι Ψυχικά Υγιής

Πώς να είσαι απόλυτα βέβαιος ότι είσαι σε ψυχική ισορροπία.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Τι κερδίζει ένας ψυχικά ισορροπημένος άνθρωπος
- Γιατί πρέπει να μάθεις να ελέγχεις τον θυμό σου

Υπάρχουν μέρες που η διάθεσή σου είναι πεσμένη ή το άγχος σε έχει ακινητοποιήσει ή ο θυμός σου είναι τόσο φουντωμένος που σε κάνει επιθετικό με τους άλλους; Και παρόλο που στους περισσότερους όλα αυτά είναι συχνά, κάποιες φορές σε κάνουν να αναρωτιέσαι: μήπως κάτι δεν πάει καλά με σένα; Κι όμως, θα πρέπει να ξέρεις ότι, εφόσον μπορείς να διαχειρίζεσαι δυσάρεστα συναισθήματα και πιεστικές καταστάσεις συνεχίζοντας να κολυμπάς χωρίς να… πνίγεσαι, το πιθανότερο είναι ότι είσαι μια χαρά!

Υπάρχουν, όμως, κάποια συγκεκριμένα σημάδια που διαπιστώνονται στους ψυχικά υγιείς. Το ήξερες αυτό; Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη με επικεφαλή τον Dr. Wiebke Bleidorn που δημοσιεύθηκε στο PsyArXiv, συνήθως διαπιστώνονται 10 συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε εκείνους που έχουν ψυχική ισορροπία. 

Ορίστε ποια είναι αυτά:

1.Ευθύτητα

Το να μπορείς να είσαι ειλικρινής και να επικοινωνείς χωρίς δυσκολία, ενδοιασμούς, συστολή ή καχυποψία τις σκέψεις και τα συναισθήματά σου είναι ένα σημάδι καλής ψυχικής υγείας.

2.Λειτουργικότητα

Ολοκληρώνεις τις περισσότερες υποχρεώσεις σου με συνέπεια, στο πλαίσιο των χρονικών σου ορίων και χωρίς σημάδια αποδιοργάνωσης; Αυτό σημαίνει ότι έχεις καλή λειτουργικότητα στην καθημερινότητά σου, πράγμα που αποτελεί σίγουρα καλό σημάδι.

3.Ανοιχτή καρδιά

Το να μπορείς και να επιτρέπεις στον εαυτό σου να νιώσει όλη την γκάμα των συναισθημάτων, θετικά και αρνητικά, αποτελεί σημάδι ψυχικής υγείας, αρκεί να μην κολλάς σε κάποια από αυτά εμμονικά.

4.Θέρμη

Εδώ εξετάζεις πόσο ζεστός ή ψυχρός είσαι με τους άλλους, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι ειδικοί στην ψυχική υγεία προτιμούν να είσαι ζεστός. Κυρίως, επειδή αυτό θα σου επιτρέψει να σχετιστείς πιο εύκολα με τους άλλους και να αναπτύξεις πιο ποιοτικές σχέσεις μαζί τους.

5.Δεκτικότητα στα θετικά συναισθήματα

Κάτι πάει ανάποδα κι αμέσως αναστατώνεσαι ή λυπάσαι. Τι κάνεις, όμως, όταν σου συμβαίνει κάτι καλό; Πόση χαρά παίρνεις από αυτό; Επομένως, αυτό που πρέπει να εξετάσεις είναι το κατά πόσο επιτρέπεις στον εαυτό σου να βιώσει και να απολαύσει τα θετικά συναισθήματα.

6.Χαμηλά επίπεδα κατάθλιψης

Υπάρχουν πολλά που μπορεί να σε στεναχωρήσουν, κατά τη διάρκεια της ημέρας, επηρεάζοντας αρνητικά τη διάθεσή σου. Όπως και προβλήματα που σε επιβαρύνουν ψυχολογικά. Πόσο, όμως, επιτρέπεις σε όλα αυτά να παγιώσουν μια θλίψη που παγιώνεται και επιμένει; Αν καταφέρνεις να ρυθμίζεις το συναίσθημά της θλίψης, τότε σίγουρα ανήκεις στους ψυχικά υγιής.

7.Χαμηλά επίπεδα άγχους

Εδώ η πρόκληση έγκειται στο να καταφέρνεις να διατηρείς τα επίπεδα του άγχους χαμηλά, ακόμα κι αν είσαι υπό πίεση. Αν μπορείς να το πετύχεις αυτό, τότε σίγουρα είσαι σε καλό δρόμο.

8.Έλεγχος θυμού

Πράγμα που σημαίνει ότι, ακόμα κι όταν θυμώνεις, έχεις τις δεξιότητες όχι μόνο να ελέγξεις και να αποφύγεις ένα ξέσπασμα θυμού, αλλά να κάνεις και όλες εκείνες τις σκέψεις που χρειάζεται για να ξεπεράσεις, να διαχειριστείς και να αφήσεις πίσω σου το θυμό. Όμως, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τον κρύβεις, με αποτέλεσμα να βράζεις μέσα σου.

9.Χαμηλή ευαισθησία στο στρες

Που σημαίνει ότι δεν αντιδράς με ευερεθιστικότητα ή επιθετικότητα απέναντι στους άλλους, ή δεν έχεις είδους συμπτώματα, όπως για παράδειγμα αϋπνία ή υπερφαγία λόγω στρες.

10.Σταθερότητα

Τα άτομα με ψυχική ισορροπία διακρίνονται γενικά από χαμηλή παρορμητικότητα, επιδεικνύοντας σταθερότητα τόσο στο χαρακτήρα όσο και στη συμπεριφορά αλλά και στη διάθεσή τους.

Και ποια είναι τα οφέλη;

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα άτομα που συγκέντρωναν τα παραπάνω χαρακτηριστικά είχαν γενικότερα πιο αυξημένη προσαρμοστικότητα, καλύτερη και πιο ειρηνική επικοινωνία με τους γύρω τους και πιο αυξημένη αυτοπεποίθηση. Ήταν επίσης πιο αισιόδοξα και πιο σταθερά ως χαρακτήρες.

Φυσικά, διαβάζοντας τα παραπάνω, μπορεί να διαπιστώσεις ότι κάποια από αυτά ενσωματώνονται στον χαρακτήρα σου, ενώ άλλα λείπουν. Τα καλά νέα είναι ότι διαβάζοντάς τα έχεις το περιθώριο βελτιώσεων ή αλλαγών προς μια πιο θετική κατεύθυνση.

Κι αν πάλι σου λείπουν πολλά από τα παραπάνω, μπορείς να προβληματιστείς και να αναζητήσεις τον δρόμο που θα σε βοηθήσει να ανακτήσεις τη χαμένη σου ισορροπία. 


Διάβασε ακόμα:

Tα Μυστικά Των Ψυχικά Δυνατών

Τα Τρία «Φ» Που Πρέπει Να Μάθεις, Για Να Διώξεις Θυμό Και Θλίψη


ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ