Τα Τρία «Φ» Που Πρέπει Να Μάθεις, Για Να Μην Νιώσεις Ξανά Θυμό, Θλίψη και Θίξιμο

Τρεις λέξεις αρκούν για να ρυθμίζεις το συναίσθημά σου.



Υπάρχουν ένα εκατομμύριο λόγοι που θα σε κάνουν να νιώσεις θυμό και αγανάκτηση κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν μάλιστα τα συναισθήματα αυτά δεν τα προκαλεί μόνο ο παράλογος γείτονας, το απαιτητικό αφεντικό ή ένας μίζερος πελάτης, αλλά κάποιος που αγαπάς πολύ, τότε η απογοήτευση είναι ακόμα μεγαλύτερη. Δεν αποκλείεται μάλιστα το τελείωμα της ημέρας να σε βρει αποσυρμένο στον καναπέ με τα μάτια καρφωμένα στο ταβάνι και με την κουβέρτα της θλίψης και της απόγνωσης να σε σκεπάζει. Μα δεν υπάρχει κανείς να ρίξει μια ζεστή κουβέρτα πάνω σου αναρωτιέσαι, ενώ το κρύο σε τυλίγει. Και ταυτόχρονα, καθώς η σκέψη σου γεμίζει με απαισιοδοξία, αναρωτιέσαι αν πραγματικά φταίνε όλοι οι άλλοι που σου προκαλούν θυμό και αγανάκτηση ή μήπως είσαι εσύ που κάνεις κάτι λάθος.

Συνηθισμένη η σκέψη σου, θα σου πω. Επειδή γενικά είναι αρκετά διαδομένη και συχνή η πεποίθηση «φταίω εγώ για όλα» στους περισσότερους από εμάς. Σε αυτή την περίπτωση, εξηγεί ο ψυχίατρος - ψυχοθεραπευτής και συγγραφέας πολλών βιβλίων αυτοβελτίωσης Γιώργος Δημόπουλος, είναι πολύ συνηθισμένο και αναμενόμενο να νιώσεις ότι σε κατακλύζουν τα τρία «θ».

Και επειδή σίγουρα αναρωτιέσαι ποια ακριβώς είναι αυτά τα τρία «Θ», διάβασε παρακάτω ακριβώς τι εννοεί.

Ποια είναι τα τρία «Θ»;

Θυμός, θλίψη και θίξιμο (το να νιώθουμε δηλαδή θιγμένοι). Αυτά τα συναισθήματα νιώθεις κάθε φορά που ματαιώνονται οι επιθυμίες σου, δεν παίρνεις αυτά που θα ήθελες να πάρεις ή έχεις ανάγκη ή αισθάνεσαι ότι δε σε καταλαβαίνουν οι άλλοι γύρω σου. Ιδιαίτερα τα σημαντικά πρόσωπα στη ζωή σου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, εκτός από τα αρνητικά συναισθήματα που νιώθεις, να φορτίζονται αρνητικά και οι σχέσεις με τους άλλους, για έναν απλό λόγο: νιώθεις ότι δεν σου δίνουν αυτό που πιστεύεις ότι αξίζεις. Και ως εκ τούτου, φτάνεις με συνοπτικές διαδικασίες στο τελικό και πρόχειρο συμπέρασμα ότι τελικά μπορεί να μην αξίζεις και για αυτό εισπράττεις αυτό που εισπράττεις από τους άλλους. Γενικά, όμως, όπως εξηγεί ο κ. Δημόπουλος, αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι γεννηθήκαμε, για να βελτιώσουμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας τον θυμό και τον ανταγωνισμό μας.

Υπάρχει, όμως, τρόπος για να χειριστείς αυτά τα συναισθήματα, όταν σε κατακλύζουν. Σύμφωνα με τον κύριο Δημόπουλο, ο τρόπος υπάρχει και είναι απλός, αρκεί να θυμάσαι τρεις λέξεις που αρχίζουν από «Φ».

Πώς μπορούν να βοηθήσουν τα 3 «Φ»;

Με λίγα και απλά λόγια, ο κ. Δημόπουλος σε προτρέπει να διαχειριστείς το θυμό, τη θλίψη και το θίξιμο με τη φυσικότητα, τη φιλικότητα και τη φρόνηση.

Το πρώτο «Φ», η φυσικότητα, σημαίνει ότι είναι προτιμότερο να αντιδράς άμεσα σε ό,τι σου συμβαίνει και στα δύσκολα συναισθήματα που βιώνεις αντί να το προσπερνάς, αγνοείς ή βάζεις κάτω από το χαλί.

Το δεύτερο, η φιλικότητα, σου υπενθυμίζει ότι δεΝ χρειάζεται να αντιδράσεις με ένταση ή με ένα βίαιο ξέσπασμα. Αντίθετα, να επιδιώξεις να διαπραγματευτείς με ειρηνική διάθεση με εκείνους που σου προκαλούν τα συναισθήματα αυτά.

Και το τρίτο, η φρόνηση. Σε προτρέπει να μπεις στη θέση του άλλου - στα παπούτσια του - και να εξετάσεις γιατί αντιδρά όπως αντιδρά, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται σε εσένα τα προαναφερθέντα συναισθήματα. Με αυτό τον τρόπο είναι πιο πιθανό να εντοπίσεις τις πραγματικές αιτίες που κρύβονται πίσω από την κακή επικοινωνία και γενικότερα τις προβληματικές σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα νιώθεις θυμό, θλίψη, θίξιμο και γενικά δυσάρεστα για τον εαυτό σου, ξέρεις τι πρέπει να κάνεις. Θυμήσου τα τρία «Φ» και χρησιμοποίησέ τα όπως πρέπει!


Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Άλλαξεις Τη Ζωή Σου Αλλάζοντας Τον Τρόπο Που Μιλάς! 

5 Τρόποι Για Να Μάθεις Να Χειρίζεσαι Το Στρες, Τον Φόβο Και Την Αγωνία

 

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ