Όσα Πρέπει Να Γράψεις Στο Χαρτί Για Να Πετύχεις Τους Στόχους Του '19

Θες να αυξήσεις κατά 33% την κατάκτηση της επιτυχίας στους στόχους σου; Πάρε μολύβι και χαρτί!




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Πως ξεκινάει κάθε πετυχημένη προσπάθεια

- Βήμα-προς-βήμα τι πρέπει να κάνεις


Τις ημέρες που είσαι σε φάση εσωτερικής ανασκόπησης όπως στο τέλος της χρονιάς ή στην αρχή της νέας, σίγουρα έχεις μεταξύ άλλων και αυτό στο μυαλό σου: Θα καταφέρεις αυτήν τη φορά να πετύχεις τους στόχους σου; Κι όμως το 2019 μπορείς να δημιουργήσεις τη ζωή που ονειρεύεσαι ανεβάζοντας τις προσδοκίες σου πολύ υψηλά, όπως σου αξίζει.

Ξέρεις όμως ποια πρέπει να είναι η πρώτη και βασική σου κίνηση για να αυξήσεις την πιθανότητες να επιτύχεις τους στόχους σου; Σε ένα σημειωματάριο, δημιούργησε μια λίστα με τα κύρια γεγονότα της χρονιάς που πέρασε και σκέψου πάνω σε αυτά τι πήγε καλά και εντόπισε τι θα μπορούσε να πάει καλύτερα τη νέα χρονιά.

Οι νευροεπιστήμες μάς έχουν διδάξει ότι οι προσδοκίες μας επηρεάζουν την απόδοση μας. Γι’ αυτό σκέψου: Ποιες είναι οι προσδοκίες σου και οι στόχοι σου για το 2019; Ο καθορισμός στόχων με τον τρόπο που αναφέρεται παρακάτω βοηθάει τους ενήλικες, αλλά και τα παιδιά, να κατακτήσουν υψηλότερα ποσοστά επιτυχίας καθώς μαθαίνουν να γίνονται πιο επινοητικοί και εφευρετικοί στο να βρίσκουν λύσεις για την επίτευξη των στόχων τους. Το ενδιαφέρον, ωστόσο, είναι άλλο. Μελέτη του 2015 από τον ψυχολόγο Gail Matthews έδειξε ότι οι άνθρωποι, οι οποίοι έγραψαν τους στόχους τους, ήταν κατά 33% πιο επιτυχημένοι στην επίτευξή τους από εκείνους που απλώς τους διατύπωσαν νοερά.

Με βάση αυτό το εύρημα, σού παραθέτω τα βήματα για να κάνεις το 2019 την καλύτερη σου χρονιά:

1.Γράψε τους στόχους σου

Φρόντισε να το κάνεις με τέτοιον τρόπο, ώστε να είναι συγκεκριμένοι, μετρήσιμοι, ρεαλιστικοί, χρονικά προσδιορισμένοι (δηλαδή να πραγματοποιηθούν μέσα στο διάστημα που θα ορίσεις). Για παράδειγμα: “Θα πηγαίνω τρεις φορές την εβδομάδα, κάθε Τρίτη, Πέμπτη και Σάββατο συγκεκριμένες ώρες στο γυμναστήριο και θα κάνω μαθήματα ενδυνάμωσης και ένα μάθημα pilates.”

2.Γράψε για τον κάθε στόχο τους λόγους που θες να τον επιτύχεις

Φρόντισε να γράψεις όλους τους λόγους με κάθε λεπτομέρεια. Εστίασε καθημερινά στους λόγους αυτούς. Οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν πετυχαίνουν έναν στόχο, είναι διότι δεν έχουν δυνατό κίνητρο για να τον πραγματοποιήσουν ή στην πορεία το ξεχνούν. Εάν όμως εστιάζεις καθημερινά στο πώς θα αλλάξει η ζωή σου όταν θα έχεις επιτύχει το στόχο σου, θα παραμείνεις κινητοποιημένος.

3.Φτιάξε το γραπτό πλάνο με τα μικροβήματά σου

Δημιούργησε ένα πλάνο με συγκεκριμένα, μετρήσιμα, ρεαλιστικά και με χρονοδιάγραμμα βήματα που θα κάνεις προς τον στόχο σου. Τι χρειάζεται να γίνει για να πετύχεις τον στόχο σου; Πίστεψε με, αυτό που λείπει στους ανθρώπους δεν είναι οι διαθέσιμοι πόροι (όπως ο χρόνος, τα χρήματα κλπ.) για να πραγματοποίησουν τους στόχους τους, αλλά η εφευρετικότητα. Για παράδειγμα, αν δεν έχεις χρόνο να γυμναστείς, μπορείς να αφήσεις το αυτοκίνητο σου και να δεσμευτείς καθημερινά να περπατάς μια συγκεκριμένη απόσταση.

4.Κατάγραψε τα πιθανά εμπόδια προς τον στόχο σου

Τι μπορεί να σε εμποδίσει από το να τον πραγματοποιήσεις; Στη συνέχεια, αποτύπωσε τα ρεαλιστικά βήματα που χρειάζεται να κάνεις για να αποτρέψεις αυτά τα εμπόδια και να τα ξεπεράσεις. Χρησιμοποίησε ευελιξία και εφευρετικότητα.

5.Ενίσχυσε την πίστη σου

Με ελάχιστο το 1 και μέγιστο το 10 εξέτασε σε τι βαθμό πιστεύεις ότι θα τα καταφέρεις να πετύχεις τον στόχο σου; Αν η απάντηση σου είναι κάτω από 10 θα πρέπει να ξέρεις ότι χρειάζεται να γίνει 10. Τι πιστεύεις όμως ότι θα ενισχύσει την πίστη σου για να φτάσεις στο 10; Γράψε όλες τις σκέψεις και τα επιχειρήματα που χρειάζεται για να ενισχύσεις την πίστη σου στο στόχο σου καθώς και τα βήματα που θα ενισχύσουν την πίστη σου.

Σύμφωνα με μελέτη οι άνθρωποι, οι οποίοι έγραψαν τους στόχους τους, ήταν κατά 33% πιο επιτυχημένοι στην επίτευξή τους από εκείνους που απλώς τους διατύπωσαν νοερά.

Και τα μη γραπτά βήματα

Επίσης μπορεί να σε βοηθήσουν στην κατάκτηση των στόχων σου και τα εξής:

1.Βρες έναν μέντορα

Κάποιον που έχει πραγματοποιήσει τον στόχο σου και μελέτησε ποια βήματα ακολούθησε για να τον πετύχει. Είναι πολύ βοηθητικό να έχεις έναν άνθρωπο που να σε εμπνέει προς τον στόχο σου και να σκέφτεσαι ότι όπως το κατάφερε ο μέντορας σου, μπορείς και εσύ.

2.Δεσμεύσου για την υλοποίηση του κάθε στόχου σου

Δέσμευση σημαίνει ότι θα κάνεις αυτό που έχεις πει, ανεξάρτητα από τη διάθεση να το κάνεις ή όχι. Ακολούθησε τα βήματα και τις πρακτικές που θα σε βοηθήσουν στην επίτευξη του στόχου σου και να είσαι σίγουρος ότι η ικανοποίηση που θα νιώσεις με την επίτευξή του θα είναι μοναδική.

3.Οραματίσου τον στόχο σου καθημερινά

Σκέψου νοερά ότι τον έχεις ήδη πετύχει και νιώσε τα συναισθήματα που θα νιώθεις σαν να έχει επιτευχθεί. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσεις τον στόχο σου είναι όταν χρησιμοποιείς τη φαντασία σου για να δημιουργήσεις αυτό που θέλεις στη ζωή σου.

Τι να θυμάσαι

Έχοντας ισχυρή επιθυμία να πετύχεις τους στόχους σου, κατάλληλη κινητοποίηση και πίστη αλλά και ακολουθώντας τα παραπάνω βήματα με πειθαρχία και δέσμευση, αυτήν τη χρονιά μπορείς να καταφέρεις να κάνεις στόχους σου πραγματικότητα.


Διάβασε ακόμα:

5 Βήματα Για Να Πετύχεις Τους Fitness Στόχους Σου Τη Νέα Χρονιά

Μυστικά Οικογενειακής Ευτυχίας


WORK SMARTER