5 Καθημερινές Συνήθειες Που Σου Κάνουν Κακό

Φαινομενικά είναι αβλαβείς, αλλά σου κάνουν περισσότερο κακό από ότι νομίζεις.




Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Γιατί δεν πρέπει να ασχολείσαι συνεχώς με το Instagram
- Γιατί πρέπει να πίνεις καφέ αφού φτάσεις στο γραφείο 


Ξυπνάς, αφού πατήσεις 2-3 φορές το snooze. Κάνεις γυμναστική, μπάνιο, φτιάχνεις πρωινό και ξεκινάς για το γραφείο. Σίγουρα έχεις κι εσύ, όπως οι περισσότεροι, μία πρωινή ρουτίνα. Μπορεί να μην είναι ακριβώς αυτή, αλλά κάθε πρωί κάνεις συγκεκριμένα πράγματα. Κάποια από αυτά σε βοηθούν να ξυπνήσεις και να προετοιμαστείς για την ημέρα που έχεις μπροστά σου και κάποια άλλα… σου κάνουν κακό και σαμποτάρουν την αποδοτικότητα και την πνευματική σου κατάσταση. Το θέμα είναι ότι δεν το καταλαβαίνεις.

Ακολουθούν οι πιο συνηθισμένες συνήθειες που σου κάνουν κακό και όλα όσα πρέπει να κάνεις για να τις βελτιώσεις.

1.Ασχολείσαι με τα social media

Όταν ξυπνάς, στο μετρό, στο λεωφορείο, στο γραφείο ή την ώρα του φαγητού ασχολείσαι με το Instagram και με τα social media γενικότερα. Μπορεί να σου φαίνεται διασκεδαστικό, ωστόσο πρόσφατη έρευνα αποκαλύπτει ότι μπορεί να είναι ένας από τους κύριους παράγοντες που αυξάνει την πνευματική σου κόπωση και σου ρίχνει τη διάθεση. Αν αναρωτιέσαι γιατί συμβαίνει αυτό, η απάντηση είναι πολύ απλή: βλέποντας τις φωτογραφίες των φίλων σου, ασυναίσθητα ή συνειδητά, συγκρίνεις τη ζωή τους με τη δική σου. Το ίδιο φυσικά κάνεις με την εξωτερική σου εμφάνιση, την κοινωνική σου ζωή, τον σύντροφό σου ή τη δουλειά σου. Η κατάθλιψη που μπορεί να προκαλέσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι πολύ πιο συχνή από ότι φαντάζεσαι. Και είναι πολύ εύκολο να αισθανθείς απογοήτευση για τη ζωή σου όταν βλέπεις συνεχώς τις φαινομενικά τουλάχιστον "καλύτερες" ζωές των άλλων. 

Τι μπορείς να κάνεις; Βάλε όρια στην τεχνολογία και τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ασχολήσου με δραστηριότητες που σε ξεκουράζουν και σε βοηθούν να χαλαρώσεις πραγματικά, όπως το να ακούσεις μουσική ή μια βόλτα στη φύση.

2.Παραπονιέσαι διαρκώς σε όλους (και τον εαυτό σου)

Είναι πολύ υγιές να εκφράζεσαι, ιδιαίτερα όταν αισθάνεσαι λυπημένος, ωστόσο ένας τρόπος σκέψης γεμάτος αρνητισμό, σε οδηγεί αναπόφευκτα και σε μία αρνητική στάση ζωής. Είναι πολύ σημαντικό να μην γκρινιάζεις διαρκώς στους γύρω σου ή ακόμα και στον εαυτό σου. 

Τι μπορείς να κάνεις; Προσπάθησε να αλλάξεις τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς και δοκίμασε να υιοθετήσεις μια πιο αισιόδοξη και γεμάτη ευγνωμοσύνη οπτική γωνία απέναντι στη ζωή.

3.Ζυγίζεσαι κάθε μέρα

Το να διατηρείς το βάρος σου σε σταθερά επίπεδα είναι σημαντικό. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να έχεις εμμονή και να ζυγίζεσαι κάθε μέρα. Έχε στο μυαλό σου ότι το βάρος σου μπορεί να μεταβάλλεται καθημερινά, ανάλογα με το φαγητό που καταναλώνεις, το νερό που πίνεις, τις πιθανές μεταβολές στις ορμόνες σου, ακόμα και την ώρα της ημέρας. Και όμως υπάρχει τρόπος για επιτυχημένη απώλεια βάρους.

Τι μπορείς να κάνεις; Κατέβα από τη ζυγαριά, φάε ισορροπημένα και παρακολούθησε το βάρος σου μία φορά την εβδομάδα. 

4.Χρησιμοποιείς το κινητό πριν πας για ύπνο

Μήπως ασχολείσαι κι εσύ με το κινητό σου όχι μόνο μόλις ξυπνήσεις αλλά και πριν κοιμηθείς; Αν απάντησες ναι, τότε είναι πολύ πιθανό να υποφέρεις από νευρικότητα και αϋπνία. Αυτό συμβαίνει επειδή το μπλε φως που εκπέμπει το κινητό σου κρατάει σε εγρήγορση τον εγκέφαλό σου τουλάχιστον για 2 ώρες από την τελευταία φορά που το χρησιμοποίησες. Επειδή ο ύπνος σου είναι απαραίτητος για την υγεία και την ευεξία σου, φρόντισέ τον. 

Τι μπορείς να κάνεις; Σταμάτησε να χρησιμοποιείς το κινητό ή το tablet τουλάχιστον 1 ώρα πριν πας για ύπνο και αντί για αυτό, προτίμησε να διαβάσεις ένα βιβλίο.

5.Πίνεις καφέ πολύ νωρίς

Μήπως η κίνηση στους δρόμους σου προκαλεί αυξημένη νευρικότητα και άγχος; Ξέρεις ότι ο ένοχος μπορεί να είναι ο πρωινός σου καφές; Μπορεί η καφεΐνη να σε ξυπνάει και να σε κρατάει σε εγρήγορση, την ίδια στιγμή όμως διεγείρει τα συμπτώματα του άγχους, όπως για παράδειγμα τους παλμούς της καρδιάς, τη θερμοκρασία του σώματος, την ανησυχία, ακόμα και την αναπνοή σου.

Τι μπορείς να κάνεις; Προσπάθησε να μην πιεις καφέ μέχρι να φτάσεις στο γραφείο και δεις τι δουλειές έχεις να κάνεις και αντικατάστησέ τον με κάτι πιο χαλαρωτικό, όπως για παράδειγμα ένα ρόφημα με βότανα. Και κάτι ακόμα! Άφησε κάτω τον καφέ σου στις 14.00.  

Να θυμάσαι!

Δεν είναι εύκολο να αλλάξεις συνήθειες από τη μία ημέρα στην άλλη. Εξάλλου υπάρχουν κανόνες για να υιοθετήσεις μία νέα συνήθεια. Κάνοντας όμως μικρά βήματα καθημερινά και υιοθετώντας μία πιο υγιεινή ρουτίνα, θα έχεις σταδιακά έναν πιο ισορροπημένο τρόπο ζωής με λιγότερο άγχος. 


Διάβασε ακόμα:

Τα Ναι Και Τα Όχι Για Να Κοιμάσαι Καλύτερα

Πώς Ένα Βιβλίο Μπορεί Να Βελτιώσει Τη Ζωή Σου Σε 3 Λεπτά

ΥΓΕΙΑ