Εσύ, Το Παιδί Και Η … Μέση Σου

Οι συνήθειες που ταλαιπωρούν το μυοσκελετικό σου σύστημα και πρέπει να τις αλλάξεις.





Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

- Ποιες είναι οι συνήθειες που επιβαρύνουν τη μέση σου
- Πώς θα τις αλλάξεις


Η ζωή με τα παιδιά μοιάζει συχνά με αγώνα δρόμου μετ’ εμποδίων και άρσης βαρών. Αν, μάλιστα, λαθεμένες συνήθειες εδραιωθούν στην καθημερινότητά σου, είναι πολύ πιθανό «να ακούσεις» το σώμα σου να διαμαρτύρεται, εκδηλώνοντας πόνο στον αυχένα, τους ώμους, τη μέση, τα πόδια, συμπτώματα από τα οποία πολύ συχνά υποφέρουν οι γονείς με μικρά παιδιά και ιδιαίτερα οι μητέρες.

Ο Γιώργος Γουδέβενος, Διδάκτωρ Ιατρικών Χειρισμών, Φυσικοθεραπευτής, Επιστημονικός Συνεργάτης Πανεπιστημίου Κρήτης, επισημαίνει ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες λάθος συνήθειες που κάνουν οι γονείς με μωρό ή μικρά παιδιά στην καθημερινότητά τους, δίνοντας φυσικά οδηγίες για το πώς μπορούν να τις διορθώσουν.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ Νο1: Παίρνεις το παιδί σου αγκαλιά, σκύβοντας τον κορμό σου.

Γιατί πρέπει να την αλλάξεις: Σηκώνοντας βάρη με αυτό τον τρόπο επιβαρύνεις τη μέση σου.

Για αυτό: Όταν σηκώνεις το μωρό ή το μικρό παιδί, θα πρέπει να το κάνεις με τον σωστό τρόπο. Όχι σκύβοντας αλλά λυγίζοντας τα γόνατα και κρατώντας τον κορμό σου ίσιο, φροντίζοντας πάντα, προτού λυγίσεις τα γόνατα, να βρίσκεσαι όσο το δυνατόν πιο κοντά στο παιδί. Το ίδιο να κάνεις κι όταν θες να μιλήσεις στο μικρό παιδί. Να κατεβαίνεις στο επίπεδό του, λυγίζοντας τα πόδια σου κι όχι σκύβοντας από πάνω του. Επίσης, αν έχεις μωρό, καλό είναι να επενδύσεις σε μία αλλαξιέρα, έτσι ώστε να μπορείς να το αλλάζεις χωρίς να χρειάζεται να σκύψεις στην κούνια, το κρεβάτι ή στον καναπέ, πράγμα επιβαρυντικό για τη μέση σου.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ Νο2: Κρατάς το ακουστικό του ασύρματου τηλεφώνου ανάμεσα στο αυτί και τον ωμό, ενώ ταυτόχρονα σιδερώνεις, μαγειρεύεις, ταϊζεις ή ντύνεις το παιδί.

Γιατί πρέπει να την αλλάξεις: Κάθε φορά που εγκλωβίζεις το ακουστικό μεταξύ ώμου και αυτιού, φορτίζεις με υπερβολική ένταση τον αυχένα σου. Το κεφάλι ζυγίζει από μόνο του 5 με 7 κιλά, με αποτέλεσμα, όταν το κρατάς σε μία αντίξοη θέση, να επιβαρύνεται ο αυχένας σου.

Γι’ αυτό: Φρόντισε, όταν μιλάς στο τηλέφωνο, να κρατάς το ακουστικό με το χέρι, κάνοντας συχνές εναλλαγές από το ένα αυτί στο άλλο. Επίσης, προτίμησε μία συσκευή με ανοιχτή ακρόαση, για να τη χρησιμοποιείς, όταν χρειάζεται να μιλήσεις, ενώ ασχολείσαι με τα παιδιά ή κάνεις δουλειές του σπιτιού. Να θυμάσαι ακόμα πως, αν έχεις μωρό, το παρκάκι είναι το πιο ασφαλές μέρος, για να το βάλεις, όταν θέλεις να μιλήσεις στο τηλέφωνο.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ Νο3 : Κουβαλάς την τεράστια φορτωμένη τσάντα στον έναν ώμο.

Γιατί πρέπει να την αλλάξεις: Αν κρεμάς μια βαριά φορτωμένη τσάντα στον ώμο σου, υπάρχει βάρος από τη μία πλευρά χωρίς σωστή ευθυγράμμιση, με αποτέλεσμα να επιβαρύνονται ώμοι, πλάτη, μέση και αυχένας, ενώ μπορεί να επιδεινωθούν προβλήματα, όπως η οσφυαλγία.

Γι’ αυτό: Προτίμησε να πάρεις μία τσάντα με μακρύ λουρί για τα πράγματα του μωρού ή του μικρού παιδιού, που θα μπορείς να την περνάς μπροστά από το στήθος σταυρωτά αντί να την κρεμάς από τον ώμο. Καλή εναλλακτική είναι και το σακίδιο, όπου μπορείς να βάλεις τα πράγματα του μωρού ή του μικρού παιδιού, να το περνάς και από τους δύο ώμους (ποτέ από τον έναν) πίσω στην πλάτη σου, έχοντας ελεύθερα τα χέρια σου.

Αν λαθεμένες συνήθειες εδραιωθούν στην καθημερινότητά σου, είναι πολύ πιθανό «να ακούσεις» το σώμα σου να διαμαρτύρεται.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ Νο 4: Κρατάς το μωρό ή το νήπιό σου συνέχεια αγκαλιά.

Γιατί πρέπει να την αλλάξεις: Παρόλο που σύμφωνα με τους ειδικούς τα οφέλη της αγκαλιάς για ένα μωρό είναι αναμφισβήτητα και είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να του προσφέρεις όταν κλαίει, η κατάχρηση μπορεί να κάνει κακό και στο ίδιο, γιατί θα την αναζητά με το παραμικρό αλλά και σε σένα, αφού επιβαρύνει το μυοσκελετικό σου σύστημα, ιδιαίτερα τη μέση σου, όσο το παιδί μεγαλώνει και αυξάνει το βάρος του.

Γι’ αυτό: Μη χρησιμοποιείς την αγκαλιά ως εύκολη λύση ή το μοναδικό μέτρο ανακούφισης, όταν κλαίει ή γκρινιάζει το παιδί. Προσπάθησε να αποκωδικοποιήσεις τις ανάγκες του και να καταλάβεις τι πραγματικά χρειάζεται – πεινάει; νυστάζει; βαριέται; - και δράσε ανάλογα. Επίσης, στις εξόδους να προτιμάς το καρότσι ή να βάζεις το μωρό σου στο μάρσιπο. Μπορείς να το κάνεις όμως ακόμα και μέσα στο σπίτι, αν το μωρό σου έχει γκρίνια ή κολικούς και δεν ησυχάζει παρά μόνο στην αγκαλιά σου.

ΣΥΝΗΘΕΙΑ Νο 5: Κοιμίζεις το παιδί στην αγκαλιά σου.

Γιατί πρέπει να την αλλάξεις: Εκτός του ότι καθιερώνεται μια συνήθεια που θα δημιουργήσει εξάρτηση στο παιδί, όσον αφορά στη ρουτίνα ύπνου, με αποτέλεσμα να δυσκολευτεί στο μέλλον να μάθει να αποκοιμιέται μόνο του, επιβαρύνεται εξαιρετικά με το βάρος που σηκώνεις η μέση σου, τα χέρια σου, ακόμα και τα ισχία σου.

Γι’ αυτό: Δοκίμασε άλλες τακτικές ύπνου που δεν επιβαρύνουν τη μέση σου, όπως να βάλεις το μωρό στο καρότσι, κουνώντας το ρυθμικά, να το κρατάς αγκαλιά, ενώ κάθεσαι στον καναπέ ή να κάθεσαι δίπλα του στην κούνια του ή αν είναι μεγαλύτερο, να ξαπλώνεις δίπλα του στο κρεβάτι και να του διαβάζεις ένα παραμύθι.

Τι άλλο συστήνει ο ειδικός

Γυμναστική! Κοιλιακοί και ραχιαίοι είναι οι καλύτερες ασκήσεις, για να δυναμώσει η μέση των γονιών -ιδιαίτερα των μαμάδων- που μεγαλώνουν μικρά παιδιά. Όσο πιο δυνατοί είναι οι κοιλιακοί και οι ραχιαίοι, τόσο πιο ίσια κρατούν την πλάτη τους και η στάση τους θα είναι καλύτερη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τους εντάξουν στο πρόγραμμα της γυμναστικής τους ή αν δεν κάνουν γυμναστική να ξεκινήσουν. Αν, όμως, έχουν ενοχλήσεις, καλό είναι να συμβουλευτούν έναν φυσιοθεραπευτή, ο οποίος θα τους υποδείξει ένα ειδικό πρόγραμμα γυμναστικής για την ενδυνάμωση του μυικού συστήματος, φιλικό για το μυοσκελετικό τους σύστημα. 


Διάβασε ακόμα:

5 Ερωτήσεις Στη Φωτεινή Τσαλίκογλου Για Τους Νάρκισσους Γονείς

Ένας Φυσικοθεραπευτής Σου Λέει Πώς Να Προστατέψεις Τη Μέση Σου Όταν Οδηγείς

ΠΑΙΔΙΑ