15+1 Συμβουλές Για Να Γίνεις Πιο Αποδοτικός

Αν τις ακολουθήσεις, θα μπορέσεις να διαχειριστείς σωστά το χρόνο σου.


Credit: Andrew Neel/Unsplash

Πόσες φορές έχεις ευχηθεί να είχες περισσότερες από 24 ώρες για να κάνεις ακόμα περισσότερα πράγματα; Το πιθανότερο είναι πολλές. Επειδή όμως όσο και αν το εύχεσαι, τα λεπτά της ώρας δεν πρόκειται να αλλάξουν, θα πρέπει να μάθεις να χειρίζεσαι διαφορετικά τον χρόνο σου.

Υιοθετώντας νέες συνήθειες, νέα εργαλεία και καινούργιες τεχνικές θα μπορέσεις να εκμεταλλευτείς τον χρόνο προς δικό σου όφελος και να γίνεις περισσότερο αποτελεσματικός και αποδοτικός. Εμείς σου προτείνουμε τα εξής:

1.Μην κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Η επιστήμη υποστηρίζει ότι το multitasking είναι καταστροφικό για τη λειτουργία του εγκεφάλου και την συγκέντρωσή σου, με αποτέλεσμα η προσοχή σου να διασπάται, η ποιότητα της δουλειάς σου να είναι χαμηλότερη και να χρειάζεσαι ακόμα περισσότερη ώρα για να αγγίξεις τους στόχους σου.

2.Να βάζεις χρονικούς περιορισμούς όταν ξεκινάς και τελειώνεις ένα meeting. Έτσι δεν θα επιτρέπεις στην κάθε συνάντηση να ροκανίζει τον χρόνο σου και να σε αποπροσανατολίζει. Προσπάθησε μάλιστα να αποφεύγεις meetings που δεν σε ωφελούν.

3.Να είσαι πολύ προσεκτικός με όσους ροκανίζουν τον χρόνο σου. Βάλε όρια και μάθε να λες “όχι” σε καθετί που λειτουργεί εις βάρος του, όπως για παράδειγμα άσκοπα τηλεφωνήματα ή συναντήσεις χωρίς νόημα.

4.Προγραμμάτισε τα λιγότερο σημαντικά τηλεφωνήματα ή tasks σου, τις ώρες της ημέρας όπου τα επίπεδα ενέργειάς σου είναι χαμηλότερα.

5.Κάνε το ίδιο και με τις ώρες της ημέρας που είσαι πιο παραγωγικός και προγραμμάτισε τότε καθετί σημαντικό που απαιτεί την προσήλωσή σου.

6.Προσπάθησε να δημιουργήσεις χρόνο στο πρόγραμμά σου και να ασχοληθείς με ότι πρέπει να κάνεις.

Πόσες φορές έχεις ευχηθεί να είχες περισσότερες από 24 ώρες για να κάνεις ακόμα περισσότερα πράγματα;

7.Σπάσε τους στόχους σου σε μικρότερους που είναι πιο εύκολο να τους πραγματοποιήσεις. Έτσι δεν θα χάνεις το κίνητρό σου και δεν θα απογοητεύεσαι επειδή δεν κατάφερες να κάνεις αυτό που ήθελες.

8.Προσπάθησε να αποφεύγεις κατά τη διάρκεια της ημέρας να απαντάς σε ασήμαντα emails, μηνύματα και τηλεφωνήματα και όρισε συγκεκριμένες ώρες μέσα στην ημέρα σου για να το κάνεις.

9.Προσπάθησε να ισορροπείς τη δουλειά με την προσωπική σου ζωή και μην κουβαλάς δουλειά στο σπίτι.

10.Να τελειώνεις πάντα ένα task πριν ασχοληθείς με κάποιο άλλο.

11.Άρχισε πρώτα με τα tasks που απαιτούν πολύ μεγάλη πειθαρχία.

12.Αφιέρωσε λίγο χρόνο κάθε Κυριακή απόγευμα - μισή με μία ώρα - για να οργανώσεις τον χρόνο σου και να προετοιμαστείς ψυχολογικά για το πρόγραμμα της εβδομάδας που ακολουθεί.

13.Απενεργοποίησε κάθε ειδοποίηση που αποσπά την προσοχή σου και δεν σε αφήνει να συγκεντρωθείς στη δουλειά σου.

14.Αντίστοιχα, όταν είσαι στο γραφείο, περιόρισε το χρόνο που περνάς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

15.Ανάλαβε επιπλέον projects μόνο αν μπορείς να τα φέρεις εις πέρας. Υπολόγισε το χρόνο που απαιτούν και αν δεις ότι δε χωράνε στο πρόγραμμά σου, μην τα αναλάβεις.

16.Υιοθέτησε την στρατηγική των πιο αποδοτικών ανθρώπων: δούλεψε για 1 ώρα με απόλυτη συγκέντρωση και στη συνέχεια κάνε ένα διάλειμμα λίγων λεπτών. Αυτό είναι το κλειδί για να είσαι πιο παραγωγικός. 


Διάβασε ακόμα:

Πρόβλημα Διαχείρισης Χρόνου Ή Πρόβλημα Διαχείρισης Προτεραιοτήτων;

Έρευνα: Αύξησε Την Αποδοτικότητά Σου Μετά Μουσικής!


ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ, WORK SMARTER