10+1 Λόγοι Που Αποδεικνύουν Ότι Η Αερόβια Άσκηση Είναι Η Καλύτερη

Ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις την καλύτερη μορφή άσκησης σύμφωνα με τους ειδικούς.



Μήπως ψάχνεις έναν τρόπο να βελτιώσεις τη διάθεση, τη μνήμη και την υγεία σου, αλλά και να προστατέψεις τις γνωστικές σου λειτουργίες, που μειώνονται με το πέρασμα του χρόνου; Σου έχουμε τη λύση: Ξεκίνα γυμναστική! Και συγκεκριμένα cardio. Ή αλλιώς αερόβια - όπως για παράδειγμα το περπάτημα, το ποδήλατο ή το κολύμπι. Όπως υποστηρίζουν πρόσφατες έρευνες, πρόκειται για το είδος της άσκησης που κάνει την καρδιά σου να χτυπάει πιο δυνατά και έχει σημαντικά οφέλη στο μυαλό και το σώμα σου. Και αν αναρωτιέσαι γιατί, ακολουθούν 11 λόγοι για να σε πείσουν:

1.Προστατεύει το ανοσοποιητικό σου απέναντι στην πάροδο του χρόνου

Έρευνα μελέτησε 125 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55-79 ετών που έκαναν γυμναστική και συνέκρινε τα δεδομένα τους με 75 ατόμων ίδιας ηλικίας που δε γυμνάζονταν. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα; Οι συμμετέχοντες της πρώτης ομάδας είχαν περισσότερη δύναμη και μυική μάζα, λιγότερο λίπος και χοληστερίνη και καλύτερο ανοσοποιητικό σε σχέση με τους συμμετέχοντες της δεύτερης. Αυτό συνέβαινε επειδή ο θύμος αδένας - ένα εξειδικευμένο όργανο του ανοσοποιητικού που αρχίζει να συρρικνώνεται μετά την ηλικία των 20 - στα άτομα της πρώτης κατηγορίας θύμισε εκείνον νεότερων σε ηλικία ατόμων. Αν λοιπόν αθλείσαι τακτικά, μπορείς να ζήσεις όχι μόνο περισσότερο, αλλά και καλύτερα.

2.Τονώνει τους μυς σου

Πρόσφατη μελέτη 14 ερευνών, που δημοσιεύθηκε στο journal Exercise and Sport Sciences Reviews, ανακάλυψε ότι κατά μέσο όρο οι άνδρες που έκαναν 45 λεπτά έντονης άσκησης 4 φορές την εβδομάδα είχαν 5-6% αύξηση των μυών.

3.Προστατεύει την καρδιά και τους πνεύμονες

Η Ιατρική Σχολή του Harvard υποστηρίζει ότι δυναμικές ασκήσεις, όπως το κολύμπι, βοηθούν τον οργανισμό σου να οξυγονώνεται, κάτι που αυξάνει τον ρυθμό της καρδιάς και την αναπνοή σου - 2 βασικούς παράγοντες για την καλή υγεία της καρδιάς σου. Αντίστοιχη έρευνα του 2008 συνέκρινε την πίεση, τη χοληστερίνη και άλλους δείκτες σχετικούς με την καρδιά σε δείγμα 46.000 ατόμων, μεταξύ των οποίων υπήρχαν άτομα που γυμνάζονταν αρκετά και άλλα καθόλου. Κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι είχαν την άσκηση στο καθημερινό τους πρόγραμμα είχαν καλύτερα αποτελέσματα.

4.Σε βοηθάει να αντιστρέψεις καρδιαγγειακά προβλήματα που προκύπτουν λόγω ηλικίας

Όσο μεγαλώνεις, αθλείσαι λιγότερο, με αποτέλεσμα οι μύες της καρδιάς σου, που είναι υπεύθυνοι για την ομαλή κυκλοφορία του οξυγόνου στο αίμα, να αποδυναμώνονται. Έρευνα του περασμένου Ιανουαρίου μελέτησε 53 άτομα, τα οποία χώρισε σε δύο ομάδες. Οι συμμετέχοντες της πρώτης έκαναν για 2 χρόνια 4-5 φορές την εβδομάδα αερόβια γυμναστική, ενώ οι υπόλοιποι λιγότερο δυναμικές ασκήσεις. Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι τα άτομα της πρώτης κατηγορίας βελτίωσαν σε σημαντικό βαθμό την υγεία της καρδιάς τους, κάτι που τους έκανε να συμπεράνουν ότι μπορείς να αποφύγεις ή ακόμα και να αντιστρέψεις προβλήματα υγείας σχετικά με την καρδιά σου, που προκύπτουν λόγω ηλικίας.

5.Έχει σημαντικά οφέλη και στο μυαλό σου

Η αερόβια γυμναστική έχει τη μοναδική ικανότητα να σου φτιάχνει τη διάθεση, να σε χαλαρώνει και να μειώνει την κατάθλιψη και το στρες, υποστηρίζει η Ιατρική Σχολή του Harvard. Αυτό συμβαίνει διότι μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης και της αδρεναλίνης, των ορμονών του στρες, ενώ παράλληλα αυξάνει τη ροή του αίματος στον οργανισμό, χαρίζοντας στον εγκέφαλό σου ενέργεια και οξυγόνο. Έτσι, η διάθεσή σου βελτιώνεται.

Αν ψάχνεις έναν τρόπο να βελτιώσεις τη διάθεση, τη μνήμη και την υγεία σου, ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις την αερόβια γυμναστική. 

6.Βελτιώνει τους κοιλιακούς

Έρευνα του περασμένου Νοεμβρίου υποστηρίζει ότι η αερόβια άσκηση αλλάζει την σύσταση της κοιλιάς σου, κάνοντάς την να φαίνεται καλύτερη, αποδεικνύοντας ότι η άσκηση βελτιώνει την όψη της κοιλιάς σου, ανεξάρτητα από τη διατροφή ή άλλους παράγοντες.

7.Βελτιώνει τα επίπεδα χοληστερίνης

Πρόσφατη μελέτη, βασισμένη σε 13 έρευνες, έδειξε ότι η αερόβια άσκηση μειώνει την κακή χοληστερίνη που συνδέεται με καρδιαγγειακά προβλήματα.

8.Βελτιώνει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα

Μία μόλις φορά αερόβιας άσκησης την εβδομάδα αυξάνει τη δράση της ινσουλίνης και της γλυκόζης για περισσότερες από 24 ώρες, ενώ μετά από μία εβδομάδα εντατικής αερόβιας άσκησης παρατηρείται βελτίωση των επιπέδων σακχάρου.

9.Βελτιώνει την όψη και την αίσθηση της επιδερμίδας σου

Ερευνητές του McMaster University παρατήρησαν ότι ενήλικες άνω των 40 ετών που έκαναν αερόβια άσκηση είχαν μία πιο υγιή όψη και καλύτερη επιδερμίδα, σε σχέση με συνομήλικά τους άτομα που δε γυμνάζονταν.

10.Μειώνει την κατάθλιψη

Σε πιλοτική έρευνα που πραγματοποιήθηκε, άτομα που αντιμετώπιζαν προβλήματα κατάθλιψης κατάφεραν να την μειώσουν, βελτιώνοντας παράλληλα και τη διάθεσή τους.

11.Προστατεύει τις γνωστικές σου λειτουργίες με την πάροδο του χρόνου

Όσο μεγαλώνεις, ο εγκέφαλός σου αρχίζει να λειτουργεί λιγότερο αποτελεσματικά, με αποτέλεσμα οι γνωστικές σου λειτουργίες, όπως για παράδειγμα η μνήμη, να μειώνονται. Έρευνα του περασμένου Μαΐου σε άτομα ηλικίας 60-88 ετών - τα οποία έκαναν καθημερινά 30 λεπτά περπάτημα για 3 μήνες- παρατήρησε ότι οι συμμετέχοντες παρουσίασαν καλύτερη λειτουργία στην περιοχή του εγκεφάλου που συνδέεται με την απώλεια μνήμης. Αντίστοιχη έρευνα έδειξε ότι η αερόβια άσκηση αυξάνει το μέγεθος του ιππόκαμπου, του μέρους του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνο για τη γνώση και τη μνήμη. 


Διάβασε ακόμα:

8 Fitness Μύθοι Που Πρέπει Να Διαλύσεις

Πώς Να Γυμναστείς Όταν Ο Χρόνος Σου Είναι Περιορισμένος


FITNESS