Με Βοηθό Το Μαξιλάρι

Άλλαξε θέση στο μαξιλάρι σου και βρες την υγεία σου!



Είναι κι εκείνες οι μέρες που όλα σου φταίνε. Που πονάει ο αυχένας ή η μέση σου ή ακόμα χειρότερο και τα δύο. Που δεν ξέρεις πώς ακριβώς να ξεκουράσεις τα πονεμένα σου πόδια ή που το εκνευριστικό σου συνάχι δεν σου επιτρέπει να απολαύσεις έναν ύπνο της προκοπής κι ας τον χρειάζεσαι τόσο. Κι επειδή σε όλες αυτές τις περιπτώσεις η ανάπαυση μπορεί να βοηθήσει, έχουμε να σου προτείνουμε πώς μπορείς να εκμεταλλευτείς έξυπνα και κάτι άλλο εκτός από το κρεβάτι σου. Το μαξιλάρι σου. Ορίστε, λοιπόν, τι μας είπε ο Κωνσταντίνος Τσεβδός, Ορθοπαιδικός Χειρουργός Ενηλίκων και Παίδων, για το πώς μπορεί να επωφεληθείς μόνο και μόνο αλλάζοντάς το θέση.

Πονάει ο αυχένας σου;

Προτίμησε λεπτότερο και σταθερότερο μαξιλάρι, όταν κοιμάσαι ανάσκελα, και λίγο υψηλότερο, όταν κοιμάσαι στο πλάι. Μπορείς, επίσης, να χρησιμοποιήσεις μία πετσέτα τυλιγμένη ρολό αντί για μαξιλάρι. Η θέση που είναι καλύτερη να προτιμήσεις είναι στο πλάι.

Έχεις πόνο στη μέση ή ισχιαλγία;

Εκτιμάται ότι το 80% των ανθρώπων θα βιώσει, κάποια στιγμή στη ζωή του, πόνο στη μέση που θα οφείλεται ή θα επιδεινώνεται από τον τρόπο που κοιμάται. Δοκίμασε να κοιμηθείς στο πλάι, βάζοντας ένα μαξιλάρι ανάμεσα στα γόνατα, για να διατηρήσεις τα ισχία και τη σπονδυλική σου στήλη σε ουδέτερη θέση. Γενικά, όμως, απόφυγε την έντονη εμβρυική στάση, με τη μεγάλη κάμψη των κάτω άκρων και του αυχένα στο σώμα, ώστε να ελαττωθεί η μυϊκή καταπόνηση. Αν πάλι προτιμάς να κοιμάσαι ανάσκελα και πονάει η μέση σου, δοκίμασε να βάλεις ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα, για να χαλαρώσεις τους οπίσθιους μύες του σώματος και τα ισχιακά νεύρα.

Έχεις καούρες ή δυσπεψία;

Προτίμησε να κοιμηθείς ανάσκελα με δύο μαξιλάρια κάτω από το θώρακα, στην περιοχή της ράχης. Αυτό συστήνεται και σε άτομα που πάσχουν από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, μία κατάσταση στην οποία είναι συχνές οι αναγωγές, καθώς το περιεχόμενο του στομαχιού παλινδρομεί κι ανεβαίνει στον οισοφάγο.

Έχεις συνάχι;

Αν έχεις βουλωμένη μύτη, προτίμησε να κοιμηθείς στο πλάι αλλά με δύο μαξιλάρια ή βάζοντας μια διπλωμένη πετσέτα κάτω από το μαξιλάρι σου. Αυτή η στάση διευκολύνει την αναπνοή από το στόμα και δεν επιτρέπει την κατάποση των ρινικών βλεννών. Πριν ξαπλώσεις, πάντως, καλό είναι να έχεις καθαρίσει τη μύτη σου με φυσιολογικό ορό.

Έχεις πρησμένα πόδια;

Βάλε κάτω από τα πόδια σου ένα μαξιλάρι, έτσι ώστε να είναι ελαφρώς ανασηκωμένα σε σχέση με το υπόλοιπο σώμα, καθώς κοιμάσαι ανάσκελα. Αυτό συστήνεται σε άτομα που έχουν πονεμένα ή πρησμένα πόδια, λόγω φλεβικών προβλημάτων των κάτω άκρων, καθώς βοηθάει στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος. 


Διάβασε ακόμα:

Μήπως Η Μύτη Σου Υποβαθμίζει Τον Ύπνο Σου;

Στάση Ύπνου: Το Κλειδί Για Καλύτερη Υγεία


ΥΠΝΟΣ