H Καλύτερη Στιγμή Για 9 Συνήθειες Υγείας

Οι χρήσιμες πληροφορίες της χρονοβιολογίας.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Ποια είναι η καλύτερη ώρα για να αερίσεις το σπίτι
- Πότε είναι καλύτερο να γυμνάζεσαι

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποια είναι η καλύτερη ημέρα για να ζυγιστείς; Για να γυμναστείς; Για να μετρήσεις την πίεσή σου; Κι όμως! Υπάρχουν απαντήσεις σε τέτοιους είδους ερωτήσεις, σύμφωνα με τα δεδομένα των επιστημονικών ερευνών των τελευταίων χρόνων. Πιο συγκεκριμένα, με βάση τη χρονοβιολογία προκύπτουν λεπτομέρειες που σου επιτρέπουν να γνωρίζεις ποια είναι η καλύτερη ώρα για συγκεκριμένες συνήθειες που αφορούν στην υγεία και την ευεξία σου.

Εμείς με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Υγείας συγκεντρώσουμε 9. Ιδού, λοιπόν, ποια είναι η καλύτερη ημέρα ή ώρα:

1.Για να ανοίξεις τα παράθυρα

Όχι πάντως στις έξι το πρωί, που πιθανόν ξυπνάς. Τότε, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η ώρα με τα περισσότερα αλλεργιογόνα και τη μεγαλύτερη συγκέντρωση ατμοσφαιρικής ρύπανσης στον αέρα. Αντίθετα, έχει πολύ καλύτερη ποιότητα μεταξύ 9 με 11 το πρωί ή μεταξύ 12 με 4 το απόγευμα. Λάβε υπόψη ότι ο αερισμός του σπιτιού πρέπει να γίνεται κάθε μέρα και ο κανόνας αυτός ισχύει ακόμα και τις κρύες ημέρες του χειμώνα. Να θυμάσαι, ωστόσο, ότι 15 λεπτά αρκούν για έναν καλό αερισμό.

2.Για να κάνεις σφράγισμα

Η επιρροή της αναισθησίας διαρκεί περισσότερο το απόγευμα από ότι το πρωί, σύμφωνα με έρευνα στο Reagers’s Digest. Πιο συγκεκριμένα, η διάρκειά της είναι 5 φορές μεγαλύτερη. Αυτό σημαίνει ότι είναι καλύτερα να προγραμματίζεις τις επισκέψεις σου στον οδοντίατρο τις απογευματινές ώρες.

3.Για να μετρήσεις την πίεσή σου

Είναι το πρωί ή το βράδυ. Γενικά, είναι προτιμότερο να μετράς την πίεσή σου πάντα την ίδια ώρα κάθε μέρα. Το πρωί είναι συνήθως σε πιο υψηλά επίπεδα. Τις βραδινές ώρες, όμως, είναι πιο πιθανό να είναι σε πιο χαμηλά επίπεδα απ’ ότι τις άλλες ώρες της ημέρας, που συνήθως είμαστε υπ’ ατμόν, εξηγεί ο Dr. Dabid Glass, ερευνητής βιολόγος, ειδικός στη μελέτη των κιρκαδιανών ρυθμών. Συνήθως συστήνεται σε άτομα που παρακολουθούν την πίεσή τους να κάνουν μετρήσεις δύο φορές τη μέρα. Ένα σχήμα μέτρησης πρωί-βράδυ είναι μια καλή επιλογή με βάση όσα αναφέρθηκαν.

4.Για να ζυγιστείς

Έρευνα του Washington University School of Medicine έδειξε ότι σε άτομα που κάνουν δίαιτα, η ζυγαριά δείχνει το πιο χαμηλό βάρος την Παρασκευή. Οι επικεφαλής της έρευνας εξηγούν ότι, επειδή είναι πιο πιθανό να υποκύψεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου σε γαστριμαρικούς πειρασμούς και ως εκ τούτου να έχεις επιπλέον θερμιδική πρόσληψη, είναι πιο πιθανό να ζυγίζεις περισσότερο τη Δευτέρα. Αυτό όμως το επιπλέον βάρος που πιθανόν να δείξει η ζυγαριά θα σε βοηθήσει να θέσεις τα σωστά όρια κατά τη διάρκεια της εβδομάδας.

5.Για να γυμναστείς

Η απογευματινή ώρα είναι η καλύτερη, σύμφωνα με τον Michael Deschenes, καθηγητή φυσικής αγωγής στο College of William & Mary in Williamsburg στη Βιρτζίνια. Σύμφωνα με την έρευνα στην οποία ήταν επικεφαλής, η αντοχή σου είναι μεγαλύτερη μεταξύ 5 και 8 μ.μ. από ότι τις πρωινές ώρες. Επίσης, οι μυς σου έχουν προθερμανθεί καλύτερα κατά τη διάρκεια της ημέρας, λόγω της κινητικότητάς σου, πράγμα που μειώνει την πιθανότητα τραυματισμών.

6.Για να φας το βραδινό σου

Προτίμησε να γευματίσεις το βράδυ μία ώρα πιο νωρίς από ότι συνήθως. Σύμφωνα με το Northwestern University, όσο πιο νωρίς τρως το βραδινό σου, τόσο πιο πιθανό είναι να χάσεις βάρος, αν αυτός είναι ο στόχος σου ή να αποφύγεις να παχύνεις. Eπίσης, η γενική σύσταση των διαιτολόγων για την κατανάλωση βραδινού, προκειμένου να μην έχει κάποιος γαστρολογικές ενοχλήσεις όπως δυσπεψία ή καούρα - ιδιαίτερα αν πάσχει από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση - είναι να τρώει τουλάχιστον τρεις ώρες πριν πέσει για ύπνο.

7.Για να πάρεις ασπιρίνη

Προτίμησε τις απογευματινές ή βραδινές ώρες. Είναι λιγότερο πιθανό να αναστατώσει το στομάχι σου, αφού σίγουρα θα έχεις γευματίσει κατά τη διάρκεια της ημέρας. Μία επιπλέον πληροφορία σχετικά με την ασπιρίνη έχει να κάνει με την προστατευτική της δράση στην υγεία της καρδιάς, δεδομένου ότι έχει θρομβολυτική δράση. Η στατιστική γενικά δείχνει ότι ο κίνδυνος για καρδιαγγειακό επεισόδιο είναι μεγαλύτερος στις έξι το πρωί. 

8.Για να κάνεις αναπνευστικό έλεγχο

Σύμφωνα με τους πνευμονολόγους το δυναμικό της αναπνευστικής λειτουργίας πέφτει μεταξύ 2 και 5 το πρωί. Μία αναπνευστική δοκιμασία και γενικά ένα check up για τον έλεγχο της αναπνευστικής λειτουργίας που διεξάγεται το πρωί, μπορεί να είναι πιο αντιπροσωπευτικό για τη διάγνωση άσθματος, εξηγεί ο Δρ. Μichael Smolensky από το Πανεπιστήμιο του Τέξας.

9.Για να πάρεις θεραπεία για την αλλεργία

Το βράδυ είναι η καλύτερη ώρα για να πάρεις χάπια για παθήσεις όπως το αλλεργικό συνάχι. Εκτός του ότι ηρεμούν άμεσα τα ενοχλητικά συμπτώματα της αλλεργίας, όπως καταρροή, φταρνίσματα, κνησμό κ.α., τα χάπια αυτά προκαλούν υπνηλία. Όσο πιο νωρίς το βράδυ τα πάρεις, τόσο λιγότερο θα νυστάζεις την επόμενη ημέρα, εξηγεί ο Richard Martin από το Νational Jewish Health in Denver.


Διάβασε ακόμα:

Κι Όμως, Η Ημικρανία Σαμποτάρει Την Αποδοτικότητα Σου

Τα 12 Καλύτερα Δώρα Από Εσένα για Εσένα

ΥΓΕΙΑ