Οι Λόγοι Που Θα Σε Κάνουν Να Γίνεις Οπαδός Του «Έξω»

Μάθε γιατί το καλύτερο πράγμα που μπορείς να κάνεις μετά τη δουλειά είναι να βγεις έξω.



Μην αρχίσεις να μου προβάλλεις δικαιολογίες όπως ζέστη, υγρασία, κούραση, έλλειψη χρημάτων, επειδή θα τσακωθούμε. Ζεις σε μία χώρα που τις τρεις από τις τέσσερις εποχές του χρόνου οι κλιματολογικές συνθήκες είναι ευνοϊκές για να βγεις έξω. Γιατί να το κάνεις - θα μου πεις - ενώ νιώθεις την ακαταμάχητη επιθυμία απλά να βουλιάξεις στον καναπέ σου αγκαλιά με το laptop; Μα γιατί είναι σημαντικά τα οφέλη για την υγεία σου. Το επιβεβαιώνει έρευνα του Πανεπιστημίου του Ηarvard. Το να περνάς χρόνο έξω είναι καλό για την υγεία σου - σωματική και ψυχική - πράγμα που ισχύει ιδιαίτερα αν το life style σου πλήττεται από το επιβαρυντικό δίπολο: καθιστική ζωή - δουλειά γραφείου. Αν επομένως δεν θυμάσαι να μου πεις πότε ήταν η τελευταία φορά που βγήκες για μια χαλαρή βόλτα, τότε σίγουρα χρειάζεται να μάθεις άμεσα τι έχεις να κερδίσεις κάθε φορά που βγαίνεις έξω.

Περισσότερη βιταμίνη D

Τη χρειάζεσαι, επειδή δρα προφυλακτικά σε οστεοπόρωση, αυτοάνοσα νοσήματα και καρκίνο. Επίσης, τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D συνδέονται με κατάθλιψη και αύξηση του ρίσκου καρδιακής προσβολής ή εγκεφαλικού. Για τη σύνθεση όμως της βιταμίνης D από τον οργανισμό απαιτείται απευθείας έκθεση του δέρματος στο ηλιακό φως. Να, λοιπόν, γιατί χρειάζεται να βγαίνεις έξω και μάλιστα κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ευκαιρία για κίνηση

Σύμφωνα με βρετανική έρευνα, είμαστε δύο φορές πιο κινητικοί, όταν είμαστε έξω, από ό,τι όταν καθόμαστε μέσα. Κανόνας που ισχύει ιδιαίτερα για τα παιδιά. Να σου θυμίσω ότι το ανθρώπινο σώμα είναι προγραμματισμένο για κίνηση κι όχι για καναπέ, κρεβάτι ή καρέκλα γραφείου. Όταν είσαι έξω, τόσο πιο πιθανό είναι να περπατήσεις, να τρέξεις, να χορέψεις (για το τελευταίο φρόντισε να επιλέξεις στέκι με ξεσηκωτική μουσική). Όσο περισσότερο κινείσαι τόσο καλύτερα λιπαίνεται το μυοσκελετικό σύστημα, πράγμα που μπορεί να αποτελέσει μέτρο πρόληψης για πόνους και πιασίματα, ενώ παράλληλα τονώνεται η αναπνευστική και καρδιαγγειακή λειτουργία. Κι από την άλλη, μην ξεχνάς ότι όσο μεγαλύτερη είναι η παραμονή σου έξω, τόσο λιγότερη ώρα περνάς μπροστά στον υπολογιστή, το tablet σου ή το smartphone, εξασφαλίζοντας το απαραίτητο αντίβαρο στα αρνητικά της καθιστικής ζωής.

Ενίσχυση της συγκέντρωσης

Αν είσαι όλη μέρα μπροστά σε έναν υπολογιστή ή γενικά κάνεις δουλειά γραφείου, τότε το «έξω» σου είναι ακόμα πιο απαραίτητο. Το ν’ αλλάξεις παραστάσεις και να αφήσεις το μάτια σου να περιπλανηθούν εκτός οθόνης και ορίων των τοίχων βοηθάει τον εγκέφαλό σου να πάρει τις απαραίτητες ανάσες και ν’ αποτοξινωθεί από την υπερβολική συσσώρευση δεδομένων ή πληροφοριών. Με λίγα και απλά λόγια, μια βόλτα σε βοηθάει να καθαρίσεις το μυαλό σου. Σύμφωνα μάλιστα με αμερικανική έρευνα, αν η βόλτα σου είναι «πράσινη» (όπου πράσινο βλέπε κήπος, πάρκο, άλσος), μπορεί να έχει ακόμα πιο ευεργετική επίδραση στον εγκέφαλό σου, ενισχύοντας τον βαθμό της συγκέντρωσής σου την επόμενη μέρα στη δουλειά.

Μείωση του στρες και της κατάθλιψης

Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μichigan, κάθε βόλτα έξω από το σπίτι δρα ηρεμιστικά στο νευρικό σου σύστημα. Σε βοηθάει να αποβάλεις το στρες της ημέρας και λειτουργεί ως βελτιωτικό της διάθεσης. Η αντικαταθλιπτική και αγχολυτική επίδραση της βόλτας μπορεί να αποδειχθεί ακόμα πιο ενισχυμένη, αν πάρεις μαζί σου παρέα, σύμφωνα με το Πανεπιστήμιου του Essex στην Αγγλία.


Διάβασε ακόμα:

3 Εύκολοι Τρόποι Για Να Αποφορτιστείς Φεύγοντας Από Το Γραφείο

Kάν΄ Το Όπως Οι Ικαριώτες!


LIVE BETTER