Βρες Την Άσκηση Που Καίει Τις Περισσότερες Θερμίδες

Οι 22 μορφές άσκησης που προτείνει η Mayo Clinic.



Ολοένα και περισσότερες έρευνες επιβεβαιώνουν καθημερινά τα σωματικά και διανοητικά οφέλη της άσκησης. Δημοσιεύσεις που επιβεβαιώνουν μεταξύ άλλων ότι μία ώρα την εβδομάδα θα μπορούσε να βοηθήσει στην πρόληψη της κατάθλιψης ή μόλις 45 λεπτά άσκησης την εβδομάδα αυξάνουν την εγκεφαλική δύναμη των ανθρώπων στην ηλικία των πενήντα ετών. Και από την άλλη ότι η καθιστική ζωή για 10 ή περισσότερες ώρες την ημέρα προκαλεί πρόωρη γήρανση. Και για κάθε δημοσίευση το γενικό συμπέρασμα είναι κοινό: η άσκηση θα πρέπει να είναι μια ζωτικής σημασίας πτυχή της καθημερινής μας ζωής.

Ωστόσο, όλα αυτά τα στοιχεία και οι αποδείξεις μπορεί να σε έχουν βάλει σε σκέψεις ως προς τον καλύτερο τρόπο που χρειάζεται να επιλέξεις για να βελτιστοποιήσεις τον πολύτιμο χρόνο σου στην προπόνηση. Χρειάζεται να κάνεις προπόνηση δύναμης ή θα ήταν αρκετή μια βόλτα στο πάρκο; Σου αρέσει να παίζεις ποδόσφαιρο τις Κυριακές ή θα ήταν καλύτερο ένα jogging στο διάδρομο για τον περιορισμένο χρόνο που διαθέτεις;

Ευτυχώς, οι ερευνητές από την κλινική Mayo στη Μινεσότα έχουν κατατάξει τους κυριότερους κοινούς τύπους άσκησης που βασίζονται σε πληροφορίες που έχουν αποκτηθεί από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ. Η έρευνα υπολόγισε τον αριθμό θερμίδων που καίγονται κατά τη διάρκεια μιας ώρας από κάθε άσκηση, με εκπληκτικά αποτελέσματα.

Ας δούμε 22 δημοφιλείς ασκήσεις και πόσες θερμίδες καις σε μία ώρα αντίστοιχα.

1.Τρέξιμο

Καις από 861 έως 1.074 θερμίδες

Πιο συγκεκριμένα καις αυτές τις θερμίδες τρέχοντας 12,8 km/h. Γνωρίζοντας ότι ο Usain Bolt έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ των 100 μέτρων με 44,7 km/h, ίσως τα 12,8 km/h σου φαίνονται χαμηλή ως ταχύτητα. Με αυτήν την ταχύτητα όμως -αν είχες την αντοχή- θα μπορούσες να κάνεις την απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε περίπου 40 ώρες. Στην πραγματικότητα όμως μισή με μία ώρα την ημέρα αρκεί και δεν χάθηκε και ο κόσμος αν πας και λίγο πιο αργά καθώς τρέχοντας με μια ταχύτητα περίπου 8 hm/h καις από 606 έως 755 θερμίδες.

2. Γυμναστική με σχοινάκι

Καις από 861 έως 1.074 θερμίδες

Η άσκηση με σχοινάκι (skipping) μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της οστικής πυκνότητας, βοηθώντας έτσι στην αποφυγή της οστεοπόρωσης. Επίσης, εκτός του είναι αρκετά διασκεδαστικό σου δίνει τη δυνατότητα να γυμνάζεσαι παντού και όποτε θες αφού μπορείς να το έχεις μαζί σου στην τσάντα σου ακόμα κι όταν ταξιδεύεις.

3.Ποδόσφαιρο

Καις από 752 έως 937 θερμίδες

Στην τελευταία παγκόσμια απογραφή που διεξήγαγε η FIFA, εκτιμήθηκε ότι υπάρχουν 265 εκατομμύρια άνθρωποι που παίζουν ποδόσφαιρο. Μπορεί να μην είναι όλοι ίδιοι με τον Messi σε επίπεδο δεξιοτήτων, αλλά μπορούν να χάνουν σχεδόν τις ίδιες θερμίδες με αυτόν.

4.Taekwondo

Καις από 750 έως 940 θερμίδες

Αυτή η κορεατική πολεμική τέχνη, η οποία επικεντρώνεται σε τέλεια λακτίσματα στο κεφάλι, είναι ένα ολυμπιακό αγώνισμα από το 2000. Πλέον υπάρχουν χιλιάδες σύλλογοι ανά τον κόσμο για να γνωρίσει και να προπονηθεί κάποιος σε αυτό το άθλημα. Αναζήτησε έναν κοντά σου και επωφελήσου των όσων σου προσφέρει αυτή η άσκηση.

5. Κολύμβηση

Καις από 715 έως 892

Το κολύμπι είναι μια άσκηση που γυμνάζει όλο το σώμα και είναι ιδανική για τις αρθρώσεις. Είναι μια πάρα πολύ καλή καρδιαγγειακή προπόνηση που καίει καλό αριθμό θερμίδων ανάλογα με την έντασή τής. Συνεπώς ακόμα και αν θες να το πας χαλαρά μπορείς να κάψεις από 423 έως 528 θερμίδες με μία ώρα κολυμπιού. Το θετικό εκτός των άλλων της συγκεκριμένης άσκησης είναι ότι δεν αισθάνεσαι ότι είσαι ιδρωμένος κατά τη διάρκεια της άσκησης αφού βρίσκεσαι μέσα στο νερό χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να αμελείς την επαρκή ενυδάτωσή σου.

6. Ανέβασμα σκάλας

Καις από 657 έως 819 θερμίδες

Μια μελέτη του British Journal of Sports Medicine διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που κάνουν καθιστική ζωή και οι οποίες ενσωμάτωσαν το ανέβασμα σε σκάλες στις καθημερινές τους δραστηριότητες, αύξησαν τη μέγιστη πρόσληψη οξυγόνου ή αλλιώς τη μέγιστη αερόβια ικανότητα κατά 17,1% και μείωσαν την «κακή» LDL χοληστερόλη κατά 7,7%.

Θυμήσου λοιπόν: Δεν χρειάζεται καν να αφήσεις το σπίτι σου για να εντάξεις αυτή τη μορφή άσκησης στη ζωή σου.

7.Τένις

Καις από 606 έως 755 θερμίδες

Είναι ένα άθλημα που γυμνάζει όλο το σώμα. Μελέτες πάνω σε παίκτες που έπαιζαν τένις σε όλη τους τη ζωή διαπίστωσαν ότι τα οστά που χρησιμοποιούνται στο χέρι για την ταλάντευση της ρακέτας έχουν μεγαλύτερη οστική μάζα από αυτά που δεν χρησιμοποιούνται. Πέρα από αυτό όμως, το τένις είναι ένα υπέροχο άθλημα που εξασφαλίζει πολλά οφέλη.  

8.Αναρρίχηση

Και από 600 έως 750 θερμίδες

Κάθε τοίχος αναρρίχησης είναι ένα παζλ, καθώς ο εγκέφαλός σου πρέπει να καταλάβει ποια είναι τα επόμενα βήματα για τα χέρια και τα πόδια σου. Με τη αυτή τη μορφή άσκησης εξασφαλίζεται επομένως όχι μόνο άσκηση του σώματος, αλλά και εκπαίδευση του νου.

9.Μπάσκετ

Καις από 584 έως 728 θερμίδες

Ίσως νομίζεις ότι αρκεί μια μπάλα, μια μπασκέτα και ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια για να ξεκινήσεις. Προτίμησε να μην το κάνεις ερασιτεχνικά. Χρειάζεται καθοδήγηση από προπονητή για την αποφυγή τραυματισμών και φυσικά μια ομάδα για να ενταχθείς αν θες να εξασφαλίσεις συστηματική άσκηση. Το μπάσκετ εκτός από εξαιρετική άσκηση για όλο το σώμα, ίσως δεν ξέρεις ότι είναι επίσης εξαιρετικό μεταξύ άλλων για τη βελτίωση του συντονισμού των χεριών και των ματιών.

10.Αερόβια άσκηση υψηλής έντασης

Καις από 533 έως 664 θερμίδες

Οι αεροβικές ασκήσεις υψηλής έντασης περιλαμβάνουν το τρέξιμο, το τζόκινγκ, το άλμα και άλλες, όπου το σώμα έρχεται σε επαφή ή ‘’χτυπά’’ το έδαφος. Είναι μια καλή και εύκολη πρόταση για όλους. Γιατί όχι και για σένα.

11.Παγοδρομία

Καις από 511 έως 637 θερμίδες

Η παγοδρομία βελτιώνει την ισορροπία και τον συντονισμό σου ενώ όσο και αν σου φαίνεται περίεργο έχει μικρή επίδραση πάνω στις αρθρώσεις. Γι 'αυτό είναι τέλεια άσκηση για όλες τις ηλικίες. Αρκεί πάντα να είσαι εξοικειωμένος με τις πτώσεις γιατί δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα ξαπλώσεις στον πάγο μέχρι να μάθεις.

12.Θαλάσσιο σκι

Και από 438 έως 546 θερμίδες

Μια λαμπρή άσκηση για τα πόδια, λόγω του γεγονότος ότι πρέπει να τα σταθεροποιήσεις για να απορροφήσεις τους κραδασμούς που προέρχονται από το νερό. Τις βουτιές στην αρχή δύσκολα θα τις αποφύγεις, αλλά αξίζει γιατί είναι μια συναρπαστική μορφή άσκησης.

13.Κωπηλασία σε όργανο

Καις από 438 έως 546 θερμίδες

Εάν σκέφτεσαι ποιο όργανο γυμναστικής να χρησιμοποιήσεις στο γυμναστήριο, το μηχάνημα που μπορείς να προτιμήσεις είναι η μηχανή κωπηλασίας καθώς αποτελεί μια άσκηση που καίει πολλές θερμίδες. Αν όμως έχεις προβλήματα στην πλάτη, είναι καλύτερα να την αποφύγεις. Έχεις αποδειχθεί ότι το 30-50% των κωπηλατών θα έχει ένα επεισόδιο χαμηλού πόνου στη μέση κατά τη διάρκεια άσκησης μιας περιόδου 12 μηνών με το συγκεκριμένο όργανο γυμναστικής.

14.Πεζοπορία

Καις από 438 έως 546 θερμίδες

Μια μελέτη του Πανεπιστημίου του Michigan διαπίστωσε ότι η πεζοπορία στο βουνό αυξάνει την ποσότητα ενέργειας που χρησιμοποιεί το σώμα μας κατά 28% σε σύγκριση με το περπάτημα σε επίπεδο έδαφος. Βρες λοιπόν καλή παρέα και πάρε... τα βουνά.

15.Άρση βαρών

Καις από 365-455 θερμίδες

Η άρση βαρών έχει αποδειχθεί ότι σταματάει και αναστρέφει τη σαρκοπενία - τη μείωση του σκελετικού μυ που αυξάνει καθώς γερνάμε. Οπότε σήκω από τους καναπέδες και πιάσε τα βάρη.

16.Τζόκινγκ σε διάδρομο

Καις από 365 έως 455

Οι διάδρομοι μπορεί να οδηγήσουν σε απώλεια ευκινησίας, καθώς δεν μιμούνται τις συνθήκες πραγματικής ζωής που υπάρχουν όταν τρέχεις σε ανώμαλο έδαφος. Παρ’ όλα αυτά, είναι μια ασφαλής λύση για τα κρύα απογεύματα που δεν θέλεις να βγεις από το σπίτι.

17.Γρήγορο Περπάτημα

Καις από 314 έως 391 θερμίδες

"Όλες οι πραγματικά μεγάλες σκέψεις σχεδιάζονται κατά το περπάτημα". Αυτό είναι ένας στοχασμός του Friedrich Nietzsche. Ταυτόχρονα εξασφαλίζεις άσκηση και καις περισσότερες θερμίδες. Μη χάνεις την ευκαιρία λοιπόν έστω και για μια γρήγορη βόλτα. Τις αναφερόμενες θερμίδες θα τις κάψεις με μια ταχύτητα 5,6 km/h. Αν πάλι θες να περπατάς πιο αργά μπορείς να κάψεις από 204 έως 255 θερμίδες την ώρα. 

18.Βόλεϊ

Καις από 292 έως 364 θερμίδες

Σε μια μελέτη στη Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου το 2017 στη οποία συμμετείχαν 459 αθλητές, διαπιστώθηκαν ότι όσοι έπαιζαν ομαδικά αθλήματα, όπως βόλεϊ, ανέφεραν ότι ήταν πιο ικανοποιημένοι από τη ζωή τους συνολικά. Αν θες λοιπόν εκτός από τα οφέλη της άσκησης και ενίσχυση της ψυχολογίας σου βρες ομάδα και ξεκίνα προπονήσεις.

19.Χαλαρή ποδηλασία

Καις από 292 έως 364 θερμίδες

Η συμμετοχή σε αγώνες ποδηλασίας τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει κατακόρυφα. Πράγμα απολύτως λογικό αφού είναι μια ευχάριστη και διασκεδαστική δραστηριότητα για μικρούς και μεγάλους. Τις αναφερόμενες θερμίδες τις καις με ταχύτητα λιγότερη από 16 km/h.

20.Tai chi

Καις από 219 έως 273 θερμίδες

Το Tai chi, προέρχεται από την Κίνα και χαρακτηρίζεται από αργές και συνεχείς κινήσεις που είναι απαλές στις αρθρώσεις και τους μυς. Πολύ καλή επιλογή για την Τρίτη Ηλικία.

21.Χορός

Καις από 219 έως 273 θερμίδες

Μπορεί να είναι αρκετά χαμηλά στο διάγραμμα καύσης θερμίδων σε σχέση με τα υπόλοιπα, αλλά ο πρώην καγκελάριος, Ed Balls μπορεί να έχει κάτι να πει για αυτό, καθώς έχασε αρκετό βάρος μέσα σε έξι εβδομάδες κατά τη διάρκεια του Strictly Come Dancing Stint.

22.Hatha yoga

Καις από 183 έως 228 θερμίδες

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Harvard διαπίστωσαν ότι 8 εβδομάδες καθημερινής γιόγκα βελτίωσαν σημαντικά την ποιότητα του ύπνου σε άτομα με αϋπνία. Μπορείς να το δοκιμάσεις και να απολαύσεις εκτός από τα οφέλη της συγκεκριμένης άσκησης που γυμνάζει όλο το σώμα προσφέροντας ευλυγισία και ισορροπία και όνειρα γλυκά.


Διάβασε ακόμα:

Η Καλύτερη Μέρα Για Γυμναστική

Τι Είναι Καλύτερο; 30 Λεπτά Κολύμπι Ή 30 Λεπτά Τρέξιμο;




FITNESS